MD scaning

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    KatiloKatilo
    Medlem

Skønt at høre. Stort TILLYKKE med det :0)

Vi skal først den 7 december. Der er laaang tid til, men håber også bare, at alt er som det skal være.

Hilsen

Katilo 19+3

Mette LHMette LH
    Medlem

Hej allesammen

Nu har vi været til MD scaning på hvidovre hospital. Det var en virkelig sød person der scanede, hende var vi virkelig glade for 🙂 Baby er blevet større og bevæger sig meget. Hun havde problemmer med at få ordentlige billeder af ham, fordi han ikke ville ligge stille. 

Ja jeg sagde “ham” og “han”. Vi venter også en lille dreng og det var helt tydeligt 🙂 Må indrømme at det også var hvad vi troede det ville blive 🙂 Vi er simpelhen så glade, vores familier kunne godt trænge til at få lidt flere drenge hehe. Der er overvægt af piger 😉

Al var som det skulle værre, fine fine mål af hoved, hjerte, længde osv. 😀 Det var virkelig dejligt at få afvide at han havde det godt 🙂

Håber Jeres MD scaninger er gået godt 🙂

Knus her fra 🙂

Herlev70Herlev70
    Medlem

så jeg skriver senere :o) 

Er godt nok spændt på at se bebs igen – og høre om det er en pige eller dreng (hvis det er muligt). I min familie er der skæg konkurrence om hvad det bliver.  Jeg tror selv at det er en dreng der er derinde – bare en fornemmelse – så det bliver spændende om de kan se noget idag.

kh

Lene

ps. og det er på Herlev Hospital at jeg skal skannes.

kajo78kajo78
    Medlem

mht køn: vi fik at vide at de ikke kunne bruge tid på at lede efter bevis på kønnet – så hun lovede ikke noget. Da hun havde tjekket alt det hun skulle tjekke – så havde hun heldigvis alligevel tid til at lede og vi fik set et fint billede af den lille “tap” 😀

NilluputNilluput
    Medlem

Hvor skønt at høre. Tillykke med ham!

Vi skal til scanning i morgen og jeg glæder mig helt vildt. Det er også på Hvidovre, så jeg håber, at vi får en, der er ligeså sød.

Vil lige høre, spurgte I om køn? Eller var det bare tydeligt at se på skærmen?

kajo78kajo78
    Medlem

Det er altid dejligt når en skanning er overstået og alt ser fint ud 🙂

Vi blev skannet d. 24.11 på Hvidovre og det gik også rigtig fint – hende der skannede måtte lige “bokse” lidt på min mave for at få “lillebror” til at samarbejde 🙂 Ja, her venter jeg min 2. dreng – så i vores lille moderne sammenbragte familie vil vi fra April have 3 drenge i alt…

Under skanningen fik jeg dog total hjertebanken og et mildt anfald af nældefeber – lidt uventet reaktion – men nok lige en påmindelse om at jeg sidste gang fik nogen dages stress, da de fandt noget væske på den ene lunge på min første søn. Han har det dog godt i dag, vi skulle lige igennem en fostervandsprøve og en masse ekstra skanninger i hele forløbet… 

Bagefter stod den på en lægesamtale, da jeg fik kejsersnit sidste gang… så nu skal jeg beslutte mig for om jeg vil have kejsersnit eller prøve den naturlige vej. Jeg var inde hos en super flink læge – meget nem at tale med og jeg skal helt selv vælge hvad jeg vil… har fået til uge 30 – slutningen af Januar til at beslutte mig…

Tillykke med de veloverståede skanninger til jer alle sammen:)

Karina

termin 12.4

Sisse87Sisse87
    Medlem

Tillykke til jer som er blevet scannet, super dejligt at de små drenge har det godt derinde 🙂 Og pøj pøj til jer der stadig venter på at skulle i scanning 😉

Vi var os den 24 på hjørring sygehus og vi venter os også en dejlig lille dreng 🙂 hehe .. Vi har jo Asta fra sept. 10 og troede egentlig at vi ventede endnu en pige, men det blir sjovt med en af hver <3 Vi fik os to billeder af den lille tap og to i 3D med ansigt og en hånd – hun var super sød hende der scannede os og alt var præcis som det skulle være med lille Valdemar – det var alt i alt en rigtig dejlig oplevelse 🙂 <3 og vi skulle ik betale for billederne – bonus 😉

Kh Sisse 20+2

Herlev70Herlev70
    Medlem

Hej med jer.

Det var dejligt at se bebs derinde igen i dag – og fik at vide at det er en lille dreng vi venter os (man var heller ikke i tvivl da vi så skanningen) haha. Hende der skannede mig sagde at han var meget ivrig efter at vise os “tappen” :o)

nå men fik nogle billeder med hjem og har nu billede af en fod bl.a. der er 3 cm lang. Og bebs vejer 275 gram og alt var fint – så jeg er glad og lettet.

