Jeg er ved at blive sindssyg!!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2011 Jeg er ved at blive sindssyg!!!!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    musermor1musermor1
    Medlem

Lillesøster inde i maven har vendt sig med hovedet nedad og det er jo godt 🙂 Men det har så resulteret i at hun ligger med hovedet på min blære og jeg går rundt med en konstant følelse af at skulle tisse! Hver gang jeg rejser mig op er jeg lige ved at tisse i bukserne og når jeg så løber ud på toilettet kan jeg tisse 10 dråber!

Jeg er minimum på toilet en gang i timen uden at kunne tisse ret meget men fordi jeg alligevel er lige ved at tisse i bukserne. Det er ret belastende, for jeg bliver hele tiden nødt til at tænke over hvor der er toiletter når jeg bevæger mig udenfor for lige pludselig skal jeg tisse og så skal det bare være nu!!!

Sådan har det været i 1½ uge nu og det er så belastende! Er der andre der oplever det samme??

Er der evt. nogen der ved om jeg skal regne med at det bliver ved med at være sådan de sidste 9 uger?? Eller er der en chance for at hun lægger sig lidt anderledes så hun ikke trykker så meget på blæren?

Håber virkelig hun kan stoppe med at ligge lige på blæren ellers bliver det da frygtelige 9 uger de sidste!!!

Men bortset fra det har jeg det dejligt, trods en smule ømhed i bækkenet 🙂

Musermor1 (31+1)

Miss_MonnieMiss_Monnie
    Medlem

Ja jeg prøvede også for to uger siden, hvor hun lå og trykkede på min blære, og jeg følte også, jeg var ved at tisse i bukserne hele tiden:) Men nu ligger hun heldigvis anderledes… Eller heldigvis?!? Kommer lige fra fødeafdelingen her i Horsens, fordi jeg har haft så mange smerter i mit bækken hele weekenden! Hun ligger med hovedet nedad nu, og der er ikke særlig stor chance for, hun vender sig mere nu.. Fordi jeg er førstegangsfødende, er der ikke så meget plads i min mave, som hvis man var flergangsfødende, og derfor ligger hun og trykker rigtig meget på mine ledbånd nu i bækkenet. Så jeg har fået konstateret ledbåndssmerter nu, og det skal jeg så bare gå med i 9 uger endnu! Øv øv…

Andre der døjer med det samme? Har fået af vide, at varme bade lindrer, så vi skal helt klart i badeland imorgen! 😛

Hilsen Monica uge 31+0

rskbjerskbje
    Medlem

Hej!

Ja – ikke for at male fanden på væggen, men det kunne altså også være en blærebetændelse, som gør at du skal tisse hele tiden. Nogle gange er symptomerne ikke de samme når man er gravid. Jeg havde konstant blærebetændelse gennem min første graviditet, og havde ingen symptomer, som fx svie ved vandladning. Men en blærebetændelse kan gøre at du ikke får tømt blæren helt. Hvis jeg var dig, ville jeg lige få lavet en urinundersøgelse hos lægen. Hvis du går med en ubehandlet blærebetændelse, er der nemlig risiko for at gå i for tidlig fødsel.

Så just in case, man kan jo aldrig vide.

Hilsen Karina (som udover at være gravid også er sygeplejerske – så jeg ved lidt hvad jeg snakker om ) 🙂

Miss_MonnieMiss_Monnie
    Medlem

Hej Karina, tak for dit gode råd! Men jeg blev sidst tjekket for blærebetændelse, da jeg var forbi sygehuset igår aftes, og det er ikke det jeg har! Men tak for dit gode råd anyway… Havde tænkt det samme nemlig;)

knus Monica

helene_441helene_441
    Medlem

Jeg har for ca 14dage siden haft det ligesom dig, på toilette konstant for 5 dråber tis, møg trælst, men det er gået over igen, gudskelov, troede også at jeg skulle til det resten af graviditeten. Så der er håb for at det kun er en uges tid eller ligende det vare..

Helene 32+6

TrineSandTrineSand
    Medlem

Jeg oplever det samme, men heldigvis ikke konstant. Jeg har en meget livlig lille fyr i maven, der slår kolbøtter flere gange dagligt. Nogle gange losser han mig lige i blæren, så jeg er ved at tisse i bukserne og nogle gange lægger han så godt til rette, så man har det der konstante tryk på blæren..

Så vidt jeg husker fra min sidste graviditet, lettede det lige pludselig hen mod terminen, vist nok noget med at når de glider længere ned, så letter trykket på blæren..

Og ellers ser jeg det som en påmindelse om at træne knibeøvelser 🙂

Til Miss_Monnie: Jeg har også mange bækken/ledsmerter og aflastning og varme er det eneste der hjælper. Jeg får en elektrisk varmepude om et par dage. Sådan er virkelig god at sidde med på det ømme område og er også god til at lægge på lænden under veerne, når vi kommer dertil. Den tager lige toppen af smerterne..

Kh Trine 31+?

Miss_MonnieMiss_Monnie
    Medlem

Ja jeg har fået af vide, at varme vil hjælpe på smerterne. Har også en varmepude jeg vil til at igang med at bruge igen, den har været uundværlig i starten af graviditeten. Især da min mave begyndte at vokse, og min krop ikke var vant til den ekstra vægt, ja så brugte jeg den på lænden… Det hjalp! 🙂

Hilsen Monica 31+1

musermor1musermor1
    Medlem

Nu har lillesøster vendt sig igen så hun ikke længere ligger med hovedet nedad! Det var rigtig dejligt for min blære 🙂 men hun skulle jo helst snart vende hovedet nedad og så blive der, krydser fingre for at hun vender sig rigtigt så jordemoderen ikke skal forsøge at vende hende, har hørt det er ubehageligt!

Var til 32 ugers undersøgelse hos lægen i dag og alt så fint ud, bortset fra at jeg IGEN har fået blærebetændelse!!!!!!

Jeg har været indlagt 2 gange i graviditeten med nyrebækkenbetændelse fordi blærebetændelsen udvikler sig da jeg ikke får nogen symptomer før jeg ligger med 40 i feber og så er det for sent. Derfor er min urin blevet tjekket jævnligt og sidst for 14 dage siden og der var der ingen bakterier. I dag var der så rigtig mange bakterier 🙁 jeg kom på pencillin med det samme og håber nu bare at det er hurtigt nok og at jeg ikke får feber i løbet af weekenden ligesom de 2 andre gange!!!! Jeg har altså ikke tid til at skulle indlægges igen!!!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.