Glædelig højgravid jul

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2012 Glædelig højgravid jul

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Så er det næsten nu…. Både juleaften og termin.

Jeg synes slet ikke rigtig, at jeg har forstået det er jul nu. Der er en stor mave der tager lidt for meget opmærksimhed. Men gaverne er købt, konfekten er lavet og jeg tror nu alligevel det bliver en dejlig jul (på trods af under 2 uger til termin og plukveer der bliver mere og mere kraftige).

Ønsker jer alle en glædelig jul og håber ikke at vandet går mens i danser om juletræet.

Hilsen Dina 38+1

UrsulaMiniUrsulaMini
    Medlem

Kunne ikke være mere enig, har dog 5 uger til termin. Men ens opmærksomhed er slet ikke rettet mod julen 🙂

Jeg tror det bliver en rigtig dejlig jul, at man til en forandring kan være den der sidder inde i sofaen og slapper og ikke den der fare rundt og dækker bord og ordner køkken 🙂

Rigtig god jul til alle sammen 🙂

Anita22Anita22
    Medlem

Også glædelig jul herfra har det som jer kan slet ikke fokusere på julen er heller ikke i julestemning har mest lyst til at sove. Plukkeveerne er virkelig taget til var i tvivl om jeg var på vej i fødsel den anden dag – men nej bare MANGE regelmæssige plukkeveer der så gik i sig igen… efter en halv dag.

Jeg synes jeg er klar til han skal komme men så igen vi har ikke noget navn på plads og synes heller ikke vi har styr på alt det praktiske men tæt på! Vil gerne lige have juledagene overstået.

Anita 37+3

Ved godt der kan gå uger endnu-…. Det føles bare ikke sådan.

Mrs VMrs V
    Medlem

Også glædelig jul herfra 🙂 har kun 1 uge til termin – og underligt at det kan være hvornår som helst – han blev igår skønnet til 3500gram så de kloge tror han blir en basse på 4kg uha uha he he he ….. har det heldigvis stadig rigtig godt men er da mere træt nu pga min afbrudte søvn om natten – men elsker julemad og hygge så håber ikke han havde tænkt sig at komme imorgen 😉

Håber I alle får en skøn, afslappende og dejlig jul 🙂

Højgravide hilsner fra Århus :))))

forgammelforgammel
    Medlem

ja højtiden presser på og det gør plukke veerne også. Har termin d. 4/1 så det er ca. 1 1/2 uge til. Håber at fødslen først komme i det nye år.Barnets vægt sidste fredag var 3100 så der er lidt at vokse med endnu inden at den bliver for stor. Hovedet står ikke fast endnu så håber at det sker inden fødslen, skal til jordemoder d. 27/12 så må bebs gerne få sat hovedet “fast”, de skønner dog at den har hovedet ned og rumpen op, men den kan jo vende sig i sidste øjeblik.

men gode jule hilsner fra Pandrup og pøj, pøj, med fødsel og tiden derefter.

Håber i har alle har nyt jeres jul og at i har hygge sammen med familien før den bitte kommer. Jeg har slappet af, men da vi holdt jul her blev det til meget alligevel…

Jeg holder så fødselsdag i morgen.. så der må hun heller ikke komme..vil helst ikke del min fødselsdag med hende .. hehe .. lidt barnligt er jeg endnu 🙂 Der er dog længe til min termin så jeg satser ikke på det..

Vi skal hente barnevogn osv om 2 dage.. vi vil ikke risikere at der kommer sne og vi ikke kan komme der op.. har nemlig bestilt det hele ved babysam i Frederikshavn så der er lidt at køre..fik dog 10% af alt ..lækkert. Kan slet ikke forstå at vi er såå tæt på. 

Jeg skal have en PKS så vi skal til møde ved syghuset d.6.1. der er der nok flere af jer som har født .. spædende .. håber i husker at skrive så snart der er sket noget …

STOR jule hilsner og nytår hilsner får i også nu

Nathalie 35+0 Vadum

ikjikj
    Medlem

Jeg har holdt juleaften for 11 personer i år – godt jeg har min mand til at hjælpe. Dét var hårdt. Samtidigt har jeg haft dårlige plukveer hver nat siden den 23. med en times interval og i går begyndte det også om dagen. Meeen nej ingen rigtige veer endnu… Jeg er bare ved at være godt træt af at være gravid.

Jeg var til JM i onsdags og fik skænnet lillesøster til 3.100 g. Hun bliver ikke en lille pige. Jeg håber ikke, at jeg går over tiden for så kan vægten nemt nå 4.000 g – og dét ønsker jeg ikke!

Selvom julen er skøn lider jeg af rastløshed, træthed og plukveer. Jeg håber ikke, at I andre har det på samme måde. Men sådan som jeg har det nu vil jeg bare snart have fødslsen overstået meget snart.

Glædelig bagjul og godt nytår.

Iben (38+0)

Undskyld for indlægget, men jeg trængte lige til at læsse noget af.

UrsulaMiniUrsulaMini
    Medlem

Jeg har heldigvis kun været gæst til jul og ikke vært, men det synes jeg da var hårdt nok, så efter 3 dages ædegilde og gaveræs gider jeg ikke mere.. Så hatten af for dig Iben..

Igår måtte jeg gå i seng igen efter en time, fordi jeg begyndte at tude midt i morgenmaden af bare træthed, og så føler jeg mig efterhånden rigtig ynkelig.. Savner min gamle energi. Jeg har haft plukveer siden midten af graviditeten, men kan godt mærke de er blevet kraftigere og nogen gange “stikker”

Jeg skal til jordmoder i morgen, så er lidt spændt på hvad han vejer, han har været lidt stor hele vejen igennem, og jeg har samtidigt fostervand i overkanten, så synes nok det hele spænder og presser på alle steder nu..

