Første scanning den 11.10.11 <3

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Første scanning den 11.10.11 <3

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Sisse87Sisse87
    Member

Alt var bare helt super og præcis som det skulle være :’)<3 Ejh, hvor blir man bare rørstrømsk af at se sin lille ostereje svømme rundt derinde .. hehe.. Jeg glæder mig super meget til næste scanning den 24 november, hvor vi muligvis kan se om det er en lille Karla eller Clara der gemmer sig derinde, eller om det er en lille Valdemar, Theodor eller Asger .. 😉

Det er nu sjovt hvor meget den scanning gør rent mentalt – føler mig meget mere gravid efter at have set spiren nu <3 Nyder også rigtig meget den tid Asta og jeg har sammen nu indtil den lille kommer – hun skal have mor helt for sig selv indtil hun skal være storesøster .. Er utrolig spændt på hvordan hun tar det til den tid, nu hun ikke når at blive mere end 18 måneder cirka .. 🙂

Jeg fik sat terminsdato til den 15 april og havde en risikoberegning på 1:20186, så der forsvandt mange bekymringer – som selvfølgelig var uden belæg eller fornuft 😉 hehe .. Ser bare frem til at nyde julen snart og rigtig julehygge om Astasvesken, min lille prinsesse osterejen <3 hun skal have læst julehistorier højt og være med til at bage honningkager, julesmåkager, pynte fint op og “synge” sange :)<3 Ejh, hvor jeg bare glæder mig !

Go weekend til jer alle sammen 🙂

Kallie3Kallie3
    Member

Hejsa

Lyder godt at alt er okay….

Skal selv til scanning på TORSDAG, det helt rart at man kan sige på torsdag, synes at ventetiden har været lang, så vender stærkt tilbage når det er overstået…. Puha hvor jeg glæder mig.

God weekend

Mette LHMette LH
    Member

Hejsa. 

Tillykke med at have set den lille, hvor er det dejligt 🙂  

Jeg skal Scannes i MORGEN!!!!!!! Kan næsten ikke vente.

Det lyder som en helt vidunderlig jul. Tror jeg vil dig kunsten efter men det må blive med niecer og venners børn i stedet 🙂

Kærligst mette 

Mette LHMette LH
    Member

gøre dig kunsten efter 😉

Sisse87Sisse87
    Member

Ihh, I må endelig vende tilbage når i har set de små spire – håber jeres scanninger blir udover alle grænser fantastiske 🙂 hehe ..

Ejh, hvor blir jeg helt glad når du skriver det Mette LH – gøre dig kunsten efter 😉 Der er bare heller ik noget bedre end ordentlig julehygge fra 1 december ! Vi skal til min mands nieces barnedåb den 27 november 1 søndag i advent – lidt underligt at sige det, men glæder mig faktisk til at komme i kirke, ikke mindst pga. anledningen, men os bare den ro der findes i juletiden 🙂 Ejh, hvor jeg dog ligner min mor mere og mere – skræmmende 😉 hehe ..

Knus Sisse

Jeg er en norsk pige i København som skal have mit første barn med min danske kærest!

Fredag skal vi til NF scanning, og jeg glæder mig vildt, samtidig som jeg er bange for at man ikke får de gode nyheder man gerne vil have… Men jeg forsøger at tænke positivt, og forkusere på at jeg skal få se våres lille Baby!!

Jeg er 26 år, og er fortsatt studerende på min Kandidat ved DTU. Jeg synes det er hyggelig at kunde dele opplevelser her inde med andre gravide, eftersom jeg er den første af mine veninder her i DK:)

Vil gerne høre hvordan jers scanninger har gået!! og tillykke!!

(Har selv termin 25 April, og er idag 12+6)

Ragnhild:)

ps. Jeg håber I forstår min “dansk-norsk”:P

Kallie3Kallie3
    Member

Hejsa

Ja så fik vi set Peanut( ja det blev Baby altså døbt i venteværelset), helt fantastisk og alle bekymringer er forsvundet, Tallet var 1 til 2760, så det er bare endnu mere fantastisk.

Og hold da op der er sket meget med teknologien de sidste 12 år, hun talte Peanuts fingre(på den ene hånd) og man kunne lige så tydeligt se dem alle fem. Hun så næsebenet hvilket var vigtigt, ud fra DS perspektivet. Men alt i alt er vi bare lykkelige over at Peanut er helt okay…..:-)

Ha en god weekend…

Lene

P.S Peanut havde ingen legekammerater derinde

Sisse87Sisse87
    Member

Først hjertelig velkommen til Ragnhild .. 🙂 Jo flere jo hyggeligere 🙂

Hvor er det dejligt at hører at peanut har det som blommen i et æg 😉 Kan godt forestille mig at der er stor forskel på teknologien idag og for 12 år siden .. hehe .. vi fik os et enkelt billede i 3D – man kan jo virkelig se at det er et lille menneske derinde 😉

Rigtig god weekend til jer alle og Lene, kan tænke mig at i ikke er til at skyde igennem nu – sådan havde vi det ihvertfald 🙂

Knus Sisse

Mette LHMette LH
    Member

Velkommen til Ragnhildmor. Det er dejligt for jer. Bare rolig dit dansk/norsk er meget forståeligt 🙂 Så det skal du ikke tænke over 🙂

Jeg er selv 26 og bor i Københavns området og er ved at få min BA på business og design skolen i Hellerup.

