Er fuld af bekymring…. :-((

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2012 Er fuld af bekymring…. :-((

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

Kære Mille

Jeg forstår så absolut, hvordan du har det. Jeg var selv lige så rystende nervøs anden gang som med vores første barn. Og mange ting i graviditeten kunne jeg ikke rigtig huske længere, selvom Frida trods alt kun er 2½ år gammel.

Kunne det være ligamentsmerte, du mærkede? Dem blev jeg nemlig selv overrasket over anden gang – jeg havde ganske glemt, hvor ondt de faktisk gør.

Jeg er så heldig, at min svigerinde er jordemoder, så jeg kan belemre hende med alle mine bekymringer. Og hun fortalte, at jo – ligamentsmerter må gerne gøre så ondt, at man faktisk tror, at der er noget galt – og de må gerne vare 10 sek. eller længere – så længe, det går helt over igen, så er der ikke noget galt.

Ellers ja – så er der jo desværre ikke så meget at gøre andet end at vente – evt. bare et par uger endnu, og så kan I betale for en privat scanning?

Held og lykke med det hele.

Kh Rikke, 33. uge tror jeg nok…

mildenmilden
    Medlem

Hej piger,
    ja det hele er jo så nyt så nyt, så alt kan jo ske. Er gravid med mit andet barn og er idag i uge 6 + 5.
    Mandag morgen vågnede jeg ved at jeg fik et ordentlig stik i maven, som varede i ca 5-10 sek, og efterfølgende har der ikk været noget. Jo har haft lidt muren i maven og lidt stræk her og der. Men er blevet meget bange for hvad der mon er sket og om der er sket noget?? Jeg har ikk blødt efterfølgende, der har i det hele taget ikk været noget siden, men det fyldermine tanker meget!!! Jeg ringede til lægen i morges, og det er på nuværende tidspunkt intet at gøre, man vil ikk allerede nu kunne se hjerteblink… Hun sagde til mig, at jeg desværre må vente med tålmodighed til NF scanningen, men mindre jeg får ondt i siden, så kunne jeg måske scannes. Hmm, hvad kan jeg bruge det til?? Og hvad gør man når man mærker noget usædvanligt i maven?? Man går på nettet og læser om ALT!! Og det førte mig så til missed abortion 🙁 kroppen tror stadig man er gravid og graviditetstegnene fortsætter. Jeg har dog aldrig haft tegn på graviditet. Har hverken kvalme eller noget som helst. Har dog været meget træt, men synes ligesom at det er aftagende igen. Har også haft øget udflåd, men det synes jeg heller ikk rigtigt jeg har mere.. Kan næsten ikk overskue hvis jeg skal vente til uge 11-13 for at få be eller afkræftet om alt er i den skønneste orden. Synes det er frustrerende at gå i uvished, og især i så mange uger.
    Ved ikk om der er noget jeg vil spørge om, fx om andre har prøvet det samme evt? Eller om det måske bare er et trøstende ord jeg mangler :-)Håber der var en smule sammenhæng i det jeg skrev, det kom lidt ud som jeg lige tænkte det 🙂 held og lykke til alle jer andre 🙂

Kram fra
    Mille

DitsenDitsen
    Medlem

Kære Mille

Jeg kan godt forstå at du er nervøs. Jeg vil dog sige, at jeg også har oplevet stikkende smerte der varede kort tid og ikke fortsatte, både i min første graviditet og denne gang. Ingen af gangene har der været noget galt! Det er oftest ligamentsmerter (musklerne der giver sig i underlivet) og de er helt ufarlige!

Hvis du fortsat er nervøs og ikke kan vente til NF, ville jeg gå til lægen igen.

Jeg blev tidligt skannet, da jeg var 6+5 og da kunne man sagtens se hjerteblink!

Pres lidt på eller henvend dig til en privatklinik. Det koster ca 2000 kr og jeg synes helt klart ikke at du bør gå denne vej, da din bekymring er reel og der er lang tid til uge 12. Din læge burde kunne sende dig til en tidlig skanning (man kalder det en tryghedsskanning).

Men, men, men igen vil jeg sige at jeg ikke tror der er grund til bekymring. Du har kun haft denne ene oplevelse og graviditetstegnene kommer og går gennem hele graviditeten.

Held og lykke med det!

Jeg krydser fingre for dig 🙂

Kh Ditsen

LoneLone
    Medlem
    BabyCatBabyCat
    Medlem

Jeg er lige på besøg fra juli gruppen! Jeg forstår din bekymring, jeg har selv haft det sådan, og da jeg var i uge 6+ et eller andet følte jeg pludselig at alle mine symptomer forsvandt. Det stressede mig enormt meget, og jeg kunne heller ikke overskue at skulle vente til NF med at få at vide om der var liv derinde!

Vi betalte os fra en tidlig scanning – i Jylland (Kolding) – 400 kroner! Det ville jeg HELT SIKKERT gøre hvis jeg var dig! Vores scanning viste et lille hjerte, så det var den bedste julegave! Vi fik et billede med hjem og en videosekvens som viste hjertet. 15 minutter alt i alt, men det var altså pengene værd!

Du kan bestille tid her: http://www.graviditetsscanning.dk/ 

Held og lykke!

KH Babycat (juli 2012-gruppen)

10+2

KBH-KKBH-K
    Medlem

Kære Mille …

Bekymringer kan vi vist alle få og uagtet hvilken baggrund der er for dem fylder de alle lige meget.
    Ligamentsmerter begyndte at plage mig omkring uge 5 – da det er min første graviditet, anede jeg intet om fornemmelsen, men havde læst mig til at det kunne følels som en mens-smerte. De var der stort set hele dagen igennem, den uge … efterfølgende har de fortaget sig lidt, men kommer stadig.
    I dag har jeg læst mig til, at de hos nogen kan fortsætte helt frem til 20/25 uge.

Hvad angår scanning, har jeg også været til tidlig afsted (omkring 6 + 4). På det tidspunkt kan de sagtens se om hjertet slår.

Nu ved jeg ikke hvorhenne du bor i landet. Men jeg ved, at der flere steder bl.a. i Kbh (tæt på Hovedbanen) ligger en klinik som har åbent om aften (16-21), hvor det koster 200 kr for en tryghedsscanning.

Ønsker dig al held og lykke og håber at du snart kan finde lidt ro og blive afklaret.

/KBH’eren

mildenmilden
    Medlem

1000 tak alle for jeres søde og beroligende svar, og tak for de forskellige links 🙂
    Jeg kan kunkrydse fingre for at mine bekymringer er ubegrundet. Jeg er den gravide, som ikk kan mærke jeg er gravid før maven strutter og spunken sparker. Nogen vil sikkert misunde mig, men tror det er lige så irriterende for mig/os som intet mærker, som dem der kaster op de første 12-16 uger 🙂
    Jeg er desværre ikke af den type der presser på og vil have min ret. Jeg accepterer tit og otte bare det svar jeg får. Er dog blevet bedre til at banke i bordet hvis det handler om mit barn 🙂 lægen sagde som sagt at jeg ikke kunne komme til scanning før tidligst i uge 8, og der var det ikk engang sikkert de kunne give mit et ordentligt svar. Jeg bor “desværre” i Jylland, så tror ikk jeg har muligheden for en privatscanning, og især ikk til 200 kr 🙂 men i har givet mig mere ro i sjælen, så tak piger for jeres hurtige svar 🙂

Kram
    Mille

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.