Forklaring søges…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2012 Forklaring søges…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    PeanuttyPeanutty
    Medlem

Jeg har ikke oplevet noget lignende. 

Jeg læste dog forleden at der sagtens kan gå flere uger fra slimproppen går, til du går i fødsel.

I går oplevede jeg selv noget rigtig ubehageligt, viste sig at være kraftige plukkeveer. Jeg ringede til akutafdelingen på Hvidovre sygehus. De var rigtig søde til at hjælpe. Jeg synes du skal gøre det samme hvis du er i tvivl.

Anonym
    Gæst

Hej derude.

Håber der er nogen der kan forklare mig, hvad min krop har gang i.

Jeg er 35+5 nu. Altså præcis 30 dage til termin.

Forleden nat, da jeg var på toilettet, mærkede jeg en større mængde slim komme ud. Jeg har haft en del udflåd, men der var mere denne gang end der plejer. I går aftes efter endnu et toiletbesøg, opdagede jeg en lille smule blod på toiletpapiret. 

Jeg har prøvet at google lidt og har fundet frem til flere artikler og information omkring slimprop og tegnblødning. Er det ikke bare for tidligt når nu der er 30 dage endnu?

Bassemanden står fast med hovedet i bækkenet og jeg kan mærke at han presser lidt til livmoderåbningen. Kan ikke lade være med at bekymre mig om, at skulle føde for tidligt. Selvom jeg også godt ved, at han ville kunne klare sig fint, hvis han blev født på nuværende tidspunkt.

Er der nogen der har oplevet lignende og kan forklare hvad min krop har gang i?

Tak tak.

Hilsen Dina

mmajssmmajss
    Medlem

Hej

i mine første graviditet havde jeg noget voldsomt udflåd som nærmest kom løbende ud af mig når jeg bevægede mig. Jeg var også i graviditetens sidste måned og blev ret skræmt.

Jeg tog på sygehuset for at blive tjekket, mest for lige at blive beroliget. Det var ikke noget alvorligt – slimproppen gik så nogle dage senere. Og 1 uge efter var den gal igen. Det er åbenbart bare en del af mine graviditeter – for det dukkede op igen ved nr 2.

Hvad jeg så egentlig vil sige: jeg tror ikke du skal være bekymret medmindre du pludselig får veer eller egentlig vandafgang. Men hvis du er bekymret så tag endelig kontakt til jordemoderen – det kan ikke skade 🙂

mvh (Og held og lykke når du kommer dertil),

Majs

ikjikj
    Medlem

Jeg tror, at det er helt normalt.

Ring til hospitalet og tal med en jm om det. Dét er det sikreste du kan gøre.

Iben (35+2)

AlfenAlfen
    Medlem

Hej Dina.

Jeg har lige været til et rigtig fint kursus om alt i forhold til fødslen på Aalborg Sygehus – og jeg synes det du fortæller om, lyder meget som om din slimprop er gået – Hvis det var sådan lidt æggevideagtigt slim… Men det de blandt andet sagde var, at der kan gå fra få dage til flere uger fra proppen går, til selve fødslen går i gang. Så jeg tror ikke du skal være bekymret:)

Lidt blødning skulle også være meget normalt i forbindelsen med at slimproppen går. På kurset/foredraget sagde de, at hvis man blødte mere end størrelsen på en 5-krone, skulle man kontakte fødegangen, men ellers ikke.. Men men, jeg har endnu ikke selv oplevet det og forstår din bekymring! Jeg ved jo heller ikke hvordan det er/var for dig… Du kan jo, som de andre piger også skriver, altid ringe og snakke med din jordemoder eller dem på fødegangen.

V.h Fie (36+2)

Anita22Anita22
    Medlem

Lyder klart som slimproppen der er gået hvis der er tegnblødning føder langt de fleste vist inden for et par døgn statistisk set men men men der er jo ingen regler uden undtagelser og der kan sagtens gå uger, men da du ikke har svaret bliver jeg meget spændt på at høre mere fra dig.

Hvordan går det?

Hvordan har du det?

Noget nyt?

Anita 35+1

Anonym
    Gæst

Tak for gode råd og forståelse. 

Det går stille og roligt. Der har ikke været mere blødning. Der kommer stadig lidt slim ind i mellem, men tænker at det nok bare er udflåd. Jeg har i dag haft nogle jag i maven et par gange. Jeg tænkte først om det kunne være veer, men har læst, at når veerne kommer er man ikke i tvivl.

Men ikke nogen vandafgang eller noget drastisk. Har tænkt at jeg burde ringe til fødemodtagelsen, har bare ikke fået det gjort endnu.

Men nu er der sidste skoledag i morgen og det bliver en kæmpe lettelse. Mangler så kun lige en eksamen den 19. december før jeg for alvor kan holde barsel. Åh det bliver skønt.

Jeg kan mærke hvor meget bassemanden tynger ned i mit bækken og tænker nogle gange, hvor længe livmoderåbningen kan holde til presset uden at åbne sig. Andre der kan kende denne følelse?

Men håber nu stadig han bliver derinde til efter jul og nytår. Nu må vi se.

Hilsen Dina 35+6 (betragter nu mig selv som højgravid) 

Anita22Anita22
    Medlem

Du må tage den med ro efter sidste skoledag. =) Spændende hvornår det bliver… man bliver konstant mødt af meninger og holdninger omkring dette. =)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.