hvor store er jeres bebser blevet skønnet til??.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2011 hvor store er jeres bebser blevet skønnet til??.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

Hej.

Så rundede jeg de 38 fulde uger og har været til anden sidste jordmoder besøg idag.

vægt: Lillebror er blevet vægt scannet og ligger på 3300 gr. (en anelse størrer end storesøster som vejede 3240 gr ved fødsel i u. 40+5) Det skal nok blive spændende at få ham ud hvis jeg ikke selv går i gang inden u. 42 :-D.

mor vægt: +10 kg

symf-mål: 37 cm.

kropstilling: nedaf og med hoved “næsten” fast. kan rokkes en lillebitte smule.

fik lavet en underlivsundersøgelse, da jeg har både mistet slimprop og har haft og har stadig  ret så bidende plukkeveer og menstruations smerter de sidste 3 uger, Jeg har 2,5 cm livmoderhals tilbage og havde åbnet mig 1 cm.  Men fik også med på vejen at 2. gangs fødende sagtens kunne gå rundt og være lidt åbne op til fødslen så ingen allarm slået her. Desuden må der helst ikke ske noget inden torsdag eftermiddag da jeg har teoriprøve.  

held og lykke til jer alle.

mvh U 38+1

dorthek1983dorthek1983
    Medlem

Fantastisk 🙂 ih tiden nærmer sig for os december mødre 🙂 Det bliver så dejligt at få vores små pus ud i armene, jeg glæder mig ihvertfald helt ubeskriveligt 🙂

Jeg er 36+5 i dag. sidste uge til JM 35+5 var lillepigen skønnet til at veje 2600 g så det er en fin vægt.

Jeg har taget omkring 13 kg på. Så det er nu heller ikke så slemt. 

Farmand glæder sig også rigtig meget og får sig nogle hyggelige snakke med min mave, og han nyder at mærke hende sparke.

Hun har ikke sat sig fast endnu. Hun ligger med hovedet oppe ved mine ribben og numsen nede ved mit bækken (ikke lige en del af planen), men vi håber at de får hende vendt rundt på torsdag. 

Held og lykke fra mig 🙂

Dorthe (skal føde på Roskilde sygehus)

idarenouardidarenouard
    Medlem

Ja så er tiden snart inde! Er også godt utålmodig og kan næsten ikke vente til at holde vores lille mus i armene 🙂

Jeg er i uge 36+5 og skal føde på Rigshospitalet.

Vores dreng er skønnet til ca. 2600 kg. i sidste uge. 

Jeg har også ”mistet” slimproppen og har 2 cm livmoderhals tilbage. Da jeg var til undersøgelse sagde jordmoder + læge, at han var klar til at komme og faktisk kunne komme når som helst. Det er så spændende! Han ligger med hovedet helt nede i bækkenet og jeg har rigtig mange menstruations smerter + plukveer som niver!

Håber snart han beslutter sig for at komme ud. 

Held og lykke til alle jer derude 🙂

Mvh. Ida. 

TrineSandTrineSand
    Medlem

Hej 🙂

Jeg er nu 36+2 og nyder min første rigtige dag på barsel. Havde sidste arbejdsdag i fredags..

Jeg blev vægtscannet sidste fredag (d.11/11) og baby blev vurderet til 2304 gr. Han er ca 10 % for lille, men det er inden for normalen. Jeg blev sendt til vægtscan pga mit symfysemål slet ikke var vokset på 2 uger, det var på 30 da jeg var i uge 34+3.

Men jeg fik også en lille baby sidst (2800 gr ved fødslen) så jeg er ikke så bekymret, jeg får bare små børn.

Men han vender rigtigt og de sidste par dage har der ikke været så stort tryk på ribbenene, så jeg tror han er ved at sætte sig fast. Jeg synes det er svært at se om maven er sunket..

Vi skal også til at komme igang med forberedelserne her, jeg skal nemlig føde hjemme, så der er lidt der skal styr på 🙂 Jeg glæder mig helt vildt til fødslen og se hvad maven har gemt på i al den tid!

Hilsen Trine

musermor1musermor1
    Medlem

Jeg er i dag 36+2 og var ved jordemoder i fredags da jeg var 35+6, lillesøster blev skønnet til 3100 g. Det synes jeg virker som meget allerede, så hvis hun er så stor så håber jeg da snart hun vælger at komme ud, men kan jo også håbe at jordemoderen tager fejl 😉

rosalillerosalille
    Medlem

Hej.
    Sidst jeg var ved lægen d. 1/11 var jeg i uge 32+4. Her skønnede lægen lillepigen til 2200 g.
    Næste jordemoderbesøg er 1/12, hvor jeg er spændt på str og ikke mindst om hun snart begynder at vende rigtigt med hovedet ned, i stedet for på tværs som nu:-)
    Mette 35+3

rskbjerskbje
    Medlem

Jeg var til jordemoder tidligere idag, og lillebror vejer nu ca 3200g, og har hovedet nedaf. Så nu er der ikke andet at gøre end at vente…

Hilsen Karina 38+1

Så gik mit vand kl 21. Held og lykke til jer alle. Kh usha 38+2

musermor1musermor1
    Medlem

Ej hvor spændende 🙂 Håber det går godt, glæder mig til at høre mere 🙂

Krydser fingre for at jeg kan gøre som dig og føde om et par uger 🙂

Musermor1 36+3

Miss_MonnieMiss_Monnie
    Medlem

Mit vand gik fredag morgen 4:30, og jeg fødte ved akut kejsersnit kl 8:37. Har fået en velskabt pige på 2758g og 48cm. Vi er overlykkelige! Ligger på barselsafsnittet endnu da hun er født for tidligt, og amningen heller ikke helt er på plads endnu. Held og lykke til jer alle!

Knus Monica plus Lillepigen <3

Dorte15Dorte15
    Medlem

Tillykke til dem der har født 😉

Jeg har været til jordemoder i dag 37+0 og lillebror blev vurderet til 3100. skal til vækstscanning i morgen, så bæiver spændende at se om den er enig 😉 Håber meget på at jeg ikke går terminen ud, synes det er ved at være hårdt og det kommer jo også så tæt på jukeaften…

er så spændende den næste tid med de kommende fødsler 😉

Knuser Dorte 37+0

Min-baby2011Min-baby2011
    Medlem

Jeg var til Fødselslæge d.25 og der skønnedes hun min baby til 2990 g også var jeg til jdm i mandags hvor bette skønnes til 3100 g 🙂
    Det skal så lige sige en fra min Mødregruppe hvis Barn blev skønnedes til at veje 3200 g og 20 min efter babys ankomt var baby altså 4170 g og det samme skete for min veninde hendes pige skønnes til 3600 g og da hun kom til verden var hun 3200 g 🙂 så jeg tror ærligtalt ikk rigtig på det, tror mest bare det er for at “ha noget at snakke om” 🙂

Mille 39+1

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.