ildebefindende

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Jeg har igennem de sidste uger haft flere tilfælde hvor jeg pludselig bliver utilpas, svimmel, det svimler for øjnene og kold sved hvor jeg som minimum skal ned at sidde allerhelst ligge ned.

Kender i det? Er  det normalt? Det er primært om formiddagen/eftermiddagen.

Jeg tænker selv om det kan være det der vena cava syndrom hvor de store kar bliver lukket lidt af fordi livmoderen måske presser indad? Så mister man lidt af blodtrykket og skal ned at ligge?

Håber i har nogle erfaringer i kan dele med mig.

Anita 31+5

Ninie87Ninie87
    Medlem

Vena cava syndrom kommer typisk, hvis du ligger dig fladt på ryggen, det er der venen bliver klemt.. 

Det lyder ikke rart.. Ring evt. til din læge eller jordemoder og lige få tjekket op på om dit blodtryk osv. er som det skal være, bare lige for at udelukke det ikke er noget begyndende svangerskabsforgiftning.. slet ikke for at skræmme dig 🙂 Men det er jo altid bedre lige at blive tjekket en gang for meget end en gang for lidt 🙂 

LaurbærLaurbær
    Medlem

Jeg har lidt af det samme, og fik hos lægen at vide, at det skyldes et lidt lavt jern-niveau i blodet. Så nu spiser jeg, udover den daglige jern-tablet, en masse havregryn og andet med højt jern-indhold : )

Anita22Anita22
    Medlem

Jeg skal til læge mandag, så tager jeg den med ham der. =) Det kunne da være rart hvis det er noget håndgribeligt man kan gøre noget ved. =)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.