Strammer jeres bukser?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2012 Strammer jeres bukser?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    LoneLone
    Deltager

Det er meget normalt, at bukserne begynder at stramme lidt her omkring 10.uge. Nogle mærker det dog før, mens andre først skifter over til ventetøjet langt senere.

Det er meget forskelligt og afhænger blandt andet af:

• om du i forvejen er slank eller har lidt mere på sidebenene
    • om du er første- eller flergangsgravid
    • om du er meget oppustet

Har I allerede købt ventetøjet? Og har I gode tips til, hvor man kan få det godt og billigt?

HUSK: At I skal have ekstra jern fra 10. uge. Det kan I læse mere om her:  http://altomboern.dk/artikel/vitaminer-under-graviditeten. Og her http://altomboern.dk/gravid-uge-10 kan I læse mere om den uge, I er i og se et skanningsbillede af, hvordan den lille bebs ser ud lige nu inde i maven

Jeg er i 12. uge nu, og har måttet købe et par graviditetsbukser for et par uger siden. Dem bestilte jeg på nettet. De er fra Mamalicious, og er rigtig gode. 

Jeg synes dem fra H&M er vildt små i størrelsen, skal et par størrelser op end jeg normalt bruger. Nu har jeg bestilt et par fra Ellos også, og der stod man skulle bestille den størrelse man plejer, så håber det passer. 

Jeg er heldigvis ikke så oppustet mere, for det var egentlig derfor mine bukser strammede meget i starten, men det er jeg ved at være ovre. 

Jeg har så svært ved at sluge piller for tiden, så lige nu bliver det kun til min multivitamin. Jeg får klamme fiskeopstød af mine fiskepiller – nogle gode råd til det?? Og jernpillerne tager jeg sporadisk når jeg kan få dem ned om aftenen. 

solksolk
    Medlem

ja det er ozz noget tid siden jeg skiftede til ventebukser men jeg har nogle få bukser af de gamle jeg stadig kan passe….. og heldigvis kan jeg ozz passe mine arbejdesbukser…… så arbejde har ikk fundet ud af noget……

knuz solk 10+6

strutstrut
    Medlem

Mine bukser strammer helt vildt. Ja, for at ære ærlig står de åbent, så kan ikke vente til lørdag hvor jeg har fri og skal have købt ventebukser. Har fundet mange flotte på nettet, men orker næsten ikke balladen med at sende dem retur osv hvis de ikk passer eller sidder træls.

madambondmadambond
    Medlem

Dette er min 2. Graviditet, så jeg har lidt i cellerne. Men plejer at være en kjolepige, så har graviditetsgamasher og – strømpebukser… Men lige denne gang har jeg bare så meget lyst til bukser! Mærkeligt, for sidste graviditet var en vintergraviditet og denne bliver en foråret- sommer graviditet…

Men jeg har også betænkeligheder ved at købe på nettet. Især fordi jeg stort set ikke kender min buksestr. Har ikke brugt bukser i flere år! Og synes ikke der er så mange steder at komme ud i midtjylland…
    Har købt noget brugt på nettet. Frygter det er for småt… Render rundt i joggingbukser nu, som er trukket helt ned under maven, ned på hofterne… Smart! Var der nogen, der sagde håndværkersprække??? *fnis*

Lykke1988Lykke1988
    Medlem

Uge 9 og Pt enten åbne stående bukser (hvilket jeg til morges glemte da jeg løb om kap med sønnikke ind i børnehaven og lynlåsen lynede op også) UPS! 

Jeg købte et par dyre gode cowboybukser i Jan 11. – efter at have måtte gå i ventebukser i et halvår efter fødslen da min kasse med alm. bukser var forsvundet under vores flytning!                                                                De cowboybukser blev hurtigt meget storer, men strammede dem bare med et bælte, da de var de eneste pæne jeg havde.

Men for 3 uger siden kom min kæreste hjem med den kasse bukser og blev vildt glad og kunne passe de fleste, -det kan jeg ikke mere for 3 dage efter det fantastiske fund, viste en graviditetstest pludselig en streg mere end beregnet!!!!  Og nu er mine bukser tilbage i kassen og mine cowboy bukser har fået 2 takker ud i bæltet. 

Nu har jeg bare 1 enkelt problem tilbage…. JEG HAN IKKE FINDE MIT VENTETØJ??? Dumt tidspukt at flytte på når tøj er i kasser! men har stadig et par uger at lede i. :o) 

Lille bebs velkommen til verden, skal nok prøve at huske hvor jeg lagde dig sidst!! 

A.A.
    Medlem

Til Twester:

Det er godt nok 3 uger siden du skrev om opstød af dine fiskeolietabletter, men jeg tænker, at det er et problem, der ikke forsvinder.

Jeg kan anbefale Pikasol Antiopstød. Men de koster omkring 200 kr. for 175 stk., så de er ikke just de billigste på markedet.

madambondmadambond
    Medlem

Jeg har kun to par lange bukser, som jeg veksler imellem. Jeg har købt en del piratbukser, da det jo nok bliver en varm sommer med stor mave, men dem kan jeg jo ikke så godt bruge nu… Har helt opgivet mine gamle bukser, selv dem, der var lidt for store, strammer nu… Læste lige i min graviditetsbog, at man ikke rigtigt kan se det endnu: uge 11, men jeg synes jeg ser meget gravid ud! Selvom jeg har tabt mig, siden jeg blev gravid… Venter også tvillinger, så det er vel derfor?

madambondmadambond
    Medlem

Jeg har et tip mht. Fiskeolie, som du “bøvser” af hele dagen… Hvis du tager dem i forbindelse med et måltid, vil du smage dem, når du bøvser… Men hvis du tager pillerne et stykke tid efter måltid på vej i seng, vil du sandsynligvis ikke mærke noget til det…

strutstrut
    Medlem

Hvor køber i ventetøj? Syntes udvalget er meget tarveligt… Gode fif modtages gerne:-)

madambondmadambond
    Medlem

Jeg køber det brugt.. køber på dba.dk , guloggratis.dk , og trendsales… Ville gerne en tur i Bilka, tror også de har noget, og gerne nogle behagelige jogginbukser!

Men til marts skal jeg til svigerfars 70 års fødselsdag og vil gerne have en pæn kjole på, men hvor støver man sådan en op? Gider ikke mamalicious, synes ikke det er flot nok til dén lejlighed… (Måske vi burde have oprettet en ny tråd?)

på nettet. Jeg har prøvet forskellige mærker: H&M, Ellos og Mamalicious, men indtil videre synes jeg kun at Mamalicous sidder ordentlig.

På Nelly.com har de lidt forskellige mærker, og de har lige fået lidt pæne kjoler, så prøv at kig der under “ventetøj”. Der har lige været tilbud på mydeal om gavekort på 300kr for 100 kr, så dem købte jeg 2 af, så skal have shoppet lidt der.

Bilka har vist ikke ventetøj mere. 

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.