nf-scanning

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    solksolk
    Medlem

så har jeg fået tid til nf-scanning mandag den 23/1-12 og det ser jeg frem på det tidspunkt vil jeg være 12+5 så det bliver i sidste øjeblik men det er så pga mit arbejde at det ikk kan blive før…… da jeg arbejde 14 dage langt væk fra hjemme og så har 3 uges fri i bagefter……

men i bund og grund er det noget jeg/vi ser frem til…..

der må da ozz være andre der har fået indkaldes til nf-scanning…..

hilsen solk

Snabel80Snabel80
    Medlem

Her i KBH booker man selv. Jeg har valgt 12+5 ligesom dig. Der skulle være mest at se 🙂

solksolk
    Medlem

ja okay KBH-K så kan jeg godt forstå det men nu er jeg kun 25 år og det er første gang så jeg/vi venter med spænding for at se livet……

KBH-KKBH-K
    Medlem

Kan godt forstå at nogen ser frem til NF. Selv har jeg meget blandet følelser omkring den scanning … Nok mest på baggrund af at det tog mig 2,5 år at blive gravid og jeg bliver 39 i februar – ca 14 dage efter scanningen.
    Jeg må vente helt frem til 13+4 (d 24 jan)- fik at vide sidste udkald var 13+6. Jeg synes det er lang tid at vente…
    Heldigvis har kvalme og svimmelhed fortaget sig, så jeg igen kan komme ud og beskæftige mig selv og spekulere lidt mindre.

solksolk
    Medlem

okay Snabel80 i har nok ozz lidt flere steder at vælge imellem ind vi har herover i provinsen

solksolk
    Medlem

ja okay KBH-K så kan jeg godt forstå det men nu er jeg kun 25 år og det er første gang så jeg/vi venter med spænding for at se livet……

solksolk
    Medlem

self glæder jeg/vi ozz meget til det og nej vi har ikk været til nogle scanninger før vi snakkede om vi skulle tage afsted til privat scanning men blev enig om at det ville vi ikk…..

bekymret er jeg nu ikk for jeg har alderen med mig i forhold nf-scanningen…..

jeg glæder mig bare til at se det lille pus så meget at det er svært at blive ved med at tie stille med at jeg er gravid især nu hvor jeg er på arbejde og er langt væk hjemmefra….. heldigvis har jeg fået nattjansen denne gang så der er ingen der opdager noget for jeg har lidt problemer med mit returvare system (opkastning)……. men det går bedre med det nu og der er bare vise ting jeg ikk skal spise……

det blev lige lidt længer end beregnet med man glæder sig jo til man kan stå frem og fortælle det til alle……

knuz solk

KBH-KKBH-K
    Medlem

Jeg håber bestemt at du glæder dig … og hvis du kun har været til en eller måske slet ingen scanninge endnu, har du/I endnu mere at se frem til.
    Og med en alder på 25, burde du slet ikke have nogle bekymringer … GLÆÆÆÆÆD dig 🙂

Jeg skal til NF d. 19. Januar, der er jeg 12+1.
    Jeg har allerede set den lille ved en tidlig scanning, så jeg er som sådan ikke nervøs. Vi er også afklarede med hvad vi gør hvis sandsynligheden for kromosomfejl er der.
    Jeg var mest nervøs op til den tidlige scanning for at se om der var noget derinde. Min veninde var også gravid indtil december og først i 12. Uge fik hun at se at der intet var derinde, det var gået tabt meget tidligt. . Så vi var glade for at få det bekræftet ved scanningen.

Glæder mig til at kunne høre hjertelyd og se den bevæge sig derinde igen:-)

KBH-KKBH-K
    Medlem

@ Twester2012
    Jeg synes jeg læser så meget forskelligt … alle mulige steder.
    Har i virkelig udsigt til at høre hjertelyd allerede?

Jeg troede først det var omk 18/20 stykker, hvor man kommer til misdannelses scanningen, at man lytter til hjertelyd.

@ solk
    Din kvalme forsinder forhåbentlig snart (min er på vej væk), så du kan glæde dig endnu mere over din tilstand 😉

Og held og lykke med jeres NF

@ KBH-K
    Jeg har hørt fra andre at de kunne høre hjertelyd ved NF, men det afhænger vist også meget fra Hospital til hospital om de vil lade en høre det. På Hillerød hvor jeg hører til er de vist flinke til at lade en høre.
    Men det er nu også stort bare at se det stå og hamre derinde:-)

PapegøjenPapegøjen
    Medlem

Jeg skal til NF d. 31. januar. Der er jeg 13+1. Det skulle vist være fint nok? Jeg har nemlig heller ikke tid før.

Jeg glæder mig meget, det var den mest fantastiske oplevelse første gang! Jeg er også nervøs, men det er vel helt naturligt.

solksolk
    Medlem

@KBH-k

ja min kvalme er der ved at være styr på der er vise ting jeg ikk skal spise har jeg lært for det vil retur igen inden for 1 time……

og jeg har hørt/læst at man kan høre hjertelyd allerede fra uge 7 mener jeg, altså ved scanning…..

barn03barn03
    Medlem

Jeg har ikke fået tid til nf-scanning endnu, jeg har først været ved lægen i dag til første graviditets-us. 

Så der kommer nok tid i løbet af de næste uger.

Mvh Maria 7+5.

solksolk
    Medlem

ja du nok en tid inden længe jeg var til første undersøgelse 2. januar og der var jeg 9+5 for jeg skulle på arbejde den 4. januar i 14 dage og inden jeg tog på arbejde ringede jeg til sygehuset for at aftale tid med nf-scanning og den kunne jeg så ikk få men fik en snak med dem om at jeg ikk kunne komme ind til scanning før jeg kom hjem efter den 18. januar….. 2 dage efter jeg var taget på arbejde fortalte min mand mig at tiden var kommet…..

knuz solk 10+5

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.