Barnevogne- måske lidt tidligt – men vi kan ikke vente :D

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Barnevogne- måske lidt tidligt – men vi kan ikke vente :D

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Nu er vores MD-SC overstået, og da alt så fint ud, er vi så småt begyndt at gå på jagt efter en barnevogn.

Vi kigger primært på en Emmaljunga. Er der nogle af Jer, der også er gået på jagt? Har I nogle gode tip til, hvor man evt. kan gøre en god handel? Jeg blev overrasket over, at  det er SÅ dyrt.

Men har fra mine veninder hørt, at det er værd at investere i en rigtig barnevogn, da kombivognen hurtigt bliver for lille….

Mette LHMette LH
    Member

Hej Truntetrut 1

Jeg er også igang da jeg er studerende og skal spare penge op til en eller ønske mig tilskud fra forældre og sviger forældre. Jeg har også lige været det igennem med min veninde der fødte for 5 måneder siden. Så jeg kan kun give dig ret i at det er voldsomt dyrt også når man tænker på at man senere skal have klapvogn. Jeg kan godt forstå hvorfor en rigtig barnevogn er en god ide. 

Det eneste jeg kan foreslå er at købe en brugt. Jeg kender ikke til andre måder desværre. Jeg ville nok finde en på Qxl, dba, og trendsales. Der har flere af mine venner købt deres, da de ikke ville betale så mange penge for en ny.

Jeg har selv tabt mit hjert til en barnevogn der hedder mikado, den forhandles ikke i butikkerne men er en god barnevogn (min tidligere omtalte veninde har den). Den kan prøve køres et sted på amager, hvis det er man bor i nærheden. Den koster 3.600 fra ny og er en kombivogn men den har et ligge mål på ca. 90×37. Så den er større end de fleste andre. Jeg bor samdigtig i KBH i en lejlighed uden mulighed for at lade baby sove udendørs. Så en rigtig barnevogn er ikke så nødvendig. Jeg skriver lige hvad man får med i prisen, hvis der er nogen der kunne være interesseret i den, man får rigtig mange ting med. Det her er fra Boston serien, der er også andre samt tvillingevogne.

• Barnevognskasse
    • Pusletaske
    • Lift m. fast bund
    • Insekt net
    • Overslag
    • Sele
    • Klapvognsdel 
    • Overdække
    • 5 punks sikkerheds sele
    • Mave bøjle
    • krusholder
    • parably- solskærm
    • Autostol ink. adapter til at sætte autostollen på stellet.
    • overslag. 

Alt overstående er ink. i prisen. men overdækning til barnevogn og klapvogn er vist den samme så vidt jeg har forstået fra min veninde. 

Håber det kan være til lidt hjælp.

Hilsen Mette

CrispyCrispy
    Member

Vi har en Emaljunga, vi købte da vi fik den første, og det er en rigtig god barnevogn, selv om den er ret dyr.

Vi købte vores i kære børn (i Roskilde), men jeg er helt sikker på servicen er den sammen i de andre kære børn butikker. Vi oprettede en “konto” lagde 500 kr. i depositum, og så skrev de ellers alt de på vi gerne ville have, og vi kunne bare komme og tilføje mere hen ad vejen. Så skulle de nok sørge for at have det hjemme omkring terminsdatoen. Skulle det værst tænkelige så ske, at vi alligevel ikke fik brug for de ting, så fik man sine 500 kr. tilbage, og intet var tabt.

Derudover har de en gang om ugen en Emaljunga mand dernede, så har man lige behov for at få den strammet lidt op, den kan jo blive lidt løs af alt det rokkeri :), så strammer de den op, og sørger for den køre lige igen, helt gratis.

Vi har nr. 2 på vej, og den barnevogn kan sagtens klare en til, den skal nok lige ned og strammes op en enkelt gang inden 😀

Eneste æv vi har med vores er, vi har købet en med punkterfrie dæk, hvilket vi er enormt glade for, men den kurv der hænger under barnevognen, er hængt op i elastikker, og de er altså blevet ret sløve, så hvis jeg ligger indkøbsposer under barenevognen så slæber det hen af jorden. Men det har også været den eneste klage vi har kunne sætte på den barnevogn.

KatiloKatilo
    Member

Tænker slet ikke på at købe noget til baby endnu.

