Jerntilskud – hvad tager I?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Jerntilskud – hvad tager I?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Herlev70Herlev70
    Medlem

Jeg er lidt i tvivl om jeg får for lidt jern, da jeg har læst mig til at man skal have 40-50 mg jern om dagen. Jeg har købt Livol Multi Total vitaminpiller til gravide (i Føtex) og på dem står der 27 mg jern.

Skal jeg supplere med ekstra jern?? Jeg har nogle Ferrofumarat/jerntabletter som jeg tog da jeg ikke var gravid. I sådan en pille er der 66 mg jern. Så får jeg jo for meget jern og vil helst ikke have forstoppelse.

Har også hørt at Hemojern fra apoteket skulle være godt at tage. Er der nogen der har erfaring med dem?

Kh

Lene

Herlev70Herlev70
    Medlem

ja jeg glemte lige at skrive at jeg også havde læst det med appelsinjuice – det må jeg lige huske at få købt 🙂

TassepigenTassepigen
    Medlem

Heysa 🙂

Jeg tager 3 Hemojern om aftenen og det svare til 27 mg jern 🙂

Om morgenen tager jeg en Gravitamin og det er også 27 mg jern i , så det passer rimelig godt med det de anbefaler 🙂

Jeg tager dem med appelsinjuice, da de siger det er godt at tage jern piller sammen med c-vitamin for at øge optagelsen 🙂

jonlaustjonlaust
    Medlem

Hej

de livol multi vitaminpiller jeg tager til gravide er det 27 mg pr 2 tabletter så jeg supplere med 2 stk hemojern svarende til 27 mg

hilsen

helle

Kallie3Kallie3
    Medlem

Altså nu bliver jeg lidt forvirret….. Jeg spiser Hemojern og der står på pakken at gravide, donorer pg kvinder i menstruationsalderen skal tage 3 tabletter om dagen og det troede jeg var nok…. Spiser også en multivitaminpille der hedder noget i retning af Adoptiv, den indeholder ikke jern hvilket er vigtigt i forhold til min mave… og så spiser jeg fiskeolie….

Må nok hellere spørge JM næste gang jeg ska der op

VH Lene

Multivitamin laver faktisk også en jernpille med 40 m,g jern i, den kunne man jo supplere den almindelige vitaminpille med – og så kun tage en hver 2. dag….

Mette LHMette LH
    Medlem

Jeg tager gravijern fra apoteket. Det indeholder også C-vitamin der fremmer optagelsen af jern. Lige som D-vitamin gør ved optagelse af kalk. 

Jeg skal tage en jern tabelet hver aften lige før jeg går i seng. Det foreslog dem på apoteket. Så det gør jeg 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.