Influenza Vaccination

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2012 Influenza Vaccination

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    UrsulaMiniUrsulaMini
    Medlem

Hej alle i skønne gravide 🙂

Jeg ville gerne høre jeres mening omkring at man nu kan få en gratis influenza vacc. hvis man er gravid efter uge 12?

Personligt slog jeg til med det samme jeg hørte det og fik en tid hos lægen, men så kom jeg på arbejde og nævnte det, hvor nogen var imod vaccinen, ikke kun for gravide men for alle. De mente kroppen selv skal kæmpe sig igennem det.

Men jeg tænker man tilbyder den jo ikke til gravide, med mindre den er ufarlig og kun gør godt ??

Hvad mener i om det ??

Hilsen Trine 🙂

f-freyaf-freya
    Medlem

Min læge nævnte det for mig, men takkede pænt nej tak.

Jeg er også af den overbevisning at kroppen skal ha lov til at reagere på smitte, jeg vil helst undgå al unødig medicin og indsprøjtninger , og det er ikke kun fordi jeg er gravid, sådan har jeg altid haft det 🙂

Jeg skal heller ik nyde noget, ved hvordan min krop reagere på en influenza men ikke overfor vaccinen 🙂

Anita22Anita22
    Medlem

Fik jeg den tilbudt vil jeg sige ja. helt klart hellere det end at ligge syg i 7-14 dage og hosten bagefter håber virkelig jeg ikke bliver ramt.

Anita 28+6

Sisse87Sisse87
    Medlem

Muhahaha .. Der skulle selvfølgelig stå penicillinKUR og ikke kus – fik da lige en ordentlig griner over den slåfejl 😉

helene_441helene_441
    Medlem

med min mening.. Jeg har også takket nej, kan ikke se hvorfor , når jeg er sund og rask, skal gøre det.. Mener ikke der er nok forskning om hvilke betydninger det har for foster, så hellerer spise lidt xtra appelsiner osv :-).

Jeg er ikke imod medicin eller forbyggelse, har selv og min søn har og den kommende søn får, div. vaccinationer, kan ikke se hvorfor vi ikke skulle have dem og er en af os syge har jeg intet imod at tage en eller give en panodil, smider dog ikke medicin i hovedet på noge af os bare for at gøre det.. Alt med omtanke… 🙂

Helene 33+6 og en fra feb 09

Sisse87Sisse87
    Medlem

Jeg ville heller aldrig sige ja til en vaccine mod noget kroppen selv har bekæmpet i de sidste tusinder af år… Er af den overbevisning at alle de vacciner som der blir lavet nu til dags skader langt mere end de gavner, for menneskehedens immunforsvar bliver svagere og svagere af alt det skidt lægerne konstant udskriver uden omtanke !!!

Se nu bare det om lykkepiller, hvor de små spire bliver misdannede og dør, fordi der ikke er reel kendskab til risicierne ! 🙁 Min lille Asta bliver heller ikke vaccineret og i skulle have hørt lægesekretæren da jeg takkede nej – hun blev ski næsten forarget – men jeg har aldrig fået dit og dat, end aldrig taget en eneste penicillinkus – kun benyttet alternativ medicin og jeg er ved gud, ganske sund og rask 🙂

Ja, måtte lige give min mening til kende 😉 Sådan er det bare med de hormoner – de giver talerøret et nyk opad 😉

Mvh Sisse 15+1 og Asta sept.10

snsc11snsc11
    Medlem

Hej Trine

Jeg vil sige at alle har en menig om alt ting og det er jo også dejligt, men det du beslutter er jo den rigtig for dig og din lille baby.Jeg tror bestemt ikke at sundhedsstyrelsen vil anbefalde gravide at få den, hvis den er farlig for os.Der er jo en grund til at de anbefalder den, men lykkepiller osv. har ikke rigtig noget med det her at gøre.De der vælger fra eller til kan begge have ret, men at sige at man aldrig er syg, det vil jeg ikke kunne sige da min krop er gravid og den opføre sig bestemt ikke som før  jeg blev gravid. Held og lykke med din beslutning og husk det du vælger er den rigtig for dig og lille babs.

