Højgravid?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    RBNRBN
    Medlem

Egentlig er der ikke nogen “regel” for hvornår man er højgravid. Har hørt at nogen mener det er fra man er 37+0.
    Jeg mener bare det er når man selv mener man er det. Føler man sig højgravid når man er 30+0, så er man det jo nok 🙂
    Jeg føler mig heller ikke højgravid (30+3) og har gennem hele graviditeten haft en ret lille mave, så jeg kan da godt tvivle på at jeg overhovedet kommer til at føle mig højgravid 🙂

Anonym
    Gæst

Hej Januar mødre.

Er der nogen der ved, hvornår man kan bruge ordet højgravid?

Jeg er 31+5 nu, og føler mig ikke højgravid, men kan godt mærke at det nærmer sig. 

Synes jeg læste et sted at man er højgravid i hele 3. trimester. Det synes jeg lyder mærkeligt.

Så hvornår synes I man er højgravid? 

Hilsen Dina

Anita22Anita22
    Medlem

Jeg tror også det er når man er besværet af sin graviditet og er et eller andet sted i 3. trimester. måske endda først når man nærmer sig terminen.

Jeg vil nok ikke sige jeg er højgravid endnu er 31+0, dog noget besværet men nej ikke umiddelbart højgravid. =)

ikjikj
    Medlem

Jeg føler mig nogle gange som en hval især, når jeg skal ud af sengen, kan ikke bukke mig eller lign. Men det har ikke noget med at være højgravid.

Højgravid vil jeg betegne, når barnet kan ankomme når som helst dvs. +/- 14 dage ved terminen. Jeg tror nu også, det kan bruges, når vi engang er ved at være godt trætte af at være gravide.

Hilsen

Iben (31+1)

idalisbyidalisby
    Medlem

jeg blev sygemeldt af min læge for to uger siden. Da var jeg i uge 28 og hun betegnede mig som højgravid. Men tror ikke der er nogen regel.

TlwhTlwh
    Medlem

Der er ingen regel om, hvornår man er højgravid. Nogen mener, det er hele 3.trimester og andre når man virkelig nærmer sig terminen.
    Personligt så omtale jeg mig selv som værende højgravid en måned inden terminen under min første graviditet. Jeg var ikke på nogen måde besværet den gang, men de sidste 4-5 uger var jeg ubeskrivelig træt, samt kvælmen kom igen.
    Og tror jeg vil omtale mig selv som højgravid igen, når jeg er en måned inden termin. Selvom jeg allerede føler mig lidt besværet nu. Har ondt i ryg, læn og bækkensmerter. Men årsagen er jo nok, at min den første ikke er mere end 13 mdr nu, så bruge mig selv mere, og bliver nødt til nogen gange at skide hul i, hvordan jeg f.eks. rejser mig ud af sengen – for hvis jeg lige skal nå at have fat i ham krudtuglen inden han fiser ud over kanten. Og så laver jeg uendelig mange løft i løbet af en dag!!!

Men som svar på dit spørgsmål, det er faktisk op til dig selv, hvornår du vil betegne dig som højgravid 🙂

Anonym
    Gæst

Jeg tænker også selv, at man er højgravid de sidste 3-4 uger. Så der er lige lidt til.

Til Ikj, min familie har (som en kærlig spøg) omtalt mig som hvalen de sidste 6-7 uger. Og da vi var i Spanien her midt i Oktober skulle jeg også høre på kommentarer om at “der må altså ikke være badebolde i poolen”. Dårlig humor, men ved jo heldigvis at de intet ondt mener.

Men maven fylder godt efterhånden. Især når man skal rejse sig fra sofaen. 

Her forleden lagde min mand en lineal hen over min mave mens jeg lå ned. Så kunne man tydeligt se alle små bevægelser derinde fra. Ih hvor jeg glæder mig til at se ham.

Håber i ellers alle har det godt.

Hilsen Dina

TlwhTlwh
    Medlem

Prøv med noget der er lidt tungere end en lineal, f.eks en fjernbetjening. Jeg oplever i hvert fald, at når det er noget tungere, så lægger hun flere krafter i sparkene 😉 og det ser helt vildt ud!!

UrsulaMiniUrsulaMini
    Medlem

Jeg er enig i at det er de 3-4 inden og især efter termins datoen 🙂 Jeg har sev termin 26/1 og har flere gange omtalt mig selv som “høj gravid til nytår” i forbindelse med hvad er jeres planer 🙂

Tak for tippet med lineal/fjernbetjening – det vil jeg prøve 🙂

Håber alle har det godt – Hilsen Trine

Anita22Anita22
    Medlem

Vi skal være hjemme til nytår har termin 10/1 – regner ikke med jeg kan holde mig kørnde meget længere end til midnat.

Vi håber på 2 hold venner med små børn at de vil komme og hygge med os men ellers bliver det vist bare en rolig aften med nytårs Tv og god mad bare vores lille familie.

Anita 31+1

TlwhTlwh
    Medlem

Vi har i det sidste år holdt nytår i et sommerhus et sted i DK, enten alene eller sammen med venner.
    Men i år bliver vi hjemme. Jeg skal have planlagt kejsersnit d 9.01, meeeeen hvis hun nu beslutter sig for at komme før 😉 og med min den første, da gik det faktisk først op for mig, at jeg var i fødsels, da vi tog på fødegangen, for at få mig tjekket – bare lige for en sikkerheds skyld. Jeg troede, jeg ville blive sendt hjem, men havde åbnet mig helt, så skulle direkte på fødestuen. To små timer efter var han født!! Og det var en uge før terminen. Så jeg skal ingen steder i starten af januar 😉
    Og ca en måned inden terminen begynder de fleste at blive ubeskrivelig træt igen, så jeg krydser bare fingre for, at jeg er vågen kl 00.00 nytårs aften 🙂 det var svært nok sidste år. Heldigvis var det kun manden, sønnen og jeg. Sønnen sov for længst og vi lå også i sengen kl 00.30 :))

Hilsen Tina

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.