Glukosebelastningstest

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2012 Glukosebelastningstest

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Så blev den grusomme test overstået.

Havde virkelig frygtet denne dag, da jeg fra flere har hørt historier om, hvor dårligt man får det og hvor ubehageligt det er. Så kunne næsten ikke sove i nat, da jeg lå og stressede over testen.

Det var ikke ligefrem verdens sjoveste oplevelse, men min krop reagerede heldgvis ikke så slemt på sukkervandet, som jeg havde frygtet. Det eneste der gjorde mig utilpas var, at jeg var mega sulten og træt.

Men nu er det overstået, og jeg er lettet.

Andre af jer januar-mødre der har haft/skal have den samme fornøjelse som mig?

Hilsen Dina 29+4

Anonym
    Gæst

Ja jeg var til den første af to glukosebelastningstest i august. Skal igen her i November. Synes ikke det var vildt behageligt at sidde og vente de to timer man skal bagefter, men sukkervandet var overhovedet ikke slemt.

Kan anbefale at man børster tænder inden for så smager det mere syrligt. Det kan jeg bedre lide end sødt.

Når jeg skal derhen igen vil jeg huske en lille madpakke jeg kan spise når jeg er færdig inden jeg cykler hjem for det var, trods 500m hjem, en ret lang tur. Jeg fik kun en lille juiceboks af hospitalet.

Men synes ikke der er nogen grund til at gå rundt og være bange for testen. det er ikke behageligt men ha en go bog med og så er det hurtigt overstået:)

f-freyaf-freya
    Medlem

Øv, jeg skal også afsted d 9 november pga meget fostervand og stor baby .. 🙁

Og har først tid kl 11 om formiddagen, og jeg er altså sulten fra kl 7 om morgenen så det blir fandme hårdt ! Må ta en madpakke med så jeg har til jeg er færdig, for det er fandme mange timer at gå uden mad, med en baby i maven 🙁

Håber bare ihvertfald ikke at jeg har sukkersyge, ingen i min familie har, så krydser fingre !!!

Held og lykke til jer andre 🙂

Anita22Anita22
    Medlem

Var afsted i dag.

Jeg var ikke lige så heldig fik det mega ringe af alt det sukker, hjertebanken, kvalme og ubehag men fik lov til at komme ned at ligge så jeg kunne få uroen til at stilne af – skulle dælme ikke gennemføre den igen.

Jeg er glad for hele dagen var sat af til det, for synes ikke jeg har haft det for godt, men imorgen satser jeg på at kroppen er normal.

Har i denne graviditet haft svært ved at tolerere sødt i for store mængder uden at blive utilpas og når man ligefrem skal bælle 1½ plastickrus tykt meget sødt væske så…

Men med med – gravide klarede den rigtig flot de sad og læste/så tv i venteværelset

ikjikj
    Medlem

Jeg skal på fredag. Jeg ved ikke om jeg glæder mig eller frygter det. Jeg ved bare, at jeg skal have en madpakke med ellers dør jeg af sult inden jeg kommer hjem.

Tak for tippet med at børste tænder inden. For jeg kan ikke klare alt for søde ting.

Hilsen

Iben (29+1)

I Aalborg mixer de glukosen med citron juice .. det gøre det lidt bedre.. men hold op jeg glæder mig ikke.. skal nemlig afsted om cirka to uger .. puuu ha’ …

Nathalie

26+1

Anonym
    Gæst

Vi blev også tilbudt at få lidt citronsaft i sukkervandet, og det hjalp absolut. Men det var stadig meget klister-sødt.

Ja tag for alt i verden noget mad med til efterfølgende. 

Vi fik at vide, at vi ville blive ringet op senere på dagen hvis testen viste tegn på sukkersyge, og da jeg intet har hørt, regner jeg med at alt er fint. Så det er jo dejligt.

Held og lykke til de der skal afsted.

Hilsen Dina 29+6

ikjikj
    Medlem

Jeg var til min test i fredags. Heldigvis virkede citronsaften godt for mig, for jeg fik drukket det meget hurtigt.

Jeg har ikke hørt noget, så jeg er uden for “fare”.

Hilsen Iben (30+1)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.