Så skete det…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Så skete det…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    helene441helene441
    Medlem

at anden fødsel er den nemmeste, hvorimod  tredje gang skulle være langt dn hårdeste.. Men har kun prøvet en endnu såååå, men kan da lige give besked når ham her er født..

Og stort tillykke

Helene 36+5

elisarinaelisarina
    Medlem

Vi ville gerne være forældre igen, men slog tanken ud af hovedet, da vi godt kunne se at Noa har været nemmere end rigtig mange andre børn.
    Så af frygt for at vi skulle få det svært, og ikke have tid til Noa, besluttede vi at lade være.

Efter jeg har født og ikke føler mig så tilpas længere, med min krop har vi sjældendt sex, men i sidste måned var vi altså sammen en eneklt gang (hel tilfældig dag) uden beskyttelse, så dumme er vi nemlig.. Og nu er jeg gravid, med barn nummer to.

Jeg tog testen idag, jeg har ikke regelsmæssig menstruation, så om den er udeblevet ved jeg ikke, men kunne mærke at noget var anderledes.

Vi er selvfølgelig glade og vil gerne beholde barnet! Det bliver skønt med et ekstra barn og udfordringerne, må vi jo tage med 🙂

Men jeg vil lige høre jer, har i andre hørt om eller oplevet at graviditeten blivere værre og at fødslen bliver lettere ved andet barn end ved det første?

Hilsen
    Elisabeth

Stort stort tillykke med graviditeten. Der skal jo ikke mere til en end enkel gang, før det kan resultere i en graviditet 😉

Altså nr. 2 graviditet var ikke meget hårdere for mit vedkommende. Måske lidt – set ift. at man har et barn i forvejen som man skal passe på og drage omsorg for <3 !

Men ellers ikke, synes jeg… Jeg har dog også haft nogle gode graviditeter når jeg sammenligner mine med andre – man kan jo få alverdens ting, bækkenløsning osv.

Fødslen har af nr. 2 har været hård men egentlig synes jeg at den har været nemmere, det gik i al fald hurtigere. Min søn var maaange timer om at komme, næsten 2 dage. Min datter blev født indenfor et døgn, dvs. jeg fik den første ve kl. 6 om morgenen og hun blev født lidt over halv 10 om aftenen.

Det bliver da super skønt med 2 sommerbørn! Endnu en gang tillykke!

Kh. Moriaugust

sonne38sonne38
    Medlem

Det er da dejligt at nr. 2 er på vej, de skal nok få god glæde af hinanden når der ikke er længere imellem dem:)

Min graviditet nr. 2 var en anelse værre end nr. 1 da jeg fik lidt med bækkenet, mærkeligt nok har jeg faktisk næsten intet mærket til bækkenet i min 3 og 4 graviditet. Så jeg ved ikke om man kan regne med noget;)

Jeg havde også en slem tendens til at få blærebetændelse med nr. 2,tror bare at det var lidt uheldige sammenfald i den graviditet (faktisk har hun også være barnet med flest udfordringer:D )

Fødslen gik fint som jeg husker det, uden smertestillende og kunne rejse mig og gå umiddelbart efter, husker det som en fin oplevelse (18 år siden, derfor den hullede hukommelse)

Super at i begge glæder jer til den lille ny, kender alt til manglende overskud ang. sex, før gik det lystigt mange gange om ugen, men nu er vi begge totalt bustede når hovedet rammer puden;) Men det er jo bare lige en overgang.

Ang. graviditet er der fuldstændig lukket herhjemme, men har vist også gjort min borgerpligt;)

Endnu engang tillykke med det.

Kh Anett

kiskis
    Medlem

Stort tillykke , Noa bliver super glad for at få en fast lege kammerat. Jeg blev gravid med nr 2 da min søn var 6 md. Graviditeten var lidt hårdere, da jeg kom til at døje med bækkenløsning. Fysioterapeuten fortalte mig at det ikke var klogt at blive gravid så hurtigt efter. Men fortryder ikke i dag, da de to små pseudo tvillinger elsker hinanden og leger sammen timevis hver dag. Ang fødsel nr to, var jeg så angst at jeg ikke udvidede mig før vi ankom til sygehuset, men efter udvidelsen på to en halv time, tog fødslen kun 40 min, drømmefødsel i vand. Modsætning til min første fødsel med dårlige veer i et helt døgn og sugekop og forstuvet haleben. Alle jeg kender der har født for nylig har haft gode 2. Fødsler så håber det også bliver en dejlig graviditet og fødsel for dig.

kiskis
    Medlem

Rasmus er rundet de 16 måneder

Vejer 14 kg (mors lille michelin)

Måler 92ca bruger i hvert fald den str.

Går, løber lidt, kravler op på alt, forsøger at hoppe ned fra ting, klapper, synger, danser, siger mange ord, efterligner næsten alt vi siger, fx. godt nytår, lille røde traktor (med meget flot udtale) nogle andre ord er kun forståelige for os, fx ned og neje (betyder ned og lege). Hvor er det underholdende med de sproglige færdigheder, og hvor bliver de bare glade når de kan se at man forstår hvad de siger og rent faktisk komunikerer…

Spiser med gaffel, drikker selv af glas, med spildbakke hagesmæk dog, ellers skal vi skifte bukser hele tiden, man er vel ikke helt perfekt til at spise endnu…

kører på scooter både liggende og siddende… glæder mig ikke til at han må få knallert.

Er rigtig glad for at være i dagpleje, og generelt en rigtig glad dreng, får dog også de alderssvarende raseri anfald, hvor han laver flitsbuen og bliver rød i hovedet af at skrige, hvis der er noget som ikke lige passer ham, fx. at skulle hjem fra dagpleje, at skulle have overtøj på når man lige leger med noget, at skulle ud af et dejligt bad, hvis noget mad der smager godt slipper op. Men synes det går ret hurtigt over igen, sammenlignet med storebroderens tilsvarende humør udsving.

Glæder mig til at høre hvordan det går hos jer andre august 2010.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.