Jeg prøvede her den anden dag at ligge noget op men kunne ikke, så nu prøver jeg igen. Jeg  var NF her i tirsdags  d. 18 okt. Det enormt dejligt. Vi betalte for en scanning da jeg var i starten af uge 11, for at være sikker på at der var liv derinde.  Nu kunne vi virkelig se hvor meget der er sket på de par uger. Første gang var det en rigtig lille hoppe reje, og nu var det en rigtig baby som kunne lide at stå i bro.. hehe det var ret sjovt.  Det er ingen tvivl om at  der var gang i den.  Fik en ændret termin til d. 23 April 2012,  men  ved ikke om jeg skal tro  på den helt for jeg fik svaret forkert på noget til undersøgelsen fordi at jeg blev forvirret et kort øjeblik. Hvad pokker det er 3 dage fra den oprindelige så stille og roligt 🙂 Tager det dog stadig op med min jordmor når jeg alligevel skal der ud. 

Endnu engang tillykke til jer allesammen 🙂

Knus Mette

Ps: 

Herlev70Herlev70
    Member

Hej alle,

Jeg var til nakkefolds-skanning i fredags og var supernervøs. Men læge sagde at alt så godt ud og at der ikke var noget at bekymre sig om. Jeg havde fået taget en blodprøve samme dag (doubletest) men der var ikke kommet svar, så jeg fik at vide, at hospitalet ville ringe til mig inden kl. 12 hvis der var noget at bekymre sig om. De ringede heldigvis ikke.

Jeg fik svar på blodprøven pr. post (side 2 på svangrejournalen) og der står 1:503. Jeg synes det er ret lavt men har læst mig til at risikovurdering skal være over 1:300…. så er der noget at bekymre sig om? eller er der andre derude der har fået samme svar?

Jeg er i 13.uge+5 nu og min termin er sat til 23.4.2012.

kh 

Herlev70

Kallie3Kallie3
    Member

Hej Herlev70

Vi fik af vide af hende der scannede os at tallet skulle bare være over 300 så var hun tilfreds, så du skal vist ikke bekymre dig unødigt.

Men vi sagde ja til en misdannelsescanning i ca. uge 20, men den har vi ikke nogen bekrymringer om, det er mere fordi man måske kan få kønnet af vide der…. Men du skal i hvert fald ikke bekymre dig, glæd dig over at baby er okay:-)

God dag

Lene

Herlev70Herlev70
    Member

ja I ved jo nok at man bekymrer sig for meget ofte – men nu vil jeg glæde mig over graviditeten og også frem til min næste skanning den 29.11.2011, hvor de rigtigt nok kan se køn (hvis man er heldig) – og det kunne være rart at vide 😉 

Jeg tager min enæggede tvillingesøster med (det har hun spurgt om). Jeg var også med til hendes skanning for 11 år siden, hvor hun fik tvillinger! 🙂 (men hos mig er der nu “kun” en bebs).

Kh

Herlev70 (alias Lene)

Kallie3Kallie3
    Member

Er kun glad for at kunne hjælpe….

Lene

Jeg var til min nakkefoldscanning i fredags, og det var helt FANTASTISK! jeg var overasket over min egen reaktion, og hvor meget den beveget sig der inde!. armene som strakk sig, benene som sparket, og fem fingre  gav os en high five!:D

Vi var heldig og hadde “the rolce royce” af ultralydmaskin, så hun sa hun var rett sikker det var en lille pige!!:)) 

Og vi fikk en vurdering på 1:15689, så nu er det ingen tvivl:) 

Så vil jeg og sige til Herlev70 at du nok ikke skal bekymre dig, dit tal giver en prosent 0,19% sjanse som er en meget lille prosent. og det er stadig kun statisikk. du skal nok ikke bekymre dig!:)

Jeg fikk bekræftet min termin (25 April), for jeg hved akkurat hvornår jeg blev gravid (vi har en lille berliner baby)! 🙂

Nu glæder jeg mig bare vildt til min mave bliver større!!

Og hej Mette LH! Så hyggeligt at se vi er litt i samme situation:)) Og vi er nesten præcis samme terminsdato! Tillykke med din lille! 

Knus!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.