Jordemoder uge 28

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2012 Jordemoder uge 28

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Er der nogle der har været afsted?

Jeg er noget spændt skal afsted imorgen da jeg har valgt gruppekonsultation – hvad har i valgt og hvorfor?

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente, men den første gang her er nok bare sådan et lille tjek.

Har i nogle tanker? Hvordan går det med jer?

TlwhTlwh
    Medlem

Jeg har aldrig hørt om, at man kunne komme til gruppekonsultation ved jordmoderen. Men du har da været afsted til jordmoder før i morgen eller?
    Tænker bare at jeg har været afsted en gang og skal igen den 20.10, og jeg er 2.gangs fødende, så der plejer ar være færre besøg…

Men under alle omstændigheder så må du have rigtig god fornøjelse. Lige meget om det er første gang eller ej, så er jeg også altid spændt på at komme afsted 🙂

Med venlig hilsen
    Tina

f-freyaf-freya
    Medlem

Altså jeg har heller ik haft noget valg, eller hørt om gruppekonsultation ? Jeg skal afsted d 17.10 og det er min anden gang, var jo også afsted i uge 15, så denne gang går jeg da ud fra at hun lytter til hjertet og skønner størrelsen. Glæder mig 🙂

Men go fornøjelse 🙂

TlwhTlwh
    Medlem

Jeg var skide heldig i uge 15 – hun prøvede at finde hjertelyden og det lykkedes hende ved første forsøg. Det er så vildt, når man høre det. Så glæd dig!!! Er også spændt på hvad hun siger ang størrelsen her næste gang 🙂

Anonym
    Gæst

Jeg skal afsted d. 4/11 og glæder mig også – både til at høre lillesøsters hjerte og også til at tale fødsel.

Jeg har heller ikke hørt noget om gruppekonsultation.

Min mand kunne i øvrigt for første gang i dag høre lillesøsters hjertelyd gennem maveskinnet;) Det er rigtigt sjovt – så trommer han på maveskinnet, så jeg kan høre hvor hurtigt det lille hjerte er;)

Naja

26 + 4

Barn nr. 2

Anonym
    Gæst

Jeg var afsted i onsdag, selvom jeg ikke helt er nået de 28 uger endnu. Men skal afsted på ferie nu her, og hun ville gerne se mig inden.

Der skete egentlig ikke vildt meget. Jeg fik tjekket urin, målt blodtryk, vægt, det sædvanlige kan man vel næsten sige. Og så mærkede hun på maven, målte symfyse-målet eller hvad det nu hedder. Og så skønnede hun ham til at være omkring 1100 gram, hvilket hun sagde var helt normalt på nuværende tidspunkt. Og så snakkede vi ellers bare om hvad der ellers foregår for tiden i min krop. Og ja, så fik vi også lige hrt hjertelyden igen, hvilket jo altid er fantastisk. 

Så en god oplevelse, men ikke noget vildt, nyt og stort. Jeg havde sagt til min mand på forhånd, at han ikke behøvede at tage med, men det insisterede han på.

Held og lykke.

Hilsen Dina 27+3

Anonym
    Gæst

Nå ja, så fik jeg forresten også svar på den blodprøve jeg fik taget for nogle uger siden. Jeg har blodtype rhesus negativ, og har nu fået at vide, at baby er rhesus positiv, så skal ind og have en indsprøjtning nu her, for at undgå at jeg danner antistoffer.

Men længe leve den avancerede lægevidenskab.

Hilsen Dina 

RBNRBN
    Medlem

Jeg skal først afsted den 28/10, hvor jeg er 28+6.

I Kolding kan man ikke vælge gruppekonsultation, så det gav sig selv hvad man skulle.

Jeg har ikke de store forventninger. Håber egentlig bare på at jeg får lov at møde min jordmoder – sidste gang (som var første gang) var det en ferie afløser.
    Første gang var efter min mening, spild af tid, så håber da hun har noget relevant at fortælle næste gang.

Ang. antallet af jm besøg om man er første- eller fleregangs gravid, så tror jeg ikke der er forskel. Jeg er første gangs og var afsted første gang da jeg var 15 uger og mit næste er jo så først i 29. uge.
    I nogle regioner kommer man også afsted omkring 20. uge, men det er både 1. og fleregangs gravide.

Anita22Anita22
    Medlem

8 gravide kvinder samlet – rigtig godt faktisk.

Der blev taget emner op denne gang snakkede vi graviditetsgener og for de flere gangsfødende blev der delt lidt ud af erfaringer m.m.

Så bliver alle rutine elementerne tjekket og man får 5 min individuel konsultation cirka. Synes det var helt fint. Så laver de også babytræf efter fødslen med jordemoder hvor man så derefter kan vælge at mødes igen som en mødregruppe.

Alt var som det skulle være så det var skønt

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.