Jeg skal dog til en ekstra skanning i februar (når jeg er i uge 32) fordi min moderkage ligger for langt nede efter hvad den burde. Den kan nå at flytte sig inden – men de vil tjekke det til februar – og hvis moderkagen stadig er for langt nede, bliver det kejsersnit, når jeg skal føde til april.

Fik også at vide, at jeg godt kan bløde lidt pga moderkage-placeringen – men at jeg ikke skal være nervøs. Skal kun ringe til hospitalet hvis jeg bløder rigtigt meget.

kh

Lene

Mette LHMette LH
    Medlem

Hvor er det dog dejligt at så mange skriver her inde 😀

Vi nåde ikke at spørge om kønnet, hun spurte selv om vi ville vide det og det ville vi gerne. Det var også meget tydeligt at se på skærmen hvad det ville blive 🙂 man kan ikke regne med at få det afvide da det er andre ting der er vigtigere. Synes dog I skal spørge efter det hvis I gerne vil have det af vide, det ville vi også have gjort. De har været rigtig søde på hospitalet, så håber du/I får samme oplevelse 🙂

– katilo: Kan godt forstå at du synes der laaang tid til. Sådan havde jeg det også for nogel uger siden. Jeg synes det var ulideligt at skulle vente på det. Jeg kan helt sikkert sætte mig ind i hvordan du har det.

Synes der er mange drenge børn.. hehe skønt 🙂 Det med konkurrence om hvad det ville blive har vi også oplevet. Der har været nogle meget hæftige væddemål i gang med hensyn til kønnet hehe.

Knus her fra 🙂

Kallie3Kallie3
    Medlem

Hejsa….

Ja vi ska først til MDS d. 12/12…. så der er så laaang tid til…. men hva, det er december så jeg ska nok finde på noget at lave…

Har selv en fornemmelse af at det er en pige der er derinde og drengene herhjemme vil gerne have en lillebror(vel og mærket en sød lillebror)  så det bliver jo ekstra spændende d. 12.

Men jeg tager hvad der kommer og er bare super glad for at jeg får lov til at opleve det en gang til:-)

Tillykke til jer allesammen

Kallie/Lene

Kallie3Kallie3
    Medlem

Hej

Ja vi ska sørme os have en DRENG så der er jubel i det lille hjem.

Hende der scannede var os hende der scannede til NF og hun var jo bare super sød. Hun spurgte inden hun startede med at scanne om vi ville vide kønnet og det ville vi. Tror farmand blev lidt stolt og mor her kneb en tåre, tænk en lillebror, ham glæder vi os til at møde….. Forresten så er han hel perfekt, alt var som det skulle være på ham.

Jeg kunne flyve lige nu, er bare så glad:-)

Kan i alle have en fantastisk jul

Knuz herfra

Kallie/Lene og Lillebror

Herlev70Herlev70
    Medlem

sikke mange drengebørn vi venter her i gruppen 🙂

men dejligt at høre at det er gået godt til skanningen.

Jeg går stadig og venter lidt på at kunne mærke liv. Har mærket lidt prikken men ikke noget særligt. Ingen bobler. Må vist have tålmodighed for han har da rørt på sig da jeg blev skannet.

kh

herlev70/lene og lillebror

kajo78kajo78
    Medlem

Tillykke (igen( til jer allesammen 🙂

Jeg synes bestemt det hjalp godt lige at få set lillemanden og jeg kan mærke ham hver dag – det har jeg kunnet i et stykke tid. Han er vist en rigtig fodboldspiller – især om aftenen… Men der ligner han bare sin storebror 😀

Håber at i alle har det godt og nyder graviditeten. Jeg har døjet godt med stress, da jeg står og skal flytte til Smørum og skal skrive BA (den skr del skal afleveres 2 dage før min termin :S) – har allerede måtte udsætte mit sidste fag et år, da jeg bare blev alt alt for stresset… Og de næste mdr skal der som sagt ske rigtig mange ændringer… uha uha…

Lige nu er jeg i den fase hvor jeg skal beslutte mig for om jeg vil prøve en naturlig fødsel eller om jeg vil vælge kejsersnit igen… jeg har fået frit valg… har hørt om rigtig mange som ikke får det…

🙂 Karina

Min nervøsitet har endelig blivet mindre, og efter MD scanning er vi bare glade. Det bliver en lille pige!! Jeg ser det er rett meget drenge, så det må vel balanceres lidt 🙂

Alt så meget godt ud, og nu kender jeg den sparke der inde hver dag. Det er så meget at det nu ikke skulle være længe til min kære og kan mærke det!

og nu er vel mange af os over halvejen?? det går så hurtigt nu…. Meget som skal gøres og det eneste jeg kan gøre er at læse til mine eksamen… Skal nok se at det bliver noget stresset om nogle måneder 😛

Kh Ragnhild

Herlev70Herlev70
    Medlem

Hvordan kan det være at du fik kejsersnit sidst? Og hvorfor må du vælge denne gang?

Tror ikke det er naturligt at vi ligefrem må vælge – med mindre vi har været udsat for noget tragisk tidligere? 

Jeg er nysgerrig – så håber det er ok at jeg spørger dig?

kh

herlev70/lene

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.