Hvor meget liv mærker I?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Hvor meget liv mærker I?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    hjulkronenhjulkronen
    Medlem

Hej med jer!

Jeg er 3. gangs gravid og har fra starten fået at vide, at jeg sikkert vil mærke liv noget tidligere end før. Sidste graviditet mærkede jeg liv i uge 16, hvilket nok også var tilfældet her.

I morgen tirsdag er jeg i 18+0 og synes det er meget begrænset, hvor meget liv, jeg mærker. Jeg var godt nok ved første jordemoderundersøgelse for en uge siden,hvor alt var vel. Nu synes jeg bare, at det er SÅ begrænset, hvor meget jeg har mærket siden i torsdags – og kan ikke lade være at blive nervøs, for sådan var det ikke med de to andre.

Jeg vil derfor høre, hvor meget I andre mærker liv på nuværende tidspunkt?

Hilsen

Hjulkronen 🙂

Herlev70Herlev70
    Medlem

hej med dig

jeg er 1. gangs gravid så jeg tror ikke at jeg kommer til at mærke liv før 19. eller 20. uge. Lige nu er jeg i 15. uge + 2.

kh

Lene

Mette LHMette LH
    Medlem

Jeg er også første gangs gravid og er også 15 + noget (har ikke lige holdt styr på det. halleluja for iphone apps. den holder styr på det for mig).

Jeg har endnu ikke mærket noget. Det kommer nok også til at gå lidt tid for mig 🙂

KH

Mette

Hej!

Jeg kan heller ikke merke noget liv, men så er jeg og førstegangsgravid og “bare” 15+0 uger! Jeg vil nok fremover kende ekstra godt efter for at se m noget kan merkes.

Lige kommet fra min første jordmor konsultation, og min livmor var god og stor!:) og vi hørte hjertelyden for første gang!

Om du bliver for nervøs synes jeg du skulle ta kontakt, bare for at blive rolig?Det er nok begrænset hvor meget du kan kende, men så tænker du så meget på det at du bliver bare mere og mere nervøs:)

Kh,

Ragnhild

Hej.

Jeg mærkede liv i 18. uge. Her anden gang mærkede jeg først liv omkring uge 21.

Havde også regnet at jeg ville mærke livet langt før end regnet, men min moderkage lå foran. LIgger din mon også det?

Mvh

U (Luna født 10/12/2009 + lillebror termin 04/12/2011)

jonlaustjonlaust
    Medlem

Hej

Jeg er også 3 gangs fødende, og sidstegang var jeg også længe om at mærke liv, det skyldes at moderkagen lå foran og denne gang ligger den bagved og der kan jeg ca hver 2. – 3. dag mærke liv men er også kun 15+2. men hvis du ved om din moderkage ligger foran eller bagved kan have betydning for hvor meget liv du mærker.

Hvis du er nervøs ville jeg få en ekstra scanning.

Håber det bedste for dig.

Hilsen Helle

Jeg mærket liv idag!!!! Jeg er rett sikker:)

Selvfølgelig, det er alltids en muglihed for at det er innbilning…

MEN: jeg har haft meget mave problemer tidligere, og jeg kender ALLE rumlinger, luftbobler, mavesmerter der findes: dette var noget annet! Som små bobler som sprakk inde i maven. stoppet litt, lidt mere…osv..

🙂

Kallie3Kallie3
    Medlem

Hejsa

Så fik Peanut meldt sig på banen….

Peanut gav et lille spark i fredags og i går var jeg ikke i tvivl, så dejligt at mærke liv….. især når der er over en måned til MDscanning….

God uge til alle

Lene

Mette LHMette LH
    Medlem

Jeg er begyndt at mærke liv, den samme følelse har været der nogle gange og er nu jeg sikker på at det er små spark 😀 Er bare så glad 🙂

Nu vil manden bare gerne mærke det, men der kommer til at gå lidt før han kan. Han har haft hånden over hvor der er blevet sparket 2 gange og har ikke kunne mærke noget. Citat: “jeg vil også mææærke noooggeet”, og så skyder han underlæben frem og ser skuffet ud. Tihi han er nuttet når han gør det, hvilket han siger han ikke når jeg siger det til ham 😉 Han vil bare også gerne være mere med.

Håber alle har det godt 🙂

Kærligst Mette

Mette LHMette LH
    Medlem

ups hvilket han siger han ikke er 😛

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.