Hvordan går det?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2011 Hvordan går det?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Dorte15Dorte15
    Medlem

Hejsa alle i kommende december mødre

Jeg er lidt nysgerrig, så derfor; Hvordan går det med Jer?

Jeg er gået på barsel for snart to uger siden, det er det gode ved at være offentlig ansat 😉 Selvom jeg ikke synes det var strengt nødvendigt, kunne jeg godt mærke at det var tiltrængt at kommé hjem og tage det hele i eget tempo. Er pædagog i en børnehave 😉

Ellers går det fint, har heldigvis kun taget seks kilo på. Håber at undgå de 25 kilos væske jeg fik i kroppen sidate gang.

Ved sidste læge undersøgelse fik jeg mig en forskrækkelse – mit blodtryk var alt for højt. Blev sat i gang pga det sidste gang 🙁 Men fik en døgnmåler på og heldigvis viste den total normalt blodtryk – så lettelsen var stor 🙂

Ellers synes jeg det er ved at tynge godt og være lidt besværligt med den store mave. så får taget mine pauser imellem alle de dejligr forberedelser til lillebror kommer til verdenen 😉

Ja det var lige kort hvordan det går her…

Håber at høre lidt fra nogle af jer 😉

Håber i nyder den sidste tid som gravid 😉

Hilsen Dorte 33+4

Miss_MonnieMiss_Monnie
    Medlem

Jeg har bare haft RIGTIG ondt hele dagen i lænd og mave og underliv og være plaget af Plukkeveer konstant… Er blevet så bekymret nu at jeg tror jeg vil ringe til fødeafdelingen, bare lige så de kan berolige mig! Min kæreste er på vej hjem fra arbejde nu, og han vil masere min lænd, før vi ringer. Bare hvis det kan hjælpe bare lidt…!

Men sjovt er det ikke, og mit indkøbte “mavebælte” hjælper ikke i sådan en situation her, så det er bare at bide tænderne sammen.

Jeg har snart kun 7 uger tilbage til termin, og det er bare så spændende, men jeg er oigså meget nervøs, da det er min første gang! Det et nok også det der har gjort mig  så nervøs i løbet af dagen, fordi jeg ikke ved hvor ondt det skal gøre??

Håber I andre har det bedre end jeg 😉

Og hvis jeg ringer til fødeafdelingen i aften, skriver jeg om det imorgen, så i kan følge med i,  hvad det mon skyldes alle de her plukkeveer….

Knus Monica 32+5

Miss_MonnieMiss_Monnie
    Medlem

Nu skriver jeg igen som lovet…

Jeg kom ind på fødeafdelingen kl 01 i nat hvor mine plukkeveer kom med 6 minutters interval. De troede jeg var i fødsel.. Men min livmoderhals havde dog ikke åbnet sig, men jeg havde meget ondt og var kvalm. De beholdte mig her i nat, og efter nogle scanniner og prøver fik jeg lov at komme hjem igen kl 10:00 her til formiddag, med varslen om at jeg skulle tage den ekstra med ro og helst ligge ned. Det gør jeg så, og prøver at få sovet lidt her til eftermiddag, da det jo ikke blev til meget søvn i nat!

Nu er der ikke andet for end at må se tiden an……

-Monica 32+6

TrineSandTrineSand
    Medlem

Det var da godt det kun var falsk alarm..

Jeg har også mange plukveer, men blev delvist sygemeldt for en måned siden pga dem og det har hjulpet noget. Jeg har stadig en del af dem, men de er ikke så kraftige, mine var også sådan nogen der gjorde ondt og det må de jo ikke. Jeg er andengangsfødende, så min jordemoder sagde at jeg hurtigere kunne gå i fødsel pga dem..

Ellers døjer jeg med et ømt bækken, men det er meget svingende hvor ondt det gør. Har nogle dage, hvor jeg knap kan gå og nogle dage hvor jeg knap har ondt 🙂

Maven tynger noget efterhånden og trætheden er begyndt at melde sig igen, det er hårdt når man har en super frisk 3-årig rendende rundt, men han glæder sig så meget til at lillebror kommer ud :))

Men ellers går det fint her, men jeg glæder mig nu til at få en velfungerende krop igen 🙂 Jeg er så småt begyndt på at finde storebrors babytøj frem og få købt lidt nyt. Han var sommerbaby, så der mangler lidt varmt tøj..

