Ammebluser?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Håber i kan hjælpe hvad gør i med ammebluser? Jeg er meget privat og blufærdig så ønsker ikke at smide alt på overkroppen hver gang jeg skal amme hvad skal jeg bruge og hvor anskaffer jeg mig ammebluser kender i nogle gode websider? Har i ellers gjort jer tanker om amningen

Anita 38+2 du må gerne komme ud nu…

idalisbyidalisby
    Medlem

Hej Anita

Jeg har set nogle fine bluser på mamalicious.dk. Det er også dem der har Vero Moda og Vila og lign. De er dog ikke så spændende med forskellige mønstre og alt muligt. Men de ser meget praktiske ud. Ellers tænker jeg slå-om bluser eller kjoler er rigtgi gode. Så kan man lige hive til side uden at løfte hele blusen.

Håber du finder noget du har det behageligt i 🙂

Kram Ida 35+5

SamsøeSamsøe
    Medlem

Jeg har allerede købt 1 i H&M. De har sådan nogle med et lille stykke stof og ellers er de X-syet. Det lille stykke stof kan man lige vippe op og så amme. Meget diskret og i en lækker kvalitet.

Ellers har jeg tænkt meget på amning. Det er mega vigtigt for mig at få det til at køre.

min første datter ammede jeg i snart halvandet år, hvor min anden datter aldrig rigtig fik ordentligt fat, så det varede kun i 3 måneder.

Det er så meget nemmere at amme. Men det er jo bare min erfaring. Jeg sys det var noget bøvl med alle de flasker, der skulle varmes og steriliseres i ét væk. Det var kun den fordel at far oz kunne være med. 🙂

Held og lykke.

Cindie 36+6

H&M er super til daglig brug.. de har også haft nogen mere undertøj hvor der erlukning som i amme-bh’er og det er super til aften/hjem/nat

Nathalie

35+3

Laura_1982Laura_1982
    Medlem

Jeg er også blufærdig, så jeg vil bestemt heller ikke tænke om mig selv, at jeg kommer til at sidde med nutterne alt for meget fremme…

Det graviditetstøj, jeg har købt/arvet er også lavet til ammebrug. Jeg har købt en god hverdagskjole (jeg er meget til kjoler) i Vero Moda (Mamalicious), der har været super her i ventetiden og den er designet til også at være til ammebrug. Jeg har fået nogle aflagte Mamalicious-bluser af noget familie – de er helt sikkert også beregnet til ammebrug.

Ellers har jeg købt godt ventetøj på Asos.com. Ved ikke, om du kender det, men det er en kæmpe britisk webshop med meget rimelige priser og det vildeste udsalg. Og de fragter gratis til DK. Her har jeg kig på flere ting, der kunne fungere som gode ammetoppe (se under “Maternity”).

Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men i Strut på Fælledvej i København har de et ret stort udvalg af særlige ammebluser/toppe.

Jeg har tænkt meget på amning. Jeg venter vores første og jeg vil gerne have amningen til at lykkes. Jeg tror ikke, at jeg er en af dem, der skal amme længe (min forældreorlov slutter også i august, så dér skal der i hvert fald været sket en kraftig nedtrapning), men jeg har i hvert fald et stort håb om at fuldamme i de første mdr.

Kh
    (og i dag med præcis en måned til termin!!)

UrsulaMiniUrsulaMini
    Medlem

Dejligt med sådan en tråd 🙂 Det er noget jeg selv har tænkt over nemlig..

Jeg håber bare det lykkedes at amme, det er noget jeg rigtig gerne vil, men er da også lidt blufærdig omkring det og har ikke lyst til at bare hive frem og gå til værks 🙂

Ved i om der er større chance for amningen virker, så man “drypper” under graviditeten??

Hilsen Trine 36+1

idalisbyidalisby
    Medlem

Min jordemoder sagde at drypning under graviditeten slet ikke havde noget at gøre med om man ville få en succesfuld amning eller ej. Hun fortalte at nogen drypper meget og andre slet ikke viser tegn før barnet er født og begge dele er lige normalt.

Jeg har kun oplevet det om natten. Tror det er når jeg drømmer meget 🙂 Det sagde min mor også kunne ske. Ellers hvis man holdt et nyfødt spædbarn, så kunne mælken også lige pludselig komme 🙂

SamsøeSamsøe
    Medlem

Amning kommer desværre ikke kun an på om der er mælk i babedutterne, men om bebsen kan finde ud af at tage ordenligt fat, ellers forsvinder mælken bare igen.

Jeg havde masser af mælk lige efter fødslen af nr. 2, så jeg malkede ud og malkede ud… Men hun fik aldrig rigtig fat i sutteteknikken med at krænge hagen helt ned og åbne munden helt, så mælken blev lige så stille mindre og mindre.. Og efter 3 mdr. måtte jeg opgive helt, der var ikke noget at komme efter, på trods af at jeg stadig forsøgte at malke ud igen og igen…

Jeg håber også inderligt at det lykkes denne gang igen, da det er uerstatteligt når det først kører.

Held og lykke til dig oz 🙂

Cindie 37+0

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.