Tid på fødsel

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    TrineSandTrineSand
    Medlem

Hej alle

Ved min sidste graviditet blev jeg sat i gang og fødte meget hurtigt. Det tog lige under 3,5 time fra de første effektive veer til han var ude.

Det jeg tænker på nu, er så om denne fødsel kommer til at gå endnu hurtigere. Det siger man jo normalt at næste fødsel gør. Men kan man regne med det, når jeg nu blev sat i gang sidst?

Jeg håber lidt på at det ikke går hurtigere, jeg kunne næsten ikke følge med sidst.. Og denne gang er der jo også andre praktiske ting at tage hensyn, nemlig at få den store ud af huset og vi skal føde hjemme, så der er også lidt afdækning osv, der skal nåes..

Jeg har tænkt mig at spørge min jordemoder, hvad hendes erfaring er, næste gang jeg ser hende, men det kunne jo være I vidste en hel masse 🙂

hilsen Trine 30+3

musermor1musermor1
    Medlem

Jeg har desværre ikke noget godt svar tildig, men går selv med de samme tanker.

Ved min første fødsel gik det også meget hurtigt, jeg kom ind på fødegangen med nogen meget små veer og fik at vide at jeg nok skulle regne med at blive sendt hjem. Jeg blev undersøgt og var 9 cm. åben selvom jeg kun havde haft sådan nogen småveer i et par timer og så gik der 2 timer og så havde jeg født den dejligste pige 🙂

Tænker også meget på om denne fødsel kommer til at gå endnu hurtigere for så er jeg da bange for ikke at nå på fødeafdelingen og som du siger så er der  jo lidt mere praktisk nu med at få den store passet.

Jeg fik at vide efter fødslen at næste gang jeg skulle føde skulle jeg tage på fødeafdelingen så snart jeg mærkede de første små tegn på fødsel, så er da lidt nervøs…..helt sikkert også noget jeg skal snakke med min jordemoder om!

Musermor1 (31+1)

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.