Hvornår sank jeres mave?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2011 Hvornår sank jeres mave?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    millamuzmillamuz
    Medlem

Hei alle…

Så er det ved at være snart 😀 -Dejligt

Jeg har lige et spørgsmål omkring hvornår jeres mave sank ned, min gjorde det allerede for to uger siden og det føles nu som om jeg går med lillepigens hoved helt nede…

måske jeg skulle prøve at få det tjekket – Har nemlig først tid ved JM igen i starten af dec. i 37. uge…

Nå men vil da rigtig gerne høre hvad i andre har oplevet omkring dette og hvordan det ellers går jer allesammen, nu hvor det snart skal være:-D

Knuzzz til alle i skønne decembermødre…

Camilla 33+5

Dorte15Dorte15
    Medlem

Hejsa

Jamen min mave er sunket af to omgange – den sank første gang lidt omkring uge 30 hvor han vendte sig med hovedet ned ad og han har ikke vendt sig im siden. i sidste uge sank den igen hvor han satte sig fast med hovedet – så det har givet lidt ekstra plads til luft, så længe det varer 😉 så uha nu kommer det tæt på. Ville nu heller ikke gøre noget hvis lillebror kom før temminen d. 13. december 😉

Knuser

Dorte 35+2

millamuzmillamuz
    Medlem

*S* nej det er da ved at være lidt hårdt nu syntes jeg.. Dejligt at få lidt mere luft, så skal man da ikk sove med flere hovedpuder af gangen… hi hi

men mon ikke vi klarer det sidste også? 😉

Jeg ville nu ønske vi havde planlagt det lidt bedre her hos os… Er sat til d. 30 dec… Men er dødbange for det skal blive jule eller nytårsaften vores lille pige kommer til… (det ville da være så synd hvis hun fik fødselsdag der!)

Knuzzz og held og lykke med “lillebror” Dorte

dorthek1983dorthek1983
    Medlem

Hejsa

Min er ikke sunket endnu. Men det kommer forhåbentlig snart. Håber ikke jeg skal ud i et vendingsforsøg.

Det er jo tilsyndeladende meget forskelligt hvornår de små synes at de skal ligge sig tilrette.

Dejligt også at kunne følge jer.

Hilsen

Dorthe

35+2

Hej alle december mødre.

Nu er det snart vores måned og hold da fest hvor bliver det dejligt at få de små pus ud i armene.

Jeg var il jordmoder d. 31 oktober (da jeg var 35+1) og fik da at vide at han stod godt fast langt nede i bækkenet og kunne jo da også kort forinden se hvordan maven var sunket.

Men har da lige et spørgsmål. Siger man ikke at andengangs fødendes unger først står fast kort inden fødsel? eller mon bare det er ønsketænkning? Jeg har også mistet proppen *mums* 🙂 så håber at alle mine plukkeveer har gjort lidt gavn som de har gjort ondt og nevet.

kh Usha (mor til luna født 10/12/2009 og lillebror 37+1

dorthek1983dorthek1983
    Medlem

Piv fra mig. Har været til JM i dag og ja lillepigen ligger stadig med hovedet opad og måsen nedad, så i næste uge skal vi ind og prøve at få hende vendt rundt. Håber virkelig det lykkedes. 

Havde bare lige behov for at dele det med jer, for synes det er en svær tanke hvis hun ikke kan blive vendt rundt at skulle ud i et kejsersnit. 

Så håber på at der er nogen af jer flergangsgravide der kan komme med lidt gode råd der kan dulme min nervøsitet. Selvom der sikkert ikke er noget at være nervøs for. 

hilsen fra mig til jer.

Dorthe 35+5

1. gangsgravid – skal føde på Roskilde sygehus. 

Hej Dorthe.

nu har jeg ikke prøvet at de ikke har vendt sig, men sagde jordmoderen noget om at baby kunne nå at vende sig af sig selv endnu? Håber og krydser fingre for at hun er en af de mange det lykkes at få vendt 🙂

varme tanker herfra

-usha

dorthek1983dorthek1983
    Medlem

Hun sagde at hvis det ikke var sket omkring uge 37 (det er i næste uge for mit vedkommende) Så gjorde de det sjældent af sig selv grundet pladsmangel. Så jeg håber de kan få hende vendt. 

Tak for tankerne 🙂

TrineSandTrineSand
    Medlem

Hej Dorthe
    Ved min 1. graviditet vendte han sig først i uge 37 og nåede aldrig at stå fast. Så det kan godt lade sig gøre.. Denne gang har han allerede vendt sig, jeg var meget overrasket, da jeg troede de var senere på den anden gang. Jeg tror nu heller ikke ham her kommer til at stå fast, han ligger meget højt.. Av av mine stakkels ribben..
    Hilsen Trine 35+3

dorthek1983dorthek1983
    Medlem

Oki. Det er da meget rart at vide at det stadig kan nå at ske. Er godt nok noget nervøs ved det, og det tog pusten lidt meget fra mig igår da jeg fik at vide at det var muligt at det kunne ende med et kejsersnit for vil jo gerne føde normalt. Men som min mand og jeg talte om i går, at så længe hun kommer ud og er sund og rask så er det jo det aller vigtigste. Så vi må tage det som det kommer og så lade være med at stresse over det.

Men uha jeg kan godt være med med ribbenene. Hun ligger nemlig også meget højt.

hilsen

Dorthe 35+6

mor mmmor mm
    Medlem

Hej.

Jeg var ved jordemoder i dag og fik samme besked – hun vender med numsen nedad. Jeg er i dag 36+6, så det er ved at være op over. De vil forsøge vende hende på tirsdag. Puha håber det lykkedes. Har født mine 2 første helt normalt, så ville nødigt ende med et kejsersnit her 3 gang og så lige op til jul 🙁 Tænker ikke så meget på mig selv eller baby- vi skal nok klare os,men tænker på mine 2 små guldklumper herhjemme. Mathias på 4 og Amalie på 2 år. Vil gerne kunne være der for dem hurtigst muligt.

Dejligt med et sted til at lufte sine bekymringer 🙂

dorthek1983dorthek1983
    Medlem

Mor mm. Vil du ikke lige give besked om hvordan det fik med vendingen. Vi håber de får vendt jeres lille. 

Hvor skal du have lavet vendingsforsøget henne?? Jeg skal på Roskilde sygehus. Er godt nok spændt. 

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.