Dejligt NF

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Forfatter
    strutstrut
    Medlem

Tak for svaret ang. Jordemder. Nej det er ikke sikkert st det er en fejl, men har en kollega der også er gravid og hun var allerede afsted i uge 13. Og det står også i den folder eg fik ved lægen… Hmm… Jeg ringer og spiller dum, må vi se… Ja, det blir meget spændende om der er en eller to. Men bare alt er som det skal være er jeg glad:-)

fået indkaldelse endnu til JM. Da jeg var til NF sagde de at jeg ville blive indkaldt inden for de næste par uger. Jeg er 13+5 idag, så har også undret mig, men på Hillerød tror jeg man bliver indkaldt senere. Det er fint med mig, for er også indkaldt til en lægesamtale, så det er fint hvis der går lidt tid imellem. Så er der måske også større chance for de kan gøre hjertelyd eller?

PapegøjenPapegøjen
    Medlem

Så blev det ENDELIG min tur. Også på tide. Jeg er 13+0 i dag. Alt så rigtig fint ud. 1:10.000, næseben, hjerteblink og det hele. Dejligt, dejligt, dejligt! Jeg har været så nervøs her på det sidste, at jeg havde tårer i øjnene, da det blev min tur på hospitalet.

Baby bevægede sig dog meget forsigtigt rundt. Det gjorde mig nervøs til at starte med, da mit første barn sprællede sindssygt meget rundt, dengang jeg var til NF med ham. Men min mand mindede mig om, at de jo også sover engang imellem derinde 😀

Håber også I andre får dejlige NF-oplevelser.

Og KBH-K – jeg er også et tudefjæs for tiden…

KH Papegøjen

Hvor dejligt, det er så skønt med god oplevelse til NF, og jeg var også super nervøs, det tror jeg næsten alle er. 

Min sov jo da vi kom derind, så den var meget stille, men hun fik da puffet godt til den, så den hoppede forskrækket rundt:-) Så tror altså også det er helt normalt, de sover jo meget derinde i maven, så ingen grund til at være urolig:-)

Nyd det, og nu kan du slappe lidt af indtil MD:-)

Mange hilsner

Twester

strutstrut
    Medlem

Endelig blev det ores tur i går til nf. Det var helt fantastisk. Pigen der scannere var så sød og fortalte hele vejen igennem. Lige da hun startede sagde hun, se som hjertet banker… Og pu hvor slappede jeg af efter hun sagde. Det… Det var en livlig bette baby de sparkede rundt med arme og ben og lavede nogle fine numsehop. Det var bare helt fantastisk. Tror først jeg rigtigt forstår hvor fantastisk det egentlig var i dag hvor følelserne er faldet lidt til ro…

KBH-KKBH-K
    Medlem

Dejligt at læse Strut … og tillykke med den gode nyhed. Alt vel overstået og så er der mere ro til at nyde og bemærke forandringerne der kommer 😉

/KBH-K

madambondmadambond
    Medlem

Jeg skal først til nf d. 14.2. Og gud, hvor kan jeg snart.ikke vente. Jeg bliver meget emotionel, når jeg læser om emnet fx. Bare denne tråd… Min dumme hjerne siger, jeg skal forberede mig på, at tvillingerne er døde… En overgang var jeg overbevist om det… Men nu prøver jeg at tvinge mig til at tænke positivt…

Det var det samme med min lille datter på godt en måned… Jeg havde præcis samme tanker dengang…

Men denne gang mangler jeg at føle mange af de ting ved kroppen, jeg mærkede sidst. Min kvalme er forsvundet, jeg har slet ikke haft ømme bryster, og nu er der kun de overvældende følelser, og den måske tiltagende mave at berolige mig selv med… Har tabt mig lidt, da jeg havde kvalme, det hjælper heller ikke…

Argh, bliver det ikke snart min tur? Vil se de to hoppe og sprælle!
    Hvornår er det nu, man kan mærke dem? Mener jeg mærkede Rosa ugen efter nf sidst, det var vist uge 14…
    Men skulle man ikke klumme mærke nr. 2 hurtigere? Hvor meget hurtigere? Og jeg har endda to… Hvor er I henne?

madambondmadambond
    Medlem

Idag var vi endelig til nf, og vi venter jo tvillinger. Det var sjovt at se, at der allerede i uge 13+3 faktisk så ud til at være forskel på de to personligheder! Den ene var rolig og bevægede sig kun lidt i spjæt, den anden var super livlig og personalet udtrykte selv, at det var som at lege tagfat med den, for at få et godt billede… 😀

Men det bedste var, at det ikke kunne være bedre med de to små… Så nu er jeg SÅÅ lettet, og glad… Hvad skal vi dog kalde dem indtil vi kender deres køn? Nogen gode forslag???

Tillykked med den gode scanning:-) Det er så dejligt at se at alt er ok derinde. 

Her kalder vi den bare for baby, men der er jo også kun én. Såå Baby 1 og 2:-)

Så lige du havde skrevet tidligere også. Jeg har ikke mærket noget endnu, i weekenden synes jeg at jeg kunne mærke noget der bevægede sig, men er usikker på om det var baby eller. Jeg er 16+2 idag, så forventer da at indenfor de næste uger kan jeg mærke noget indvendigt med sikkerhed. Jeg er 1. gangs, så der går lidt ekstra tid. Jeg har min moderkage liggende ud mod maveskindet, så der går lidt længere før jeg kan mærke det udenpå. 

2. gangs tror jeg kan mærke dem i 14-16. uge allerede har jeg læst mig til, så det må være snart for dit vedkommende. 

solksolk
    Medlem

hva men rumle og søvning……???

hilsen sonja

madambondmadambond
    Medlem

Tak for svar, det er altid dejligt, når der sker noget herinde… 🙂

Jeg må huske forkert, det må have været ca. I uge 21 jeg mærkede liv sidst. De siger, at jeg denne gang som 2. Gangsfødende nok vil mærke fra uge 16 eller måske senere… Tvillingernes moderkager vender også ud foran på maven, men betyder det kun, at min mand kan mærke dem senere, ikke mig???

Søvnig og rumle, det er da sødt… Er der en rumle blandt de syv små dværge?

solksolk
    Medlem

nej det mener jeg ikk rumle er (rumle kommer fra rumleskaft eller rumlen i maven…..) dværgerne er prosit, søvning, brille, gnavpot, flovmand, lystig og dumpe……

madambondmadambond
    Medlem

Så må det næsten være søvnig øv lystig… 😉

solksolk
    Medlem

ja det var da en god ide……;)

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.