Lad os tage en update for april ;)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Lad os tage en update for april ;)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Sisse87Sisse87
    Medlem

Hej alle i kommende april mødre 🙂

Uh, som tiden flyver afsted og de små i maven fylder da os mere og mere .. Jeg føler mig rimelig stor allerede og han fylder godt ud derinde – totalt spændt på om det er næste JM besøg hvor de begynder at skønne vægt 😛

Jeg går i skole og er ved at tage en fuld HF, jeg går så på barsel den 30 marts og har termin den 15 april.. Kan så godt mærke at jeg under min graviditet med Asta ikke var ligeså længe på skolebænken som denne gang – stolene gør bagdelen pænt øm 😉 hehe .. Og maven er lidt i vejen for notatskrivningen 😉 Glæder mig bare til at få det skole overstået nu – eksaminerne er i maj/juni og det blir sikkert hårdt med en lille spunk, men nu skal det overståes!

Jeg har ikke taget ligeså meget på denne gang, kun 9 kg indtil videre. Sidst der tog jeg 20 kg. på i alt og håber på at kunne holde mig på de 15 kg – ikke fordi de 20 kg var svære at smide igen, men man er bare så pokkers hormonel og sensitiv ang ens udseende og især når ens tøj fortsat blir for småt 😉

Hvordan har i det? er i store på maven? hvornår skal i til JM igen?

Jeg har sagt ja tak til at prøve at komme i JMgruppe og skal afsted første gang har den 2 feb. – det er så alle os i den JM distriktordning der har termin i april som skal med og så er der afsat 2 timer til det. Lidt hyggeligt at ses med nogle i “samme båd”. 

Sikke man hurtigt får skrevet en masse 😉

Mvh Sisse 27+4

Sisse87Sisse87
    Medlem

Nu er det jo min andenf ødsel og jeg må sige at jeg glæder mig til den, for ja, jeg ved jo godt hvad det indebærer og min første fødsel tog 5½ time, med vandafgang og begyndende veer lige bagefter som tog hurtigt til, presseveer i 10 min og så var Asta født – det vildeste, mest fantastiske jeg nogensinde har oplevet :)<3 Helt igennem en drømmefødsel 😀

Håber du får en ligeså dejlig oplevelse 😉

Herlev70Herlev70
    Medlem

ja, du har ret, Sisse. Maven vokser hurtigt nu synes jeg – men jeg er ikke helt så besværet endnu. Det eneste jeg døjer med er svære ligamentsmerter og det er næsten dagligt.

Jeg blev opsagt fra mit job i september 2011 (og har også kørt sag mod mit arbejde, da chefen godt vidste at jeg var gravid på det tidspunkt). Jeg vandt sagen og blev fritstillet, så jeg går hjemme og nyder at jeg har tid til mig selv. Synes tiden flyver og lige pludselig så er vi blevet 3 i vores lille hus her. Det bliver skønt og dejligt, når vores lille søn melder sin ankomst.

Jeg er iøvrigt sat med termin til 23.4.2012.

Aner intet om barsel… det skal jeg have undersøgt. Når man er fritstillet men på en måde stadig tilknyttet arbejdet (de skal betale løn til mig til juni) – hvad gør man så?

Jeg må kontakte min kommune tror jeg og forhøre mig om hvad jeg skal gøre.

Har været til 2. forældreaften på Herlev Hospital her i eftermiddag. Det handlede om fødslen og jordemoderen sluttede af med at sige at “vi kan glæde os til fødslen”. Tja, det er jo som man ser på det :o) det er første gang for mig og man ved jo ikke hvad man går ind til, vel? 😉

kh

herlev70/lene

Kallie3Kallie3
    Medlem

Hejsa

Jeg fik af vide hos min læge til første lægebesøg at jeg godt kunne regne med at det blev ekstra hårdt denne her gang, jeg er jo ikke helt ung længere. Men jeg er så heldig/uheldig at jeg er hjemmegående pt. på kontanthjælp, blev simpelhen gravid mens jeg var i arbejdsprøvning med henblik på fleksjob, og blev visiteret til fleksjob efter en arbejdesprøvning, men da jeg ikke kunne nå at arbejde længe nok til at optjene barsel så må det blive på kontanthjælp. Så jeg kan tage det stille og roligt når det passer ind i hverdagen, men kan godt mærke at jeg ikke kan bære lige så tunge indkøbsposer mere som jeg kunne før… men har to mandfolk der hjælper til her hjemme.

