smerter i underlivet og siderne..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 smerter i underlivet og siderne..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    TassepigenTassepigen
    Medlem

Heysa..

Ville høre om det er helt normalt at ha smerter/jag i underlivet når man er i uge 26?

Nogle gange kan jeg ikke rette mig helt ud fordi det spænder helt vildt i underlivet… Det sker nogle gange om dagen..

Er normal af bygning og min mave er meget spændt pga lillepigen… tror i det er fordi hun vokser og sparker, eller jeg er ved at få bækkenløsning?

Er godt nok en person der ikke er så god til at slappe af som jeg skal, og vi er lige flyttet så der har været nok og se til.. Tror i det kan være pga stress og at hun produstere over jeg ikke slapper så meget af?

Er bekymret 🙁

kajo78kajo78
    Medlem

Hej

Jeg har oplevet plukkeveer, hvor min mave kan blive meget spændt – det er især hvis jeg er ude og gå i rask tempo. Nogle enkelte gange har jeg oplevet et jag, men det er ikke særlig tit. 

Jeg synes helt klart at du lige skulle kontakte læge eller jordemoder – hellere en gang for meget 🙂

God bedring,

Karina

lindegaard80lindegaard80
    Medlem

Jeg tror også jeg har mærket plukveer. Det kan komme pludselig mens jeg går og handler ind. Så kan jeg føle at det spænder i maven. Der kan godt gå lidt tid før den slapper af igen.

Om aftenen føler jeg en ømhed nederst i livmoderen. Altså nede fra symfysen og opefter til under navlen. Det føles ømt og som en trykken murren i livmoderen. Jeg tror nok jeg har mærket til det i ca. 1 mdr.’s tid efterhånden. Jeg synes selv det føles som om at junior trykker med hoved eller numse dernede, men ved det ikke. Har snakket med jordemoderen som mener det godt kan være lidt bækkenløsning fra symfysen som giver sig. Har nu ikke prøvet at jeg ikke kan rette mig op, men plejer nu også at ligge mig lidt fladt og slappe af om aftenen når jeg mærker til det.

Skriv gerne herinde når du har snakket m læge eller jordmoder, så vi andre også kan bliver lidt klogere ;o)

jonlaustjonlaust
    Medlem

Hej

jeg tænker det godt kan være plukveer men måske også ligamentsmerter jeg får især jag omkring lysken hvis jeg rejser mig hurtigt.

hilsen
    Helle

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.