Hvor meget vejer

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2012 Hvor meget vejer

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    SaSa
    Medlem

-jeres barn nu

jeg er idag 37+ 2 og i sidste uge var jeg til jordemoder som skønnede den lille til at være 3100 g jeg har lavt stofskifte er der andre der også har dette?

jeg fik at vide at den lille vejede ca. 20 % over det gennemsnitlige hmm tænker jeg bare…

da jeg ventede vores første barn fik jeg også at vide at han var lidt stor og han nok ville veje de der 4 kg men da jeg fødte ham 3 dage før termin vejede han 3486 g…og jeg havde ik lavt stofskifte da jeg ventede ham

SaSa
    Medlem

Mange tak for dit svar Dina-D jeg synes bare det er irriterende at høre flere forskellige vurderinger osv men jeg tager det også som det kommer 🙂 men held og lykke til dig så må vi håbe du ik går over tiden…er det dit første???

jeg har termin d.24.01 dagen før min fødselsdag hehe

Anonym
    Gæst

Ja det er første barn og er temmelig utålmodig efterhånden. 

Synes godt han må komme nu. 

Men nu må vi se.

Anonym
    Gæst

Hej.

Jeg har termin i dag og i går ved jordemoderen blev bassemanden skønnet til at være 3500-3600 gram. 

Da jeg var 37+6 blev han skønnet til 3100 gram og det fik jeg at vide var meget gennemsnitligt. 

Men jeg tror også man skal huske på at det jo bare er et skøn. Baby kan lige så godt være 200 gram mindre eller større end hvad de skønner.

Held og lykke. Jeg tror ikke du skal være bekymret.

Hilsen Dina

Laura_1982Laura_1982
    Medlem

min jordemoder i konsultationen siger konsekvent noget andet end min mor (som er jordemoder). De har begge over 30 års erfaring, så begge kvinder er et vant til at skønne og jeg er altså bare endt med at more mig over det.

Det er samme historie med SF-målet… Det er også bare en løs indikation…

Hvis vægten blev skønnet til noget helt skævt eller der var grund til alarm, ville de gå igang med andre tiltag og få dig scannet for at få det mere nøjagtigt fastslået.
    Så slå roligt koldt vand i blodet…

Og sikke det rykker tæt på nu, hva! Ajii, jeg glæder mig!

Ninie87Ninie87
    Medlem

For snart 2 uger siden, da jeg var 35+1, vurderede min jordemoder hende til at være 2700 gram. Hun syntes hun var i den pæne ende, men heller ikke noget unormalt stort.. Det bliver spændende at se hvor meget de reelt vejer, når de kommer ud 😉 

SamsøeSamsøe
    Medlem

Blev min lille tut vurderet til cs. 3000 + –

Da var jeg 37+4,

Mens min læge var overrasket over at tytten var såååååe stor, da jeg var hos hende i uge 32+3.

Vil oz lige ønske alle held og lykke. Det kan jo ikke vare længe mere. 🙂

Knus Cindie 37+6

idalisbyidalisby
    Medlem

Jeg var til jordemoder i tirsdags. Da var jeg 36+3. Hun skønnede svesken til ca. 3100g. hvilket åbenbart er i den tunge ende så tidligt. Men jeg blev bare glad – for kunne godt tænke mig en baby med lidt ekstra sul på kinderne.

En af mine veninder som selv har født to mindre børn havde hørt noget om at det var rarere at føde en lidt større baby fordi knoglerne så ikke lå så tæt på huden. tror nu ikke der er noget om det… hehe…men meget sød historie 🙂

Rigtig meget held og lykke tli jer andre tøser.

Kram Ida 36+6

UrsulaMiniUrsulaMini
    Medlem

Sidst jeg var til jordmoder, mellem jul og nytår der hed jeg 35+6 og der sagde hun 3000 g..

Og man kan sige meget om at det bare er skøn osv men jeg tror nu alligevel på hvad hun siger..

Forrige gang hun skønnede, skulle jeg scannes dagen efter og hun havde ramt 18 gram forkert 🙂

Men jeg skal til jordmoder igen D. 11/1 så er jeg spændt på hvad han vejer der 😀

Held og lykke til jer alle 🙂

Trine 37+1

UrsulaMiniUrsulaMini
    Medlem

Hold da op det var da noget af en forskel 🙂

Jeg går til JM i Slagelse og skal føde i Holbæk..

SaSa
    Medlem

UrsulaMini hvor går du til jordemor henne?

idag var jeg til ekstra vægtscanning og hun vurderede den lille idag til 4080 g og for 14 dage siden vurderede den samme jordemoder den lille til 3039 g

i sidste uge skønnede en anden jordemoder den lille til 3100 g og jeg tænkte what kan den lille allerede på en uge ha taget næsten 1 kg???????

RBNRBN
    Medlem

Jeg tror at man skal passe på med at lægge for meget i både jm skøn og vægtskanning.
    Jeg har før hørt om jm skøn der har været 1 kg forbi hvad babyen reelt vejede.
    I går var jeg til vægtskanning og skannings-jm sagde at hun heller ikke kunne garantere en præcis vægt, for det kræver at de får de helt rigtige mål og det kan være svært da den lille jo ikke altid er så samarbejdsvillig…

Det skal dog siges at jeg er ret imponeret over min jm-studerende der vurderede lillepigen til 2800 g og den efterfølgende scanning viste 2770 g – det er da meget godt skudt!
    Nå ja, jeg er 39+0 i dag og min baby er jo så 19% under gennemsnit.
    Jeg tænker bare at så længe jm ikke er bekymret, så er jeg det heller ikke og som sagt – de der skøn kan man stole 100% på

1501201215012012
    Medlem

Min svigerinde har fået tre børn der vejede henholdsvis 3200, 4100 og 1100 gram (født 3 mdr. for tidligt), og hun siger at det gør lige så ondt at føde et barn der kun vejer 1100 gram.

ns79ns79
    Medlem

Hej alle!

Spændende med alle de nye børn der er på vej, held og lykke til alle. 

Blander mig lige fra august-gruppen. Min lille tut, blev hele vejen igennem graviditeten af jordemoderen skønnet til at være i den store ende, nærmere 4000 end 3500 hvis jeg gik til termin, blev hun ved med at sige! Jeg fødte i 38+0 en lille dame på 2860. så tror bare man skal tage det hele med et stort gran salt.

endnu engang held og lykke til alle

/Ninna

SaSa
    Medlem

mange tak for dit svar, jeg håber så meget de har taget forkert hehe for har termin om 15 dage og hvis hun allerede nu vejer 4080 g  så kan hun da hurtigt nå de der 5 kg hehe

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.