Min søvn småsover lidt hele dagen????

Alt om Børn Fora Debatfora Livet med børn Min søvn småsover lidt hele dagen????

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    AskepotteAskepotte
    Medlem

Hej allesammen

Jeg er meget i tvivl om min søn på snart 7 måneder sover nok – jeg læser jo herinde at babyerne sover 2 – 3 timer om dagen i træk. og kun sover 3 gange.

Louis sover fra kl 19.00 – 19.30 til kl. 6.15 med en lille amning om natten – mest for at falde i søvn igen omkring kl 2 eller 4

Når han vågner -for det meste -kl. 6.15 er han vågen præcis 1 time og sover en time er vågen halvanden sover 45 min. Er vågen 2 timer sover 1 time måske osv. Frem til 19 – 19.30

Han er helt klart gladere når han en gang imellem sover 2 timer – men det er sporadisk – jeg har prøvet at det sker når jeg går lange ture – andre gange vågner han ved det men sover længe når han står stille i barnevognen – indenfor – udenfor.

Jeg lægger ham når han er træt og mønstret følger hvornår han vågner om morgenen hvis man da kan kalde det et mønster………

Bør jeg prøve at strukturere det eller hvad og i det tilfælde hvordan? Hvordan sover jeres babyer?

Mvh
    Christiane

Er det normalt

AskepotteAskepotte
    Medlem

Selvfølgelig….hov…..haha og uheldigt det lige var i overskriften ovenikøbet…. 🙂

GrandAbelGrandAbel
    Medlem

Jeg har haft et mønsterbarn mht. søvn (han er nu snart tre år) og den lille ny på knap to måneder har jo ingen rytme. Så jeg kan ikke pøse ud af erfaring… Jeg tænker dog på om han spiser hver gang han vågner? For så kunne løsningen jo være at “fodre” ham noget mere af inden han kommer ud at sove..? Det normale i den alder din søn har er jo ganske rigtigt at de sover formiddag, middag og eftermiddag – for når de skal i pasning så kan de jo ikke sove hele tiden…

Jeg har også hørt om flere børn som vågner når de skifter rundt i søvnen (ud og ind af den dybe søvn) og her har jeg hørt at folk foreslår at de hjælper dem ind i søvnen igen ved at vugge lidt med barnevognen eller lignende…

Med det du fortæller omkring nattesøvnen så virker det jo også til at han er fint i stand til at sove i længere tid – mon det er fordi det er mørkt og hvis han så vågner imellem søvntyperne konstaterer han bare at det er nat og sover videre…?

Det var lige lidt rodede strø-tanker… Håber de giver mening og måske kan hjælpe lidt :o)

Mvh Birgitte

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.