Er jeg alene om at bekymre mig meget??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Er jeg alene om at bekymre mig meget??

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    RagnhildMorRagnhildMor
    Medlem

Hei alle sammen!

Jeg er jo førstegangsgravid, og det er meget spennede, sjovt, hyggeligt, men også meget skræmmende.. 

Jeg bekymrer meg så meget over at baby ikke har det godt… Nu har jeg vært lidt hysterisk de sidste dage, så jeg fik en time hos lægen hvor jeg fik høre hjerte banke slik at jeg igen kunne blive forsikret om at alt er godt.

Jeg tror jeg skal lade være med at læse for meget på internettet, for jeg bliver nervøs om jeg ikke præcis kender det slik “alle andre” kender det. Jeg vil forsøge at fullt ud være rolig og nyde hver dag fremover med min lille i maven! 

Er I alle rolige og nyder tiden, eller er nogle af jer nervøse som mig? 

Kallie3Kallie3
    Medlem

Hey…

Du skriver jo svaret selv, så tror det er meget godt at du har sat dig for ikke at læse så meget på internettet.

Jeg er selv den type at læser jeg om bivirkninger så får jeg altid noget af det… så det er jeg holdt op med om når jeg skal have noget nyt medicin eksempelvis.

Så længe jeg mærker Peanut hver eller hveranden dag, så er jeg tilfreds…

Håber du kan bruge det til noget, synes ihvertfald du skal være super glad for din læge, en hel time i dagens Danmark er da luksus og dejligt at blive taget alvorligt….

Håber du forsat får en fantastisk graviditet:-):-)

Kallie/Lene

RagnhildMorRagnhildMor
    Medlem

ups… det ser jeg hvordan det bliver misforståelser mellem norsk og dansk: 1 time = an appointment i norge. Men JA, de var rigtig søde, og tog mig alvorligt. 

Jeg var rett sikker jeg kente Baby for nogle uger siden, og troede fornæmelsene skulle blive stærkere, så stopede de. For at gøre en lang historie kort, så gav min tandlæge mig nogle mediciner som jeg tog, og jeg i eftertid fik vide jeg IKKE skulle tage…

Men nu er alt godt og jeg kender lille Baby inde i meg!:))

Men ja! Jeg vil begrænse min intenret browsing…… 😉 og lidt bekymret skal man vel være!

KatiloKatilo
    Medlem

Jeg er også førstegangsgravid og jeg tror lidt, at det følger med at være nervøs. I mere eller mindre grad.

Man aner jo intet om det. Hvordan det føles, hvornår man skal reagere osv. Og som du siger, så er nettet ikke altid det bedste læsestof :-/

Har lige købt en angelsound i dag. Mig og kæresten har hørt hjertelyd <3 Det er et godt køb vi har gjort os der. Hvis/når jeg bliver bekymret kan jeg bare hive den frem.

Men den kan ikke måle hjertelyden på alle.

Held og lykke med graviditeten.

Katilo

Mette LHMette LH
    Medlem

hej RegnhildMor

Du er helt normal og helt sikkert ikke alene. Jeg er også første gangs gravid, jeg har bevist valgt ikke at læse fra nettet. Jeg holder mig til min gravid bøger som min søde familie har givet mig, for eller ville jeg blive meget nervøs og hysterisk. 

Jeg har stadig mange beskymringer iforhold til min graviditet, hvilket jeg tog op med min jordmoder = JM i dag. Har været til mit første besøg og hun sagde det var helt normalt og at jeg ikke behøvede at bekymre mig. Det var helt normalt fordi man gerne ville gøre alt ting rigtig og var nervøs for at miste barnet. Så det skulle jeg ikke tænke mere over. 

Jeg er rigtig glad for at høre at lægen tog sig så godt af dig 🙂 Det er vigtigt at føle sig tryg med de fag folk man har omkring sig 🙂 Jeg synes også det er rigtig godt at du skriver her inde. Bedre at snakke/skrive om det end at gå med det alene for så bliver det tit større end det behøver at være. 

Super at I allesammen har skrevet her inde. Håber bekymringerne bliver mindre med tiden.

Kærligst Mette

Herlev70Herlev70
    Medlem

jeg tænker også dagligt på det lille liv inde i mig som er ved at udvikle sig. Jeg tænker MEGET over hvornår jeg kan mærke liv – for det har jeg altså ikke kunne mærke endnu – og jeg er i 18. uge lige præcis i dag. Ved godt folk siger at man mærker “bobler” men der har ikke været noget der ligner i min mave endnu …

Men jeg er også førstegangs-gravid – og holder mig til de oplysninger der står i den folder jeg har fået af jordemoderen, hvor der står mellem uge 18-20… så det må være lige om lidt at jeg kan mærke noget. Det bliver spændende og håber ikke at der går lang tid.

Jeg har overvejet at anskaffe mig sådan en angelsound også. Hvor får man fat i sådan en?

kh

Lene

KatiloKatilo
    Medlem

Hej Lene.

Den kan købes en del steder. Prøv at google det, så kommer der en masse frem 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.