Er der andre hjemmefødere?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2011 Er der andre hjemmefødere?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    TrineSandTrineSand
    Medlem

Ja som overskriften antyder planlægger vi en hjemmefødsel. Nu kom jeg så til at tænke på om man burde pakke en taske til hospital hvis vi nu ender med en overflytning..

Så hvis der er andre hjemmefødere derude, vil I så gøre det?

Hilsen Trine 37+5

andika1andika1
    Medlem

Jeg skal føde hjemme.. og har det lidt svært med at skulle pakke en taske.. Så jeg tænker, at kæresten nok godt kan pakke den hurtigt, hvis nu vi skal afsted lige pludselig.

Babys tøj vil jo ligge klart, så det er jo ikke svært at pakke.. og så bare tandbørste og sådan lidt.. burde ikke tage lang tid 🙂

Vi skal også føde hjemme og pakker ikke en taske – havde slet ikke overvejet det. Vi har også født vores datter hjemme, og alt gik helt som det skulle, og det håber og regner jeg med, at det gør igen.

Hvis man skal overflyttes til sygehus undervejs i fødslen, har jeg ladet mig fortælle fra adskillige hjemmefødselsjordemødre, at det foregår ganske udramatisk – og der vil være masser af tid og ro til lige at pakke de ting, man skal have med.

Min egen jordemoder fra sidste gang fortalte faktisk, at dén ene gang hun havde prøvet at skulle en tur omkring sygehuset med en fødende, der havde sygehuset ringet til hende efter noget tid og spurgt, om de snart var på vej – de stod et helt hold parate derinde og kunne ikke forstå, hvor de blev af 🙂

Kh Rikke, 28. uge og mor til Frida 2½

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.