Status?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Laura_1982Laura_1982
    Medlem

Hej “tykke” damer

Jeg vil så gerne høre, hvordan det står til ude hos jer.

Hvordan går det med jer og graviditeterne?
    Kender I køn nu, har I det godt eller er tiden fyldt med gener?

Selv har jeg det godt, ryggen gør lidt ondt af og til, men det overskygges af, at jeg bare glæder mig rigtigt meget nu til at byde vores lille bønne velkommen til verden til januar (måske bliver det februar, har termin ultimo januar). Vi kender ikke kønnet, men sikkert er det, at det er en ivrig sparker! Der er ikke megen ro i maven…
    Forleden var vi til første omgang fødselsberedelse – min mand var ovenud begejstret og det var fedt for mig at opleve, for jeg ved, hvor abstrakt det hele stadig er for ham.

Vi har været så heldige at modtage en masse lækkert unisex-arvetøj fra venner og bekendte. Hold da op, hvor er det underligt at hænge de der små størrelser til tørre på snoren inden bebsen er her! 🙂 Vi har også fået en barnevogn (sovevogn til gården) og købt en stor ting, som vi havde råd til her og nu (årh, velsignelsen ved at være arbejdsløs: der er alt for meget tid til at
    bruge de penge, man ikke tjener!)

Skal til 2. lægeundersøgelse i næste uge, hvor jeg så er i 26. uge. Jeg er rhesus neg., så der sniges også lige en ekstra blodprøve ind. Har taget omkring tre kilo på, men jeg synes da godt nok, jeg fylder markant mere end jeg plejer ;-D

“Hæld vand ud ad ørerne” her, hvis I har lyst. Det er et oplæg, der blot er ment som en status for dem, der har lyst til at opdatere andre.

f-freyaf-freya
    Medlem

Åååhhhh ja …. Hos mig er det bare ik sjovt at være gravid i øjeblikket ..

Plukkeveer konstant, kan dårligt gå 10 meter også skal jeg stoppe op og holde pause.. Er sygemeldt med skævt bækken og bækkensmerter, så dagene er liiiidt lange.. 🙁 Glæder mig bare til han kommer ud d. 1 januar.. (eller forhåbentlig et par dage over tid ;-))

Ellers er vi bare klar, tøjet er vasket, alt er købt, vi ska bare hente barnevognen med tilbehøret her engang i dec så det står klar 🙂

Skal til andet jordmoderbesøg på mandag, så må vi se hvor stor hun tror han er, for sys sgu maven er liiiidt stor 🙂

Håber alle i andre har en lidt mindre kompliceret graviditet end mig.. Forresten ribbenene er lidt ømme.. Snakkede med lægen og han sagde at det bare var en livlig gut.. Hold nu op, altså ;-D

Anonym
    Gæst

Hej Piger

Her går det udemærket – kan godt mærke “Rumle” er begyndt at fylde noget mere i maven. Vi har besluttet ikke at vide kønnet men har valgt at døbe den Rumle så der er lidt at forholde sig til. Vi har trods besværligheder med indkøb overhovedet ikke fortrudt ikke at vide kønnet. Så er lidt stolt over vi har kunne stå ved vores beslutning. Alt er stort set købt – har termin slut jan. men det føles dejligt at have det meste på plads.

Men for søren vi glæder os nu!!!

Jeg studerer men har et rengøringsarbejde tre gange om ugen og kan godt mærke at det tærer på kroppen. Har læst noget på nettet om at hvis man har et “farligt” eller belastende arbejde at man kan søge om at gå på barsel lidt før tid. Skal ellers gå til uge 36 fordi jeg skal modtage barselsdagpenge. Er der nogen der erfaring med eller viden om det?