Vh

Sus

26 uger 

caggicaggicaggicaggi
    Medlem

Jeg har selv valgt ikke at tage imod tilbudet om vaccination de seneste år, selvom mit arbejde tilbyder det. Grunden er at jeg ikke har været i en særlig risikogruppe og anbefalingen fra sundhedsstyrelsen derfor kke har galt mig. Nu er jeg så ligesom jer andre kommet i en risikogruppe da vi er gravide i 2-3 trimester, og er nu i tvivl om jeg skal vaccineres.
    Se følgende link:

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Vaccinationer/Influenzavaccination2011/Gravide.aspx

Mette 28+0

Anita22Anita22
    Medlem

Alle har ret til deres meninger.

Vacciner er generelt en god ting – siden mæslingevaccinen blev indført var der ikke længere småbørnsdødsfald og svære mén efter sygdommen – der er altid modstandere og nu er der udbrud af mæslinger i Danmark – en sygdom vi helt kunnet have udryddet hvis der have været fuld opbakning til børnevaccinationsprogrammet.

Der er ikke helt de samme konsekvenser for influenza som mange af de andre børnesygdomme, men når vores små guldklumper kommer til verden er de skrøbelige og kommer lige midt i influenzasæsonens højdepunkt i januar måned, de har altså ikke det samme at stå imod med som større børn. De vil jo ikke få den anbefalet om sommeren – da den er årstidsbestemt. 

Alle skal have ret til deres holdning jeg synes man skal gå ind på http://www.sst.dk der kan man læse meget mere om vacciner og børnevaccinationsprogrammet jeg synes man skal tage sine beslutninger i samråd med sin læge/jordemoder/sundhedsplejerske de fagpersoner der har erfaringerne og som kan vejlede – det er rigtig i som mødre har magten over jeres nyfødte om de skal vaccineres eller ej, men det eneste jeg skriver er sørg for at indhente den fornødne information inden beslutningerne tages, så de ikke tages på forkert grundlag.

Min datter på 4½ har fulgt børnevaccinationsprogrammet og fået de vacciner som er anbefalet – + den nye pneumokokvaccinen som kan give meningitis -hjernehindebetændelse den kommende søn skal helt sikkert også have de vacciner som anbefales.

Laura_1982Laura_1982
    Medlem

men nu smider jeg også lige min mening.

Jeg fik vaccinen for nogle uger siden og jeg er glad for beslutningen. For mig var der slet ikke så meget tvivl. Ja, kroppen KAN bekæmpe vira selv, men det er decideret farligt for fostre, når mødre bliver febrile og mødre, der er højfebrile (dvs. kropstemperatur over 38,5) udgør for alvor en potentiel fare for det ufødte barn. Personligt synes jeg ikke, at det er en fare, der er værd at udforske og selv en mild influenza kan give feber over 38,5. Vaccinen er gennemprøvet og gravide efter 12. uge tilbydes den netop, fordi de befinder sig i en risikogruppe. Man kommer ikke i risikogruppe for sjov!

Jeg er ved rigtigt godt helbred, får masser af frisk luft og udfordrer mit immunforsvar. I januar løb jeg ind i influenza h1n1 og jeg var rigtigt, rigtigt syg. Der stødte følgesygdomme til (bl.a. en langvarig lungebetændelse).
    Jeg holdt sengen i 16 dage og var flere måneder om at komme ovenpå. En influenza af den slags har jeg lægernes ord for ville have endt i for tidlig fødsel/abort.

Hver sin mening og holdning – min holdning er, at jeg simpelthen ikke tør ikke at minimere risikoen for at få sådan en omgang en gang til – denne gang som gravid.

UrsulaMiniUrsulaMini
    Medlem

Tusind tak for jeres svar, og ikke mindst linksne til andre sider.. 🙂 Det var meget rart at høre andres meninger. Men jeg holder mig nu stadig til at jeg vil have den vaccine 🙂

ikjikj
    Medlem

Jeg skal vaccineres i næste uge. Jeg har en eller anden tiltrækningskraft på influenza. Jeg har prøvet svineinfluenzaen et par år siden og dét var ikke en nem omgang. Just in case så tager jeg den.

Hilsen

Iben (29+1) 

Jeg tror også jeg skal afsted 🙂 tak alle for alt det info, det er dejligt at høre begge sider 🙂

Nathalie 

26+1

JannickPJannickP
    Medlem

Influenza er en dræber at have, men ligefrem at blive vaccineret for den synes jeg nu var for ekstremt indtil jeg fik talt med andre en min egen læge omkring det. Han synes også det var noget hys, men så kontaktede jeg http://sikkervaccination.dk/ og fik alt det information jeg skulle bruge for at tage en overvejet beslutning

mvh

Jannick

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.