Hilsen Trine 33+0

dorthek1983dorthek1983
    Medlem

Hejsa

Hvor er det rart at finde en gruppe gravide der er ligeså langt henne som mig. 

Jeg vil da også dele lidt af min graviditet. Den har været dejlig nem indtil nu. Bækkensmerter kan jeg tilslutte mig. Er blevet deltidssygemeldt indtil barsel d. 15. nov. pga af dem. oy hvor har jeg haft ondt. Det er dog blevet bedre efter jeg kommer tidligere hjem og bare kan tage den med ro. Ellers går det ok. lillepigen har ikke rigtig vendt sig endnu, men håber da på at det snart kommer.

Jeg vil da lige drage af jeres erfaringer for jeg har et problem med at sove. Jeg bryder mig ikke om at ligge på ryggen, før jeg blev gravid lå jeg altid bedst på maven og sov, men det kan jeg jo af gode grunde ikke mere. og når jeg ligger på siden er jeg mega bange for at mase lillepigen. Ved godt det måske er lidt underligt. men tænkte på om i har nogle gode liggeforslag 🙂

hilsen

Dorthe 

34+3

TrineSandTrineSand
    Medlem

Jeg synes også det er blevet svært med sovestillingerne. Jeg kan dog stadig godt sove på maven, hvis han ikke hopper for meget rundt. Det kunne jeg også gennem hele min sidste graviditet.

Jeg kan slet ikke ligge på højre side, da jeg får rigtig meget halsbrand af det. Det er noget med placeringen af spiserøret. Og ryggen er også udelukket efterhånden.. Jeg ligger derfor mest på venstre side nu, jeg er ret sikker på man ikke maser baby hverken ved at ligge på maven eller siden. Prøv at ligge en pude under maven, når du ligger på siden, det synes jeg er rarest. Evt brug en ammepude som også ligger mellem benene og støtter maven.

Men ellers tror jeg bare vi skal vænne os til mindre og dårligere søvn, selvom man godt vil være veludhvilet til babys ankomst 🙂

Hilsen Trine 34+0

Sz1989Sz1989
    Medlem

hvor er det skønt at der ikke er lang tid igen for os 😉 jeg er jo sat til 1.januar, men min mavefornemmelse har heletiden sagt at jeg sikkert føder i starten af december.. (nok mest fordi jeg ik kan vente mere og ikk vil ramme juleaften).. 🙂

nåh men nu er kl over 12 så jeg er 33+1 nu..

i fredags havde jeg så ondt i maven at jeg ik ku få vejret pga smerter i riben og ved navlen.. jeg ville bare ik gøre et stort nummer ud af det så var modstander af at ringe til fødegangen.. men jeg fik min kæreste hjem fra arbejde i en fart fordi jeg bare var så bange…

men han synes at vi skulle ringe til fødegangen, og alligevel ret godt at jeg ringede.. for JM fra hospitalet ville gerne ha mig ind til tjek.. men selvfølgelig var der laaaang ventetid.. så desværre i ventetiden forsvandt smerterne.. men jeg fik tjekket blodtryk, og om jeg havde åbnet mig (og det havde jeg heldigvis ikke) og de havde en maskine der målte hjertelyd på babyen og livmoderens aktivitet.. og alt så ud til at være fint.. så efter 3 timer blev jeg så sendt hjem igen.. heldigvis 😉 for jeg var jo kun 32+5 der.. det ville være lige tidligt nok synes jeg 🙂 men nu går det hele godt.. jeg har bare haft små plukveer siden med korte mellemrum… og det gør mig bare i tvivl om det er normalt… men jeg giver det lige et par dage og så længe jeg kan ignorer smerterne tænker jeg der ik er noget at være bekymret for 🙂

nåh men det var så lidt om min oplevelse.. og den lille har fået meget stærke bevægelser i maven så nu gør det godt nok rigtig ondt at blive sparket i ribene eller når der bliver sparket mod min navle som om den er på vej ud der igennem.. 🙂 

Men sjovt at ku læse om jer andres oplevelser også.. det beroliger en når man kan læse at man ik er den eneste der oplever de forskellige ting under graviditeten 😉

held og lykke til alle fra mig, det bliver bare nogen fantastiske julebørn vi får 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.