Håber ellers i har det godt alle sammen.

vaksiboyvaksiboy
    Medlem

Hej piger. Jeg er selv i 25 uge og har taget 11 kg på det er mit 5 barn. Jeg
    Har endnu ikke haft nogen gener andet end at ledbåndene er
    begyndt at give sig lidt. Nu glæder vi os vildt til at se lillepigen

Anita22Anita22
    Medlem

27+4

Jeg er sygemeldt grundet plukkeveer, det er begyndt at blive bedre fordi jeg er god til at holde mig i ro, bruger tiden på at læse krimier og være husmor i køkkenet med hjemmebag. Har været til gravid svømning hos jordemoder men det kunne jeg desværre ikke grundet plukkeveer så den skal lige accepteres men det går bedre.

Det er vores 2. barn har 1 pige på 4½ og venter os nu “lillebror” vi har mange af tingene fra vores første, det meste er vasket igen og klar til den lille men der er lige nogle projekter som børneværelse m.m. vi skal have gjort klar men det tager vi nok i næste måned når vi kommer lidt tættere på.

Men glæder mig til han er klar til at komme ud. =)

Mrs VMrs V
    Medlem

Har termin den 30/12 men da jeg selvfølgelig forventer at gå nogle dage over termin er jeg i denne gruppe ;)))

Har det stadig rigtig godt – arbejder som jeg hele tiden har gjort med masser af rejseaktiviteter – og har næsten ingen plukveer. min lille dreng er også meget aktiv og har en meget fast vågen/sove rytme allerede (spændende at se om det holder 😛 ) jeg forventer at arbejde frem til uge 36 – og så længe vi begge har det godt ser jeg ingen grund til ikke at gå på job – især når man elsker sit arbejde, kollegaer etc :)))

Vi er ikke rigtig startet med at handle noget ind – synes stadig der er “god” tid 😉 men vi får/ overtager også en masse tøj og en barnevogn af familie og venner så det hjælper lidt på det hele 🙂

Det er vores første barn og vi glæder os helt vildt meget – men tror at ventetiden ville blive ulidelig hvis jeg ikke havde mit arbejde (er et utålmodigt menneske 😉 )

Jeg svømmer også 2 gange i ugen og det tror jeg min krop er meget taknemmelig for – og så går jeg hver anden uge til graviditetsmassage – kan stærkt anbefales – nøj de er gode dernede…….:) – Men krydser fingre for at jeg forsætter denne graviditet uden at få nogle slemme gener – (min veninde som har termin om 2 uger har døjet med det ene efter det andet så hendes graviditet har været meeeeget lang….) God søndag derude 🙂

helene_441helene_441
    Medlem

hvorfor forventer du at gå over tid???

Helene

Mrs VMrs V
    Medlem

Det er bare noget jeg håber – synes ikke at den 30/12 er en særlig fed terminsdato (det er alt mellem den 23 dec og 2 januar ikke i mine øjne) ;))

helene_441helene_441
    Medlem

okay..

Helene

ps .. Kender en som har føsda den 24dec, hun fødte sin første søn den 24 dec og vnter nu nr 3 , termin den 24dec… Det er da skod syntes jeg.. Men de syntes det er det dejligste.. 😉

26+1

status: 6 kg + har bækken problemer i form af smerter i korsbenet. + muskelsmerter i alt omkring. balder+længden.

går til hydroterapi. varmt vands med fysioterapeut i vandet der behandler og igangsætter med øvelser.

+ får gratis akupunktur på sygehuset to gange om ugen.

+ ligger med varmepude og is på længden/bækkenet hver eftermiddag+aften.

De siger problemet er skolebænken. = det er for hårdt at sidde stille hele tiden.

mangler stort det kun autostolen. så er vi på plads.

Elsker at “bygge rede” 🙂

Anonym
    Gæst

Tror egentlig ikke jeg skal klage, da jeg i det store hele har det fint. 

Jeg er mere træt end normalt, får ind i mellem ondt i ryggen og har brug for at hvile fødderne lidt oftere end jeg plejer. Men det er vist meget normalt, kan jeg forstå.

Jeg har termin den 5. januar og venter en lille dreng, der skal hedde Kion. Han sparker meget og jeg synes det er så hyggeligt at man kan se maven bule ud der hvor han sparker.