Jeg synes egentlig ikk jeg er så stor på maven, men kan godt både se og mærke på tøjet at han vokser godt derinde. Og hold da op nogle fester han holder, han er godt nok aktiv, kan slet ikke huske at Junior på 11 var så aktiv da han lå derinde.

Alt i alt er vi ved at være oven på igen efter et temmeligt hårdt efterår hvor Juniors far desværre tabte kampen til kræften, så julen var lidt hård at komme igennem, men vi klarede det og han ser heldigvis meget frem til at blive storbror, tror det hjælper ham lidt i sorgen at han har noget positivt at se frem til….

Skal til lægen på mandag, er spændt på hvor meget jeg har taget på, men tror den ligger omkring 5kg, så det har jeg det fint med.

Det var en lille update fra mig

Kallie/Lene 25+5

kajo78kajo78
    Medlem

Så kommer der også lige en lille update herfra 🙂

Jeg er andengangs gravid og har en søn på 3 år. Jeg har haft en ok graviditet – men har været meget presset af stress – og det har virkelig tærret på energien. 

Jeg har ikke rigtig kunne forholde mig til at være gravid igen – det har måtte vige for alle de andre ting som har presset på. Jeg blev rigtig hurtigt gravid – det var vi rigtig glade for – men min familie har ikke kunne akseptere at mit liv i så stor grad er ændret… så jeg går og savner min familie rigtig meget…

Ellers er min kæreste og jeg ved at bygge vores nye hjem op – den moderne familie med din, min og vores på vej:) Vi har det meget godt – men der er mange udfordringer med ekserne… 

Sidst skal jeg også have skrevet min BA – som skal afleveres d. 10.4… jeg er sat til 12.4… indtil videre har jeg bare ikke haft overskud til at gå igang – men jeg håber på at det snart kommer så jeg får den afleveret:)

Jeg er lidt ærgerlig over at jeg ikke i samme grad kan nyde min graviditet, som jeg gjorde med min anden søn… savner i den grad familie og venner at dele det hele med.

Det positive er at min kæreste har en rigtig god familie, som har taget godt i mod mig:)

Karina

lindegaard80lindegaard80
    Medlem

Jeg er idag i uge 29 og gravid for første gang. Synes generelt jeg har det rigtigt godt og glæder mig. Det første måneder var plaget af kvalme og noget opkast, men det gik heldigvis jo over igen. Jeg kan nu godt mærke at maven begynder at tynge noget. Jeg tror nu kun jeg har taget omkring 5 kg på, men der skal helst heller ikke for meget på da jeg er overvægtig i forvejen.

Lille fister vokser vist godt til og han sparker da en hel del. Virker til at han vågner om natten sammen med mig når jeg skal op og tisse.

Der er nu 3 uger til at jeg går fra til barsel. Det er jeg lidt spændt på. Bliver mærkeligt at skulle gå hjemme så lang tid. Men også rart tror jeg.

Jeg er begynst den sidste måned, måske mest udtalt de sidste par uger at mærke en trykken og ømhed i det nederste af livmoderen. Mest om aftenen. Ved ikke helt om det er ligament smerter. Men dem har jeg bare hørt mest kommer som jag når man vender sig i sengen osv og dem tror jeg også jeg har følt. Jeg ved ikke helt om den ømhed jeg mærker til nu er nogle bækkenløsningssmerter, altså fra symfysen. Men det er noget jeg skal snakke med min jordmoder om næste gang.

Synes nu generelt jeg nyder min graviditet og min kæreste og jeg glæder os meget til at se vores lille dreng (har termin 7 april)

Truntetrut1Truntetrut1
    Medlem

Hejsa,

Dejligt at høre lidt fra Jer alle sammen!
    Her hos os går det fint. Er langt om længe (næsten) sluppet af med kvalmen, det er rart. Har taget ca. 4 kg. på, og har stadig både lyst og overskud til at dyrke motion. Har bl.a. tilmeldt mig noget “graviditetsgymnastik” – i starten synes jeg, det var lidt noget pjat og mere afslapning end motion. Men nu hvor maven begynder at fylde og veje lidt, er det rart 🙂

Vi er gået i gang med at flytte lidt rundt på vores hjem, så der bliver plads til den lille. Det er fedt at se den kommende Far gå op i det, selvom det er hans nr. 5(!) (min den første :)).