Til Januar når udsalget starter, så kommer jeg væltende med min lange indkøbsliste og hiver ned ad hylderne :0)

Men det er ret svært, når man er førstegangsforældre, at vi hvad der er godt og ikke godt. Så det er dejligt at så mange gerne deler deres erfaring.

Katilo

CrispyCrispy
    Member

Jeg vil give Mette LH ret i at det kan være en ide at kigge efter brugte barnevogne, og de billige er sikkert også rigtig gode, jeg formoder de skal leve op til en sikkerhedsstandard.

Jeg vil anbefale at du tager ned i butikkerne, og får demonstreret hvad de kan og ikke kan, og hvad der følger med, så kan du finde ud af hvilken en der dækker dine behov.

I en Emaljunga kan man f.eks. rejse ryggen, så de har noget at læne sig op af, dog kan den kun sidde eller ligge, en kombi/klapvogn vil som regel have flere indstillinger. I vores kan man trække i noget i bunden, så man om sommeren har huller, sådan at der kommer frisk luft ind nedefra, du kan lynde op i kalechen så der også kan komme luft ind den vej, på den måde bliver den ikke nær så varm at lægge i om sommeren.

Du kan også overveje en kombivogn, afhægig at dit behov, bor man i københavn, og alligevel ikke kan stille dem ud og sove, så er en kombivogn jo genial, da den er noget nemmere at gå rundt med, fordi den ikke er så stor. Bor du i et landområde (som vi gør) hvor det primært er dagplejepladser du kan få, så skal vognen bruges til de er 3 og begynder i børnehave, og så er det godt at have en med ordenlige liggemål, og som kan holde til noget. En Emaljunga har et liggemål på 90 cm, hvilket vist er normalen, men Tobias er allerede 93+ selv om han ikke engang er 2 et halvt år., så vi har lånt dagplejerens tvillingebarnevog, der har et liggemål på 95, og så kan han desuden ligge skråt hvis han vil det.

Men de bedste råd jeg kan give dig er:
    1. overvej dine reelle behov
    2. få de forskellige modeller demonstreret i butikkerne, snak evt. med dem om dine behov. Så kan de hjælpe dig. når du ved præcis hvad du vil have, kan du så overveje om de kan fås brugte.

P.s. hvis du venter lidt, kan sidste års modeller som regel fås lidt billigere, men så skal du tage dem med hjem med det samme 🙂 

Mette LHMette LH
    Member

Hjemme siden til mikado er: http://www.flip-flap.dk

thrupsthrups
    Member

Da jeg ventede vores den ældste købte vi en brio med lift og pusletaske på januar udsalget til halvpris, den har været brugt dagligt siden 2008 og har kun den fejl at elastikken i overlæderet er slapt ( ny elastik er syet på 0g holder fint). 

Så er man ikke så afhængig af selv at kunne vælge farven er det en god idé at vente til udsalget. 

Trine – med et lille tip

pipsemor09pipsemor09
    Member

at da vi købte den mens vi ventede første barn, var jeg 6 mdr. henne. Vi lagde også et depositum i butikken mener jeg og så hentede min mor, da han kom til verden. 🙂

pipsemor09pipsemor09
    Member

Hej Truntetrut,

Vi har allerede barnevognen fra vores første barn. Han er lige vokset ud af den. Den vogn kan klart anbefales! Det er en Emmaljunga Big Star suprime med Uniq stel (alu stel). Vi har/er bare super glade for den! Stellet kan blive fladere end den almindelig Big Star og så vejer den mindre.

Eftersom vi har barnevognen i forvejen, skal vi ikke spekulere over, om det er for tidligt at købe den. 😉 Den står bare og venter i garagen med regnslaget over. Men da vi ventede vores første barn, var jeg ude med min mor, som gav hele svineret; Barnevogn, myggenet, regnslag, sele (husk selen), pusletaske osv. Det var bare rigtig mange penge at spare!!

Men i hvert fald kan jeg KUN anbefale dig at handle barnevogn hos Danmarks Barnevogne http://www.danmarksbarnevogne.dk/, som ligger på Hvidovrevej og på Amager. Det er en super butik med kanon vejledning og de er ikke blege for at slå lidt af prisen.

God fornøjelse med søgningen. 🙂

Knus herfra

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.