Utålmodig

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    musermor1musermor1
    Medlem

Nu vil jeg altså gerne snart have lillesøster ud!!!!!!

Glæder mig så meget og kan snart ikke vente mere. Jeg er også ved at være ret besværet af en kæmpe mave og et ømt bækken, så er bare lidt trist og har kun lyst til at sove indtil hun kommer ud. Men det får man ikke lov til med en datter på 3 år. Og har dårlig samvittighed over at jeg ikke kan lege ordentligt med hende pga. mave og smerter.

Jeg har først termin på lørdag, men da jeg fødte 40+2 første gang havde jeg håbet på at det kunne ske lidt før termin denne gang, men desværre ingen tegn på noget som helst. Lidt flere plukkeveer, men ellers intet.

Kom nu ud lillesøster……vi glæder os sådan til at hilse på dig 

LuffesmorLuffesmor
    Medlem

Hej musermor,

kender alt til det med besværet med den kæmpe mave! jeg har konstant plukkeveer og smerter i bækkenet, så jeg føler mig fuldstændig isoleret, da jeg ikke rigtig kan gå nogle steder. Jeg har termin i morgen, men jeg tror ikke han er klar til at komme ud desværre. 

Kan godt forstå din dårlige samvittighed – hvis du har det bare nogenlunde som jeg, så er der ikke ret meget energi til noget som helst …. og så har du en lille pige, som jo gerne vil have lidt opmærksomhed…

Jeg har også fået for højt blodtryk, så nu skal jeg til tjek hos læge og JM hver tredie dag. Jeg tror dog ikke der er noget galt, men der er træls alligevel…

Held og lykke med det hele – håber lillesøster er på vej….

kram

TrineSandTrineSand
    Medlem

Jeps, har det på samme måde her.. Jeg har også termin lørdag og en 3-årig herhjemme, han har nu i lang tid været vant til at jeg ikke kan så meget. Jeg har døjet med bækkensmerter og mange plukveer i denne graviditet.

Jeg var til tjek hos jordemoderen i går og der var stadig 2 cm livmoderhals, men den var meget blød. Baby stod heller ikke helt fast i bækkenet, men efter hun havde pillet ved mig igår, fik jeg regelmæssige plukveer om aftenen med 3-5 min mellemrum i et par timer og det er ligesom han er kommet lidt længere ned.

Jeg har en tid hos jordemoder igen på tirsdag, hvor hun vil løsne hinder.. Jeg håber bare jeg har født inden 🙂 Jeg vil så gerne have lillebror ud inden jul..

Så jeg krydser fingre for at vi snart føder!

Hilsen Trine

musermor1musermor1
    Medlem

Ja det er ved at være hårdt her til sidst!

Spændende at de vil løsne hinder på tirsdag, så sker der forhåbentlig noget, men krydser fingre for at du har født inden tirsdag.

Jeg var ved jordemoder i fredags og hun undersøgte mig ikke for at se hvordan det stod til med livmoderhalsen eller noget, jeg fik bare at vide at når jeg kom næste gang (som er d. 23 december!) kunne man jo se om jeg var moden nok til at de kunne løsne hinder!!!! HVAD, jeg har da forhåbentlig født inden 23 december!!!!

Det ville altså være det bedste at få de små ud inden jul, så lad os krydse fingre for en snarlig fødsel til os alle 🙂

idarenouardidarenouard
    Medlem

Jeg deler den samme utålmodighed som jer piger 🙂 Jeg havde termin i går, men den lille drillenisse vil åbenbart ikke ud endnu.. 

Jeg havde veer i tirsdags, men som selvfølgelig gik i sig selv igen – det er da klart! 

Men så har jeg været på Rigshospitalet (hvor jeg skal føde) i dag og set en fødselslæge, efter en samtale med min JM i går vedr. igangsættelse snarest pga mange smerter og træthed. Og der gik lægen straks igang med hindeløsninger og det gjorde da bare virkelig ONDT!!! Til gengæld sagde hun også, at jeg er helt ekstrem moden for en første gangs fødende og at min livmodermund nærmest er helt udslettet og hinden der holder for barnet stadig er sej, men alligevel kunne det ske ”any time” .. Hun anbefalede at jeg gik en tur og sagde, at det hun nu havde gjort, nok havde sat lidt mere gang i sagerne. 

Og ja, jeg har da også masser af smerter forneden – men er det starten på veer?? Jeg tør snart ikke håbe mere, da jeg synes, jeg er blevet snydt lidt for mange gange efterhånden! 

Jeg håber at I alle føder inden jul og kan fejre det, med det lille nye familie medlem.

Knus Ida.  

NefiaNefia
    Medlem

Åh ja.. Jeg syntes nu snart heller ikke det er sjovt længere.. Havde termin d. 14. og har med de to andre født før terminen, men ham her vil åbenbart hellere blive derinde, begynder at tro at han har søgt om permanent opholdstilladelse.. 🙂
    Udover trætheden, så er det også ved at være lidt irriterende at man ikke kan planlægge noget som helst. Julen er lige om snart og jeg syntes ikke der er noget der er på plads endnu.
    Det begynder vist også at gå lidt ud over manden, da det er svært at være positiv når man bare går og venter.. og er træt… Men han tager det nu meget pænt, den stakkel.. 🙂

Hver morgen når jeg vågner, må jeg nok indrømme at jeg er lidt skuffet over at der endnu engang ikke er sket noget endnu…

TrineSandTrineSand
    Medlem

Er ikke mindre utålmodig nu..

Jeg har lige været til jordemoder, hvor jeg håbede hun kunne løsne hinder, men der er bare ikke rigtig sket noget siden sidste uge, så det kunne desværre ikke lade sig gøre.. Jeg troede ellers jeg var på vej i den rigtige retning, slimproppen gik nemlig torsdag aften og jeg har haft rigtig mange kraftige plukveer, men nej..

Nu har jeg så fået en tid til scanning og tjek på svangreambulatoriet juleaftensdag, pga mit forløb ved sidste graviditet. Der havde jeg ikke noget fostervand tilbage og baby tabte sig/tog ikke på inde i maven og kom lille og knastør ud efter igangsættelse.

Jeg vil bare så gerne undgå igangsættelse denne gang, fordi jeg vil føde hjemme og det kunne også være rart at prøve at gå gang af sig selv, men det skal selvfølgelig ikke være med fare for baby.

Håber I andre har det godt og føder jeres børn snarest 🙂

Hilsen Trine 40+3 (øvøv)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.