Navne?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Har i besluttet jer for navne? Nu nærmer tiden sig og det er jo rart at have tænkt lidt over det. =) Selvom mange først definitivt beslutter sig efter fødslen.

Vi venter og en dreng og jeg synes det er rigtig svært – gerne dansk navn, simpelt vores datter på 4½ hedder Nana så vi lejer lidt med navne der starter med N men bestemt ikke alt afgørende. Nana synes han skal hedde Frederik.

Nu er jeg gået på barsel – dejligt det er det det hedder nu og ikke sygemelding.

Anita 31+3

idalisbyidalisby
    Medlem

Vi snakker også om et dejligt dansk navn. Vi synes der er gået lidt for meget sport i at finde meget excentriske navne til børn i dag, så vi snakker faktisk om Emil eller Gustav hvis det er en dreng og Mathilde eller Maja hvis det er en pige.

Men vi beslutter ikke noget før Rumle kommer. Men har en lang liste med ynglingsnavne hvis det viser sig slet ikke at være de rigtige navne vi er nået frem til.

UrsulaMiniUrsulaMini
    Medlem

Vi har også besluttet at det skal være et “normalt” navn 🙂 Men har igen også valgt først at beslutte os efter fødslen.. Personligt hælder jeg meget til Benjamin til den kommende lillebror, men far er lidt skeptisk 🙂

Ellers så har vi også bare en liste som der flittigt bliver både tilføjet og streget ved 🙂

Trine 29+1

Anonym
    Gæst

Her har lillemanden heddet Kion siden jeg var i uge 15. Vi fik at vide til NF at det var en dreng og det blev bekræftet til gennemscanningen. 

Nærmere præcis skal han hedde Kion Valdemar og så vores efternavn. Jeg kan godt lide blandingen af noget nyt og anderledes og noget gammeldags. Og egentlig er Kion jo et meget simpelt navn, der er bare ikke mange der hedder det.

Har været til 32 ugers tjek i dag og alt er helt som det skal være. Det er bare skønt at han har det godt derinde. 

Men super hyggeligt at høre jeres andres navneovervejelser.

Hilsen Dina 32+1

Vores dreng hedder Kasper. Det er jo helt almindeligt, men samtidig relativt sjældent i hans generation.

De kloge folk med forstand på navne siger, at hvis man vil have et sjældent navn til sit barn skal man vælge fra forældrenes egen generation.

Så det har vi gjort.

Hvis det skal være et drengenavn med N så er Niels jo lige til.
    Pænt, almindeligt og alligevel ikke et navn man ser så tit.

God fornøjelse med navnejagten 🙂

Louise

AviajamusAviajamus
    Medlem

Vi har meget svært ved at blive enige 😀

Vi ved ikke hvad det bliver så det gør jo også det hele lidt mere svært – heldigvis har vi da 6 mdr at løbe på inden barnet skal være døbt eller navngivet 😉

Vi kan blive enige om 1 drengenavn – Julius. Det synes vi er meget sødt. Jeg kan nu også godt lide Anton men det er min kæreste ikke helt vild med.

Vi vil gerne have et lidt internationalt navn, altså et navn som bliver udtalt næsten ens om det udtales på dansk eller engelsk. Min kæreste er nemlig hollænder og har sin onkel og bedstemor hjemme i Holland. Den lille skal jo ikke blive forvirret over navnet 🙂

Men vi må jo vente og se hvad vi får – bare det bliver en dreng så er det nok lettest for os. Selv om vi har svært ved at blive enige om et drengenavn, så er det sjovt nok drengenavne vi hver især har lettest ved at komme på.

Jeg synes det er svært at finde et pigenavn, som er internationalt og som jeg kan lide. Jeg har længe været forelsket i Silje eller Astrid, så alle navne jeg finder bliver jo lidt opvejet mod dem 🙁 puha det er svært…

Anita 31+2

caggicaggicaggicaggi
    Medlem

Da vi skulle finde et navn til vores datter var vi meget enige om 3 navne men denne gang har vi meget svært ved at finde drengenavne. Har fået foretaget moderkagebiopsi begge gang, pga meget højt HCG så vi snakkede slet ikke om drengenavne første gang. Ved ikke hvorfor det er så meget sværere med drengenavne for os. Sofie fik sit navn meget hurtigt efter biopsien, så det er lidt underligt at lillebror stadig kun hedder lillebror. Vi har dog nogle få farvoritter hver især, men ingen af os kan lide den andens navne, så nu er vi ved at finde ud af om vi kan blive enige om noget helt tredje. Håber snart vi kommer det nærmere.
    Mette 30+0

Spl75Spl75
    Medlem

Jeg venter dreng nr. 4, så det er svært at blive ved med at være opfindsom. Min kæreste, som ikke er far til de tre første drenge, har en hel anden smag end jeg. Så der er kun få navne som vi nogenlunde kan blive enige om.

Så det bliver nok enten en Marius eller en Ludvig.

Sanne

32+5

siskopatsiskopat
    Medlem

Denne gang har jeg ikke engang nogle idéer.. Jeg synes det er svært. Også fordi manden ikke kender til kønnet, han vil gerne overraskes ved fødslen. Så det har ikke været særlig sjovt at kigge efter navne… 🙁 Det ville selvfølgelig være nemmere hvis manden var med og vi allerede nu kunne diskutere mulighederne.

Så er vi enig 🙂 Det bliver NIKITA (NOEMI) 🙂 Noemi fordi jeg heder det som anden navn og min farmor og min farfars mor hed det også – så 4. generation 🙂

Det er så underligt at skrive hendes navn ned nu 🙂 Og har svært ved at forstille mig at hun kommer til at hede det.. men mon ikke det bliver det eneste hun kunne hed efter et styk tid ..

Strorbrorerne heder JOSHUA OG NOAH 🙂

Nathalie 29+5

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.