Har lige været til 2. JM-besøg. Det var ligesom det første, blot en kort undersøgelse og ellers ikke så meget andet….
    Jeg spurgte lidt til fødselsforberedelse, og fik at vide, at Skejby ikke tilbyder noget, men man skal opsøge det privat….

Er der nogen af Jer, der har prøvet fødselsforberedelse? Kan det anbefales?

Fortsat god graviditet 🙂

29+3

Sisse87Sisse87
    Medlem

I lyder alle til at have nogle kvikke små spire i maven, masser af fest og ballade 😉 Samme her, os om natten når jeg skal op og give den kommende storesøster sin sut, hun har tabt og ikke kan finde 🙂

Vi var til fødselsforberedelse i Hjørring, da jeg ventede Asta og når man er første gangsfødende var det meget rart at hører to jordemødre fortælle hvordan en fødsel kan starte med veer eller vandafgang og forløbet osv. vi var os på rundtvisning på fødegangen, hvilket gjorde mig mere tryg, at vide hvor vi skulle hen når det skete osv. Til fødselsforberedelse får man jo også alt a vide om smertelindring, bivirkninger o.lign.

I må også have fortsat god graviditet 😉

Mvh Sisse 28+3

miimii
    Medlem

jeg har ikke skrevet længe herinde, sidst var helt i starten af graviditeten i maj-gruppen. men fik ved NF sat termin til 30. april 🙂

mit første trimester var ikke så rart med opkast, træthed og ligge i sengen det meste af tiden.

2. trimester har været fantastisk med minimale gener kun lidt sidestik og ondt i ryggen af og til.

men så i mandags fik jeg konstateret blærebetændelse og fik pencilin (selexid). og begyndte at kaste op fra tirsdag, tror det er pga pensilinen. tog de sidste piller i går lørdag, men kaster stadig op… øv øv øv.

i morgen skal jeg op til lægen og få lavet en kontrol urinprøve for at se om blærebetændelsen er væk… åh det håber jeg så meget, for har ikke lyst til en uge mere på pensilin. vil gerne snart den opkast stopper. har også sovet rigtig meget i denne uge med pensilin, – har bare været mere træt end normalt.

vores lille dreng tumler lystigt rund i maven 🙂

– jeg har nok taget ca. 10 kg på i graviditeten. måske reelt kun ca. 6-7 kg da jeg tabte mig i starten pga opkast

knus

Mette LHMette LH
    Medlem

Dejligt at læse hvordan det går med jer alle sammen. 

Jeg er også første gangs gravid og det er jo spænende. Jeg har fået større mave men synes ikke den er lige så stor som min venindes var på det her tidspunkt. Det regner jeg med har noget at gøre med at jeg er mere robust bygget end hende. Hun er en lille nips genstand. Jeg har ikke problemer med graviditeten, det eneste jeg har er hvis jeg siider eller står stille i længere tid får jeg ondt i hofterne. 

Lille manden i maven mærker jeg mere nu. Han er ikke så aktiv i dag timerne når jeg går rundt, men han gør opmærksom på sig selv med spark og bevægelse lidt igennem dagen her og der. Jeg mærker mest om aftenen lige før jeg falder i søvn. Min mand kan dog fortælle mig at han er aktiv mens jeg sover (han er glad for at holde mig på maven). Jeg må sove godt når jeg ikke vågner af det. 

Skal til JM på tirsdag, glæder jeg mig meget til. Føler ikke der er så meget kontakt til fag personerne, så er glad for det jeg har. Tror dog det hænger sammen med at jeg er førstegang gravid og derfor er det vigtig for mig at have kontakt til JM og læge. Har heller ikke styr på hvornår jeg skal på barsel men regner med at sætte mig ind i det her i løbet af den næste uge. Jeg har kun taget 5 kg på men jeg havde også alle de depoter der skulle til fra starten. Fik at afvide jeg kun burde tage 8 kg på i min graviditet, så det går meget godt.

Hold da op man får skrevet meget hurtigt. Så stopper her, håber I har en go graviditet her fra og ud.  

Kærligst Mette

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.