Vi er netop kommet hjem fra en uges ferie i Sydspanien. Der var 25-28 grader og hele min krop svulmede op pga varmen. Fik konstant bemærkninger fra folk på gaden, spanske kvinder der pegede og kommenterede min mave. Ret hyggeligt, selvom jeg intet forstod.

Vi mangler stadig en del indkøb og skal have rykket rundt i lejligheden. Min søster fik en dreng i december 2010, så vi har heldigvis fået tonsvis af tøj og andre ting og sager derfra. Dejligt. Men vi skal nok nå det hele.

Hyggeligt at læse om hvordan i andre går og har det.

Hilsen Dina 28+5

1501201215012012
    Medlem

Jeg er i uge 28 og har det fantastisk. Maven har ladet sig vente meget længe på mig, så jeg ligner bestemt ikke én der skal have barn om 3 mdr. Til gengæld er vægten her i den sidste måned steget med 2-3 kg. Og de sidder ikke på maven. Alle mine T-shirts sidder helt stramt over brystet, hvilket gør at alle mine trøjer bliver er for korte.

Jeg er holdt op med at løbetræne, men har så taget hul på svømmesæsonen, hvilket jeg nyder, da svømning er min foretrukne sportsgren.

Jeg går på arbejde og har det fint. Dog kan jeg godt mærke lidt plukveer sidst på arbejdsdagen. Jeg har termin d. 16. januar, men går først fra d. 22. december. Jeg kan egentlig gå fra 6 uger før termin, men er bange for at tiden kommer til at snegle sig af sted (det er vores første barn). Omvendt er jeg jo også bange for at der skal opstå nogle gener, så jeg ville have været glad for at gå fra de 6 uger før.

Vores lille pige sparker lystigt – og efterhånden noget kraftigt. Jeg skal til vægtskanning på d. 21. oktober, da jeg i mange år har fået gigtmedicin, hvilket gør at barnet kan træffe at vokse lidt mindre – siger lægerne. Selv er jeg overbevidst om at alting er fint (trods min lille mave). Jeg tror mere min lille mave skyldes at hun ligger og hele tiden har gjort det meget dybt i bækkenet. Faktisk lå hun klar til fødsel allerede i uge 12 til nakkefoldsskanningen. Vi fik at vide at det kunne blive en for tidlig fødsel fordi presset mod livmoderhalsen kunne få den til at trække sig tilbage før tid, så jeg skulle holde godt øje med plukveer og evt. forberede mig på en sygemelding. Men indtil videre er der ingen forandringer.

Vi har ikke “KØBT” noget endnu, da vi har en masse småbørnsfamilier omkring os, så vi får og køber en masse brugt. Faktisk skal jeg hente det første i dag. Min mor og svigermor har gang i strikke- og sytøjet – og væven (til et babytæppe). Vores lille baby skal sove i en kurv/vugge som skal hænge i loftet. Den er genbrug (jeg, mine søskende, nevøer og niecer har ligget i den), så den skal bare have et nyt betræk indvendig (og det har vi købt ind til). Det bliver rigtig hyggeligt. Vi skal i ud og se på barnevogn i denne uge, men vi overvejer meget at købe brugt. Basistøj skal vi ikke have ret meget af, da vi har et vennepar som har en lille pige på nu snart 4 mdr. og de vil gerne af med alt deres tøj. Men der skal selvfølgelig købet lidt vintertøj. Min søster har lånt mig en voksipose og kørepose. Min storebror har foræret os deres puslebord. Jeg syer selv betræk til babydynen af et “gammel” dynebetræk. Vi indretter ikke børneværelse før hun er et års tid eller hvornår det nu passer.

Stine

UrsulaMiniUrsulaMini
    Medlem

Jeg er i uge 26 og venter en lillebror 🙂 Storebror er delebarn (fars dreng) så der er blandet følelser på det område, men nøj hvor han glæder sig til lillebror kommer efter jul og leger 😀

Graviditets mæssigt har jeg været super “heldig”. Ja jeg er øm i kroppen efter arbejde og er mere træt. Men jeg er overskuds agtig når jeg kommer hjem. Jeg handler, laver mad og gør rent uden problemer og nyder det 🙂 Og jeg kan sove en hel nat uden at skulle op og tisse 😀 Så klage det kan jeg ikke..

