Tøj til hjemturen fra syghuset??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2012 Tøj til hjemturen fra syghuset??

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Er jeg den eneste der tænker på, hvilket sæt tøj den lille skal have på når vi skal hjem fra syghuset?

Egentligt kan det jo være bedøvende lige meget hvilket sæt den lille får på men på en eller anden mystisk måde betyder det bare noget for mig, at jeg får lov til at vælge lige præcis hvilket sæt babyen skal have på da måske vil være det første “rigtige” sæt tøj babyen har på som ikke bare er hospitalttøj. Giver det mening? 

Er der andre der har det sådan her og i så fald, hvilket tøj I vil give den lille på når I skal hjem fra hospitalet 

Jeg har endnu ikke besluttet mig og sidder pt. og lurer babytøj på nettet  Jeg har dog en “bomuld jakke” samt kyse som jeg selv har brugt som baby .. det er hvid, super sød og jeg håber jeg kan find noget som li passer til turen hjem. 

Vi har også alle den problem med at der nok bliver koldt.. så jeg har selvfølgelig sådan en køredragt som hun kan have på i autostolen…

Hvad tænker i???

Glæder mig at høre jeres menninger 🙂

Nathalie 27+5 

Laura_1982Laura_1982
    Medlem

… Har faktisk netop i dag haft snakken med manden, som lidt syntes, at det var noget underligt noget at gå op i… 🙂

Jeg har været i butikker de seneste to dage for at finde tøj til de første par dage (orker ikke at stæse rund med stor mave i julehandlen, så ville gerne hygge lidt med det nu).. På Rigshospitalet anbefaler de, at man medbringer fem sæt tøj til de første dage/overnatninger på Barselshotellet, så det fik jeg lidt pres over… Man får slet ikke udleveret hospitalstøj (hvilket i og for sig også er helt ok og mest hyggeligt, synes jeg)…
    Fandt en sød strikdragt i dag i unisex-farver, og med en uldbody indenunder er det vist fint til hjemkomsten, som altså også for mig betyder noget.. Så skal jeg have købt en hue/hjelm, men det behøver ikke at være noget særligt. Har i øvrigt heller ikke brugt formuer på tøj endnu. Det økologiske fra Føtex har en meget fin pris, synes jeg, så størstedelen af vores egne indkøb er derfra.

Vi ordner transporten hjem på gåben og i barnevogn, så babyen kan forhåbentligt lide den uld-Duniduopose, vi har købt, for den skal udgøre “overtøjet”. Så jeg har altså ikke købt noget rigtigt overtøj.

helene_441helene_441
    Medlem

hvad han skal have på.. og så alligevel..  Jeg satser på at komme hjem hurtigts muligt,, så skal ikke have med til flere dage, men har dog taget to sæt med, et i str 50 og et i 56, det er jo ikke til at vide hvilken str han bruger når han kommer..  Har også fundet futter med( som hans storebror lige har købt til ham) og en køredragt.  Huen er en min Mor strikkede for mange år siden til en anden, men da min Mor gik bort for snart 7 år siden, har jeg fået mange ting hjem som hun har lavet..  Og de 2 sæt tøj er de 2 sæt som min mand tog ud og købte lige efter Christian var født fordi nu ville han gerne købe et eller andet til ham når nu han var født, så der er lidt en historie i tøjet..

Helene 35+5

Er glad for det ikke kun er mig som tænker på det 🙂 .. Lyder hyggeligt med alt det tøj du har, Helene. Elsker når der er historie i det.. og hold da på Helene du har ikke så længe nu 🙂 Heldig dig 🙂

Er misundelig på dig Laura at i skal trille hjem.. vil være nemere og super hyggeligt med at brug barnevogn allerede der :). Vi har også en voksipose og det vil havde gjord det nemere .. har heldig vis købt en masser super lækkert brugt tøj (tror lillepigen har mere tøj end mig) og der i mellem var en kørdragt .. for ellers synes jeg det er spild af penge, tror ikke den bliver brugt så meget 🙂 Men hyggelig blød er den 🙂 .. 

