Uge 19 og ingen bobler!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Uge 19 og ingen bobler!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    KatiloKatilo
    Medlem

Hejsa..

Tror bestemt ikke du er den eneste og absolut ingen grund til bekymring. Selvom det til tider er nemmere sagt end gjort.

Også bare lidt deprimerende når man høre om alle andres boblen, sparken osv., når man ikke selv kan mærke noget. Men tror ikke der går lang tid før du mærker noget. Der skal en god portion tålmodighed til. Du må da også snart skulle til MD-scanning? Så det kan lette lidt på bekymringen.

Personligt kan jeg godt mærke lidt skubben og møven, men ingen spark. Har aldrig rigtig mærket de såkaldte bobler. Maven har dog sagt en masse “prutte”lyde, dog uden at der kom noget.

Det kommer også an på mange ting mht. din krop. Er du undervægtig, overvægtig, ligger din livmoder foran eller bagved. Én jeg kender der er langt henne i graviditeten, som havde alle odds med sig, at hun skulle kunne mærke tidligt liv, mærkede først liv i uge 23. Vel og mærke at de var til MD-skanning, hvor alt var fint og så godt ud.

Pøj pøj med det – det skal nok snart komme :0)

Katilo

NilluputNilluput
    Medlem

Halløj de damer!

Jeg er ny herinde, 25 år, førstegangs gravid og har termin d.23 april.

Som de fleste andre bekymrer jeg mig til tider meget og sikkert også unødigt. Men nu er det snart en måned siden, vi var ved jm og høre hjertelyd og jeg har ikke mærket noget til den lille endnu.
    Jeg ved at man skal forvente at mærke liv mellem uge 18-20, når det første gang og at jeg derfor stadig “har tid at løbe på”.  Men jeg er simpelthen så ked af, at jeg ikke har mærket noget endnu. De eneste bobler jeg har følt, er vist luft og gas. Det er skøøønt hvad graviditet gør for ens tarmbevægelser 😉 

Jeg vil derfor lige høre, om der er andre der først mærkede liv sent eller er ca. samme sted som mig og ikke har mærket noget endnu?

Mange hilsner

Nillu

Herlev70Herlev70
    Medlem

hej med dig.

jeg tror ikke at du (eller vi) skal bekymre os om bobler – de skal nok komme. Du har set liv ved sidste skanning og skal formentlig snart til misdannelsesskanning?

jeg har samme termin som dig – og har set liv ved nakkefoldsskanningen samt en drop-in skanning på en privatklinik som jeg selv har betalt for… men har heller ikke mærket de der bobler endnu.

Jeg skal til misdannelsesskanning den 29.11. Glæder mig til at se bebsen derinde igen. Regner også med at jeg inden for de næste par uger mærker liv – og hvis ikke så må jeg have tålmodighed og tænke på skanningen som jo er meget livsbekræftende 🙂

kh

Lene

Mette LHMette LH
    Medlem

Hej Nilluput.

Du skal ikke bekymre dig, som de andre siger kan der være mange grunde til at du ikke kan mærke noget endnu. Min veninde kunne ikke mærke det på grund af en bagudvendt livmoder og moderkagen lå foran, hun mærkede først liv da hun var meget langt henne. Så men tror ikke du skal bekymre dig.

Hvor bor du henne? kun fordi at hvis du bor omkring KBH er der et billigt sted i KBH du kan få en billig drop in scaning til 200kr. 

Sjovt, Jeg har samme termins dato som dig.

Håber du har det bedre.

Knus her fra

NilluputNilluput
    Medlem

Kære damer

Tak for de beroligende svar! Skønt at høre at man ikke er den eneste og at nogen forstår min bekymring. 

Og hvor sjovt er det lige, at vi er tre med samme termins dato?! 🙂

Jeg skal til MD scanning d.30. Glæder mig helt vildt til at se den lille igen og til at finde ud af, præcis hvad det er for et lille væsen der bor inde i mig.

Mange knus og tanker til jer alle tre!

nikkeneje1nikkeneje1
    Medlem

mærkede jeg først liv i uge 21, så tror bestemt ikke du skal bekymre dig.

MVH

Anette

Anne87Anne87
    Medlem

Tror heller ikke du skal bekymre dig.

Jeg kender en som først mærkede liv da hun var i uge 22, og hun har i dag en sund og rask dreng 🙂

MVH Anne

Herlev70Herlev70
    Medlem

hej med jer

jeg har været til 1. “forældremøde” på Herlev Hospital i dag, hvor vi bl.a. blev oplyst om at man bør mærke liv i uge 26 og helst hver dag derefter.

Jeg er selv i uge 20 nu – og har ikke mærket liv (og der går meget tankevirksomhed omkring det emne lige nu kan jeg godt sige jer)… men jeg har mærket lidt “prikken” og aner ikke om det er ham derinde der prikker eller om det er noget jeg bilder mig ind 🙂

Forsøger at tage det roligt. Der kan jo ske meget på 6 uger og jeg mærker nok liv inden da.

Kh

Lene

NilluputNilluput
    Medlem

Hej alle søde damer

Så er jeg i uge 22 og nu er der masser af liv der inde.

Var ellers til MD for to uger siden, og fik at vide at jeg har foranliggende moderkage og at bebsen derfor sparker ind i den. Så derfor skulle jeg ikke forvente at mærke noget med det samme. Men det gør jeg så nu. Hvor er det skønt!

Ville lige dele det med jer.

Gik for resten godt til MD, bortset fra at baby ikke ville vende sig, så man kunne se, hvad det er for en. Må have en kønsscanning. Er for nysgerrig!

Glædelig jul til alle

Herlev70Herlev70
    Medlem

Der skulle åbenbart gå en lille uge mere – og i dag har jeg så mærket små puf indefra. Skønt endelig at kunne mærke den lille derinde. 

Det var bare det jeg ville dele med jer.

Kh

Lene/herlev70

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.