Vi har kun købt barnevogn, som mormor har givet os da vi lige fandt en på tilbud. Ellers har vi arvet en masse fra min nevø som er fra Januar – så det kunne ikke passe bedre 😀 Nogle ting har vi fra storebror (men ikke meget) mens ellers tager vi det med ro mht indkøb og venter til jul og januar udsalg.. 😀

Jeg har lige været til 2 læge besøg og det var nu egentlig ret kedeligt 😀 Men dejligt at alt var som det skulle være..

Kilo mæssigt har jeg taget 8 kilo på og på nuværende tidspunkt skulle det vidst være halvdelen af hvad jeg tager på i det hele, det så passer mig fint 🙂

Jeg går på barsel allerede 1/12 fordi jeg har 8 ugers orlov inden fødsels pga mit arbejde så det glæder jeg mig til at kunne gå hjemme hele jule måneden 🙂

Min jordmoder er jeg ikke ret glad for, men håber det ændre sig ved næste besøg.. Jeg føler jeg er blevet overladt til mig selv. Har været hos hende 2 gange og har sammelagt været der 10 min.. Ved godt det ikke går op i tid, meeen !? alligevel..

Men alt i alt en dejlig graviditet – især som førstegangs gravid er det rart det er så roligt alt sammen 🙂

Dejligt at høre om andre på samme stadie 🙂

Mvh Trine

RBNRBN
    Medlem

Jeg har det også fantastisk. Var det ikke fordi den lille spjættede rundt inde i maven kunne jeg af og til godt være i tvivl om jeg er gravid.
    Nogle gange glemmer jeg det faktisk lidt, men så sparker hun mig lige i ribbenene og så kommer jeg i tanke om det igen :o)

Jeg har vist været super heldig igennem hele graviditeten. Har slet ikke haft nogen gener og har det stadig ikke. Jeg kan dog ikke holde til at løbe mere – det gør for ondt i underlivet. Ellers laver jeg også alt hvad jeg gjorde før. Handler ind, gør rent, går lange ture med vores hund, tager i fitness center, skal ned og svømme senere i dag, laver mad osv. osv.
    Dog skal jeg lige op på toilettet en enkelt gang om natten, men tror mest det er fordi jeg tager min jern pille lige inden jeg skal i seng og den kræver altså lige et glas vand :o)

Mit 2. læge besøg er også overstået. Skal til 2. jm besøg den 28. og har bestemt ikke de vilde forventninger. Første besøg var spild af tid + det var en ferieafløser…

Til 2. lægebesøg havde jeg taget 9 kg og det er fint nok – der er jo ikke noget at gøre ved det og lægen sagde ikke noget til det. Dog kan jeg ikke rigtig se hvor de 9 kg sidder. Jeg har en ret lille mave og der er faktisk mange der stadig ikke kan se at jeg er gravid… Jeg går også i mit eget tøj endnu og fandt lige i weekenden min vinterjakke fra sidste år frem og den kan jeg stadig lukke – på trods af at den er faconsyet….

Nå, men det var lidt fra mig :o)

Hyggeligt at høre fra jer andre :o)

Rikke (27+4)

Anonym
    Gæst

Hej igen

Ja jeg er så lige blevet sygemeldt indtil min barsel starter så er lidt chokeret. Troede ikke jeg havde det så slemt, men som førstegangs-fødende ved man jo ikke hvor mange/få smerter man må have før det er et varsel. Har haft ondt konstant når jeg har været på arbejde de sidste par uger så tog på en venindes opfordring til lægen i dag og hun sygemeldte mig på stedet. Så det kom som noget af et chok ikke at skulle arbejde mere. Regnede ellers med at skulle arbejde indtil d. 30 dec. Er sat til d. 30 jan.

Så det var lidt nyt fra mig…er glad for at høre at i andre har det godt:)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.