Glædelig bagjul og godt nytår her fra også..

Trine 35+5

KalleKarlaKalleKarla
    Medlem

Hej allesammen..

Ja, jeg har også haft en lidt underlig jul.. Har ligesom ikke været helt oppe at ringe mht. julestemningen, hvilket bestemt ikke plejer at være svært for mig.. Jeg har termin den. 26njanuar, men da min livmoder er tvedelt, har jeg fået at vide at jeg med stor sandsynlighed vil føde for tidligt.. Med min datter fødte jeg små 14 dage før tid, og der var jeg førstegangs fødende…. Min familie bor i jylland, og vi pendler derfor mellem jylland og sjælland hvert andet år.. I år skulle vi så være i jylland og jeg var virkelig nervøs for at fødslen skule gå igang mens vi var her.. Hos mine forældre, med onkel og to hold bedsteforældre… Daem, det skulle jeg ikke nyde noget af… Min mor derimod, synes nu at det kunne være alletiders, for hvis min mand så fik for meget rødvin, ja, så kunne hun jo tage med mig på hospitalet… GRRR, hun mente det dybt alvorligt…. Ikke lige mit drømmesenarie 😉

Ja, så jeg prøvede at holde mig så meget i ro som muligt, men troede op til flere gange at nu var der ved at ske noget.. (Mon man kan have psykiske veer?)

Her i juledagene prøver jeg stadig at lave så lidt som muligt… Vil enormt gerne på den anden side af nytår før jeg føder.. Min datter er fra midt december, og jeg kan slet ikke forestille mig, hvilket puslespil det vil være med to børnefødselsdage, jul, hygge og tam tam alle vegne i december…

Men i sidste ende er det eneste det kommer an på, at der kommer et sundt og velskabt barn til verden… Så kan alt andet i realiteten jo være lige meget..

Godt nytår til jer alle.

Mvh Rikke

Anonym
    Gæst

Er glad for at I alle har haft en god jul.

Rikke, godt der ikke skete noget. Jeg tror også jeg ville være irriteret, hvis min mor synes jeg skulle føde hjemme på stuegulvet juleaften.

Vi var et smut på fødemodtagelsen i går aftes. Jeg havde haft lidt små veer hele dagen, der ikke rigtig ville blive til noget. Men de ville gerne lige kigge på mig. Jeg er nu 2 cm åben så den latente fase af fødslen er i gang. Men det er ikke til at sige hvor lang tid der går endnu. Den jordemoder der undersøgte mig, sagde at det kunne vare alt fra 1 dag til 2 uger. Nu må vi se.

Har nu 8 dage til termin og er godt spændt.

Glædelig baghjul og godt nytår.

Hilsen Dina

UrsulaMiniUrsulaMini
    Medlem

Hvor spændede Dina.. Vi glæder os til at høre mere 🙂

Håber både for dig at du ikke skal vente for længe, men at det alligevel heller ikke bliver på lørdag 🙂

KalleKarlaKalleKarla
    Medlem

Ih, Dina, hvor spændende 🙂

Vidste slet ikke at man kunne gå rundt og “være åben” i så lang tid… Troede at når man åbnede sig, ja så var man i fødsel… Men så blev jeg klogere 😉

Gad vide om du bliver den første af os i januar gruppen 😉

Mvh Rikke

Anonym
    Gæst

Det er noget med at fødslen er delt op i 3 eller 4 faser. Den første fase hedder den latente fase. Det er der man åbner sig de første 3-4 cm. For nogle varer det kun et øjeblik og for andre varer denne fase flere uger.

Men ja, er rigtig spændt på hvornår der sker noget. Håber bare ikke jeg føder nytårsaften eller 1. januar. Har termin den 5. januar, så der er en uge til i dag. Tasken til hospitalet står klar i bilen og jeg tager min vandrejournal med alle vejne.

Hvor er det mærkeligt at lige om lidt har vi en søn. Vi har i dag haft besøg af min nevø der lige er blevet 1 år. Så fik vi da lige børnesikret lejligheden. Nej hvor han bare var her, der og alle vejne. Han er bare så nuttet.

Godt nytår til jer alle. Nu må vi se hvornår der sker noget.

Hilsen Dina og Kion der forhåbentlig snart kommer ud. 

Laura_1982Laura_1982
    Medlem

Jeg er så GLAD for, at julen er overstået. Jeg var også kun gæst (for første gang holdt jeg juleaften med min mand og hans familie), men alligevel synes jeg da, at det var en anelse anstrengende (var der nogen, der ytrede et knapt så pænt ord om svigermor??)…

Jeg glæder mig til nytårsaften med gode venner (bl.a. en anden, der er gravid, så jeg ikke helt bliver hende den mærkelige, der ikke drikker) og så må den næste måned gerne gå stærkt.

Godt nytår til jer – og ihh, hvor jeg glæder mig til at læse fødselsberetninger!! Dem skal vi da have, skal vi ikke? – også selvom den her gruppe ikke er overdreven aktiv… (Og det var ikke et surt opstød – bare en konstatering…)

Glæder mig også til at begynde at læse om små mirakler og deres vej til vores verden 🙂

Synes det er vild at tænke på at vi snart sider alle og hygger med dem 🙂

Nathalie

35+3

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.