Jeg må en tur i butikken med mit “jakke og kyse” og se hvad jeg kan finde 🙂 Bliver hyggeligt.

God søndag til jer.

Nathalie 27+6 

Anita22Anita22
    Medlem

Vi vidste ikke hvad vi fik første gang så vi havde en unisex body med og så kan jeg faktisk ikke huske hvad hun ellers endte med at få på – en hue i hvertfald og så pakket godt ind i dynen.

Min ældste på 4½, Nana, var noget mindre end jeg havde regnet med så hun svømmede i tøjet. Derfor tænker jeg at det er en god ide at have 2 sæt tøj med som minimum. husk hue og fleece tæppe og dyne eller hvad man vælger at bruge.

Mine overvejelser går også på vejret – sne / snestorm / isglatte veje… Jeg håber vejret arter sig for os for synes vi har haft sne/is de sidste par vintre.

Min nok hellere pakke et sæt for meget end et sæt for lidt. =) og så sørge for at det er varmt.

siskopatsiskopat
    Medlem

Jeg er i fuld gang med at sortere og vaske i storebrors tøj. Hold da op der er meget tøj. Blev overrasket over at der var nogle hvor prismærket stadig var på 🙂 Til de NYE forældre… Lad vær med at købe for meget.

Jeg er igang med at vaske str. 50-56, og derefter skal jeg så sortere i det. Mon ikke jeg kan finde noget til hjemvejen 🙂 Ellers har jeg bestilt en startspakke fra ELLOS som jeg synes var et godt køb for pengene. Har handlet der før, og synes at kvaliteten er god. Såå… Jeg kan anbefale online-shopping fra ELLOS. Der er så mange flotte ting til børn. Har også investeret i en øre-pande termometer, Den tror jeg vi bliver glade for. Det er et helvede med den anden termometer herhjemme.. Kan simpelthen ikke få den tingest i rumpen på den lille. . :))

Så er mor færdig med at stikke .. og neeejjjj hvor er det blevet flot .. det skal helt sikkert dække hende når vi skal hjem fra sygehuset 🙂

Nathalie 29+5

Anonym
    Gæst

´Jeg er så heldig at have en fantastisk x-kollega, som har spurgt om jeg ikke lige manglede et baby-tæppe til hjemturen fra sygehuset, for så ville hun da rigtig gerne strikke et til mig. 🙂 Så blev det jo næsten helt royalt. Ikke et Frederik og Mary tæppe, men et Cindie og Kim tæppe. Det er da dejligt at hun tænker sådant på os. På forhånd tak til mor-Jytte. 🙂

Ellers er vi klar med indkøb af babytøj, og kan nok klare os til han bliver 3-4 mdr. Det er nu dejligt sådant at få lov til at gå shop amok 😉 da vi jo kun havde pigetøj i rigelige mængder, fra de 2 store. Så mangler jeg bare at få pakket det første rigtige sæt tøj. Men tror jeg ved hvad det skal være. Ikke smart og moderne, men blødt, varmt, behageligt og lækkert til den helt nye hud, der skal til at vænne sig til at det nye.

Vejret er oz min største bekymring lige nu… Vi er da blevet skånet for det værste indtil videre, men det kan jo hurtigt vende. Det er jo trods alt Danmart vi bor i. Og det danske vejr er -Gajol-vejr. Så jeg må oz hellere få pakket lidt forskelligt med i tasken.

Cindie 36+6

Min dejlig mor har skrikke en “det hele kongerig” sååå lækkert 🙂 Og mht vejret har jeg købt en wallaboo kørepose til autostolen.. så det er også på plads.. havde en til nr.2 og det var sååå lækkert at jeg kunne smide ham fra Voksi pose til autostole uden at skulle af eller på med tøjet 🙂

Tøj.. ups tja .. der har vi ALT for meget 🙂 Min veninde siger at jeg har til engangs brug for det første år .. hehe … sååå hyggeligt at købe pige tøj nu jeg har to drenge 🙂

Det er ikke til at forstå at det er så tæt på … tænk om en mdr .. så sider vi nok alle med sådan en lille en i armene 🙂

Nathalie

35+3

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.