Fødslen og smertelindring/forestillinger

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2012 Fødslen og smertelindring/forestillinger

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Hej derude

Håber i vil dele jeres tanker om fødslen samt de tanker i har gjort jer om smertelindring samt jeres forestillinger om fødselsforløbet eller ønsker til dette.

Mine tanker er at det er en skræmmende proces man skal igennem fordi man ikke ved hvad man går ind til!

Jeg fik kejsersnit første gang grundet underkrop og i den forbindelse spinalbedøvelse, så vil egentlig gerne prøve at undgå epiduralen så jeg er i kontakt med min krop efter fødslen.

Tænker jeg vil prøve at undgå morfin, kunne godt tænke mig akupunktur nogle der har erfaring med dette?

Jeg vil dog følge de anbefalinger som jordemoder kommer med undervejs – da de har erfaringen.

Er der andre der skal føde på Horsens Sygehus?

FrkskrukFrkskruk
    Medlem

Jeg kan anbefale badekar. Det gør at maven ikke føles tung, da du er vægtløs. Jeg har prøvet at føde i vand her anden gang, men første gang var jeg også i badekar, men fødte dog på land.

Du kan ligeså godt indstille dig på, at det ikke er dig, som har kontrollen, men kun din krop. Lad være med at kæmpe i mod, go with the flow, og brug din vejrtrækningen under veerne, så du ikke spilder kræfter på at råbe/skrige, men kan bruge dem på at presse.

Synes du skalp tale med din jm om dine tanker. De er helt naturlige, men måske rart nok at få vendt med hende.

Kh helle

TlwhTlwh
    Medlem

Jeg havde en rigtig god oplevelse af min første fødsel.
    Jeg havde hørt alverdens historier – eller det vil sige, kun de dårlige…
    Så til I førstegangs gravide, som læser det her.
    Ja en fødsel gør ondt, men heldigvis er ens krop indrettet til ikke kun at bære et barn i 9 måneder, men også til at føde et barn. Og husk på millioner af kvinder har født før en selv, og nogen endda flere gange.
    Jeg prøvede også at sætte mig ind i de forskellige smertelindrende midler, men anede ikke, hvad jeg skulle vælge. Så jeg talte med min jordmoder om det. Hun sagde, at jeg bare kunne bede dem på fødestuen at vejlede mig. Og sagde de ikke noget, så var det fordi, at de syntes, at det gik rigtigt fint og jeg ikke havde behov for det. Men syntes jeg selv, jeg trængte til noget, så skulle jeg bede om det.

Jeg fik ingenting mod smerterne. Jeg havde derimod oplevelsen af at adrealinen var godt nok for mig. På en og samme tid så mærkede jeg rigtig meget min krop, og kan huske samtlige tanker jeg havde og alligevel var jeg i en form for trance.

Som jordmoderen sagde, det var en fødsel efter bogen. Så de findes også, ikke kun alle skræk historierne. Tror, det er en fordel at stole på, at ens krop ved, hvad den skal gøre

thrupsthrups
    Medlem

Jeg har fået 2 børn kun lindret af akupunktur, varmepuder og en iltmaske. Ved nr 2 fik jeg også bistik, men det gjorde så ondt at få dem lagt og på daværende tidspunkt udvidede livmoderhalsen sig så meget at der ikke var effekt af det.

Det var 2 lette fødsler efter spontan vandafgang gik der 7½ og 8 timer. Den yngste stod meget højt og først 2 timer før hun blev født stod hun tilnærmelsesvist fast.

Mit bedste råd er slip kontrollen, lyt til kroppen og TRÆK vejret – det har masken hjulpet mig med at huske.

Og JA det gør ondt men så er det heller ikke værre og kroppen ved godt hvordan man gør bare man husker at lytte til den.

Trine

ikjikj
    Medlem

Ja, veer gør ondt! Så husk at arbejde med smerten og ikke imod den ellers vil du få en mere smertefuld fødsel end du ville have haft.

Slap af mellem veerne, bevæg hofterne/bækkenet så den udviger sig så baby kan komme igennem under presveerne og brug vejrtrækningen til at minske smerten. Find den stilling som giver mindst smerte under veerne. Så er du godt på vej.

Angånede akupunktur har jeg ikke prævet det under en fødsel men det er en fantastisk smertelindring. Jeg ville gerne have prøvet det ved min første fødsel men kom op på hospitalet da jeg var 7 cm åben. Så jm ville ikke lade mig prøve det.

Iben (35+2)

UrsulaMiniUrsulaMini
    Medlem

Jeg har valgt ikke rigtigt at forberede mig på noget, som sikkert vil stresse mig fordi det ikke holder.. Det er selvfølgelig rart med en plan, men man ved jo aldrig..

Så efter en god snak om det med manden, kom vi lidt frem til at vi er jo i gode proffesionelle hænder ( skulle vi mene 🙂 ) så vi vil egentlig bare tage det som det kommer, hvis jeg kan klare mig uden medicin så gør jeg det og hvis jordmoderen foreslår noget så gør jeg det..

Af en eller anden grund vil jeg bare ikke i vand, kan ikke rigtigt sætte ord på hvorfor 🙂

Men det er ihvertfald de tanker jeg har omkring forberedelsen, til fødslen..

Trine 33+5

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.