Er der nogen, der allerede har testet positiv?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2012 Er der nogen, der allerede har testet positiv?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    LoneLone
    Deltager

Jeg plejer at give alle nye gravide en lille velkomst i deres nye mødregruppe – og det skal alle jer kommende mødre i august 2012-mødregruppen, da også have. Så derfor – når I nu så småt melder jer ind i løbet af den næste måned:

Tillykke med de to streger

Jeg håber, at I finder alt det, I har brug for, her på Alt om Børn – og ellers så er det bare at skrive til mig på Lone@altomboern.dk.

De fleste af vores medlemmer er rigtig glade for følgende ting:

Gode links
    Husk, at I kan finde svar på de fleste af jeres spørgsmål lige her på Alt om Børn. Vi har en masse artikler, som allesammen er skrevet af læger, sundhedsplejersker og jordemødre. Du kan derfor roligt stole på alt, hvad der står her på Alt om Børn:

Læs for eksempel her:

Om graviditet:

• Alt om graviditet – fra den helt tidlige – til slutningen!
    • Beregn din termin – er du i tvivl om, hvornår du har termin? Så kan du beregne den her.
    • Hvilken uge er jeg i? – Det er altså besværligt med de uger og dage. Vi har lavet en oversigt, så du bedre kan hitte rundt i det.
    • Må jeg? – Jeg har lavet en artikelsamling, hvor jordemoder Helle Lindskjold svarer på de oftest stillede spørgsmål om graviditet og kost, livsstil m.m. Find blandt andet svar på, om du må drikke kaffe, spise leverpostej eller gå i sauna, når du er gravid.
    • Er det normalt? Hvad er normalt under en graviditet – og hvad skal du tage til lægen med. Se det her.

Endnu en gang tillykke – og sig så endelig til, hvis I mangler noget herinde, ik?

De bedste hilsner

Lone, redaktør på Alt om Børn

strutstrut
    Medlem

Jeg melder mig som den første i denne gruppe. Stod med 2 streger i lørdags og var super glad:-) Selvom det ikke er gået helt op for os at vi nu venter vores første barn.. vildt… Men nu dukker alle bekymringerne allerede op, åh bare det hele går godt, bare man ikke mister det undervejs osv osv…

Pu ha, alle følelserne er rigtig oppe at vende- men glade det er vi:-)

JUBII

masilmasil
    Medlem

Dejligt at se, at der er andre herinde i mødregruppen 🙂

Vi har også fået to streger og er i uge 7 – har været til TS i går og alt så fint ud – så nu går vi bare og er glade og passer på det lille fnug derinde!

solksolk
    Medlem

jeg venter ozz mit første barn og fik 2 streger for snart 3 uger siden men vi har gået stille med døren og det er stadig kun mig og min mand der ved det…… jeg er i uge 8…..

Mami81Mami81
    Medlem

Så melder jeg mig oså på banen. Jeg er først i uge 5 idag. Det bliver vores 3. barn. Har to piger i forvejen. Glæder mig, til at følges med jer gennem graviditeten.

strutstrut
    Medlem

dejligt at se flere herinde… jeg er kun i uge 6, så der er lang vej… vi har heller ikke fortalt det til nogen endnu. min læge ville først se mig efter 8 fulde uger er gået så jeg venter, venter og venter til d. 9. januar:-)

tillykke til Jer begge

Snabel80Snabel80
    Medlem

Jeg er også med. Er ca. i 7. uge og skal til TS i uge 8.

LoneLone
    Deltager

Tillykke til jer allesammen! Godt at se, at I allerede er så mange! Er det første barn for jer alle? Eller er der nogen af jer, der venter 2. eller 3. barn?

brinettebrinette
    Medlem

Også 2 steger her i søndags, er 4+6 nu. Det er første barn som vi har arbejdet på i over 2 år. Var lige gået igang med samtaler for kunstig befrugtning, så finder vi ud af jeg er gravid:)

brinettebrinette
    Medlem

Det er mit det første…. og er noget nervøs. Der flyver godt nok mange tanker rundt:)

masilmasil
    Medlem

Det er også vores første barn – og det er bare så vidunderligt og dejligt og spændende på samme tid!

Vi har fortalt det til den nærmeste familie og gode venner – vi er så glade og havde bare brug for at dele det med andre. Ved at mange venter til efter første trimester, men dem vi fortæller det nu, ville jo også få at vide at vi havde mistet. Så derfor har vi det rigtig godt med at dele det med andre!

Er nu i 7. uge og håber, at alt er godt derinde – prøver i hvert fald at gøre mit til at det!

Tillykke til alle jer nygravide :-).

Jeg testede positiv fredag aften – min mand og jeg blev så lykkelige!!!

Vi har i forvejen er dejlig datter på snart 2 1/2 år og hun har det sidste stykke tid talt om at hun ønsker sig en løbecykel og en lillebror, der skal hedde Laura, i julegave.

Kvalmen er så småt begyndt at melde sig på banen og (ligesom i 1. graviditet) har jeg tendens til at have svært ved at spise mad – er der andre der kender til det at miste appetitten når man er gravid?

Jeg var til lægen i mandags og fik taget test, blodprøve, lavet vandrejournal osv. Det er altid rart når der også er positivt resultat hos lægen :-).

Jeg er nu i uge 5+2 :-).

barn03barn03
    Medlem

Vi har en 3’er på vej her i huset.

Vi har i forvejen Alma på 6 år og William på 3 år.

Jeg skal til lægen d. 9. januar, kvalmen har meldt sig, håber den forsvinder før den gjorde med nr. 2, der kastede jeg op indtil uge 22 🙁

Mvh Maria (5+0)

Vi skal have vores første i midten af august 2012, og jeg glæder mig til at følge med herinde, for jeg er allerede meget optaget af det hele 🙂

Jeg er officielt 6+5 (men vil gætte på at jeg er lidt mindre pga. sen ægløsning), og skal til lægen og have svar på blodprøver m.m. d. 11. januar.

Bedsteforældrene får et lille billede fra en tidlig tryghedsscanning (som vi fik i dag) i julegave – det glæder vi os rigtig meget til!

Mvh. Solskin2012

marianne84marianne84
    Medlem

Hej alle og tillykke

Fik så også 2 streger i dag, den bedste julegave
    Man kan få, og kan overreaske familien med

Har termin slut august, skal til lægen 17 januar

Knus

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.