75 dage tilbage <3

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2011 75 dage tilbage <3

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Miss_MonnieMiss_Monnie
    Medlem

Hej alle i kære kommende dec.-mødre!

Synes simpelthen det er så spændende, alt det der foregår inde i maven for tiden. Min hun hikker, vender og drejer sig og i det hele taget rumsterer rigtig meget rundt. Man kan tydeligt se det ude på maven nu, hvor hun sparker og jeg mærker RIGTIG megt liv hver dag nu! Det er simpelthen så dejlig en fornemmelse.- Og det bedste af det hele er, at jeg er hjemmegående så kan gå og nyde min graviditet i fulde drag, og fra imorgen begynder min forlovede og jeg, at gøre børneværelset klar… Det bliver spændende.. Har lige købt en masse ting både på nettet og i IKEA, som vi skal sætte op imorgen på hendes værelse. Det bliver bare så godt… Kan slet ikke vente længere på, hun kommer til verden. Det bliver bare så stort 🙂 Og så er det jo også vores første barn 😛 

Er der andre førstegangsfødende her i december 2011? 

Selvfølgelig er jeg nervøs for fødslen, men glæder mig også rigtig meget… Det er i det hele taget meget ambivalente følelser jeg har til netop det punkt. For jeg ved jo ikke hvad der venter mig? Har ikke lyst til at “dopes” med smertestillende under fødslen, men på den anden side, er jeg heller ikke god til smerte.. :/ Tror det helt klart er et punkt jeg må snakke med min jordemoder om næste gang vi skal derhen!

Hvornår har I andre termin i dec.? -Jeg har den 18. Så det bliver spændende om hun kommer ud før eller midt i julestrabadserne??

Ønsker jer alle held & lykke med de sidste 2mdr af jeres graviditet….:)

Knus Monica uge 29 +3

Steffensen53Steffensen53
    Medlem

Hejsa

Jeg har termin den 19/12 og venter barn nummer 3. Men det er stadig lige spændende. Glæder mig også helt vildt til den lille ny kommer ud og de 2 store drenge synes bare det kunne være rigtig fedt hvis det blev til en julegave den 24. om formiddagen. Bare mor er hjemme igen inden der skal danses om juletræet.

Kan godt huske da vi lavede det første børneværelse. Man kan næsten ikke vente med at komme i gang.

Held og lykke med den lille julepige.

CSLassenCSLassen
    Medlem

Jeg er også førstegangsfødende, med samme termin som dig, nemlig d. 18 🙂

Syntes godt nok at det er ved at være spændende nu, tiden er bare fløjet afsted! Og man mærker bare sparkene og bevægelser inde i mavsen meget tydeligere nu 🙂

Jeg er godt nok ved at være utålmodig, syntes at der er lang tid til december, og så alligevel ikke!! Tænk engang, at om ca. 2 mdr. så står man med en lille guldklump i sine arme SKØØØNT!!! Har aldrig glædet mig så meget til jul, som jeg gør i år! 🙂

Kram fra Camilla 🙂

Miss_MonnieMiss_Monnie
    Medlem

Nej det er nemlig det. Jeg har heller aldrig glædet mig så meget til jul før i år. Og det er bare vildt der kun er lidt over 2 mdr til vi skal føde! 🙂 Sjov vi har termin så tæt på hinanden “Steffensen53”, og at vi har på samme dag Camilla 🙂 Så kan vi rigtig følge hinanden :O)

Nr.3 på vejNr.3 på vej
    Medlem

Hej Alle dec 2011. 😀

Håber alt er som det skal være.. Kan se i er begyndt at glæde jer. med masser af liv i mave 🙂 Jeg har selv to børn hhv 10 og 8 år. Jeg skulle selv ha haft en bette en dec 15 dec. Men midstede desværre i 8 uge.  så håber i alle sammen nyder det for mig også 😀

Mvh

Mette

Miss_MonnieMiss_Monnie
    Medlem

Det gør mig ondt Mette! Dejligt at du alligevel kan dele din glæde med os andre!:) 

Nr.3 på vejNr.3 på vej
    Medlem

Monnie. Det var også svært i starten. Men glæder mig bare over de to jeg har i forvejen. Selv om manden min også gerne vil havde et barn, Men som han siger. nu er der da en god undskyldning for at prøve igen .. griner og det har han jo ret i.. 

Men det er også oki det ik blev nu. for der sker en masse for tiden. Så jeg vil ikke havde haft tid til at nyde min graviditet. og ELSKER at være gravid. så som kloge mennesker siger.. Det ikke så skidt så det ikke er godt for noget 😀

Håber i alle får en god dag 🙂

kram

mette

millamuzmillamuz
    Medlem

Hei alle 🙂

Jeg melder lige med her i snakken .-)

Kan se i andre er en smule foran mig, da jeg først har Termin d. 30/12.. Men det gør ikke så meget, da jeg har 3 børn i forvejen på 10, 7 og 4.. så der bliver nok at se til omkring jul alligevel 😮 (stress) *G*

Ved i andre hva det bliver? – Vi skal med stor sandsynlighed ha en lille pige – Eller det sagde de da både til kønsscanning og igen til gennemscanning – Så mon ikk det passer? 🙂

Har i andre været til jordemoderbesøg nr. 2? Jeg skal først afsted på tirsdag men så er jeg også godt inde i uge 28 – glæder mig meget til at høre hvor stor vores babypige er blevet 🙂

mange knus til jer alle herfra

Camilla 28+0

Miss_MonnieMiss_Monnie
    Medlem

RETTELSE: Det var ikke jordemoderbesøg nr 2 vi mærkede barnets hoved, det var selvfølgelig ved det tredje besøg! 🙂

Miss_MonnieMiss_Monnie
    Medlem

Vi venter også en lille pige 🙂 Sidste scanning (gennemscanning) viste, at hun er 5,5% mindre end gennemsnittet, men deres tal kunne godt tage op til 10% fejl, så vi måtte ikke bekymre os for meget… Meeen det gør man nu lidt alligevel:( Men hun ligger i godt med forstervand, så hun har det godt!:)

Jeg har også været til jordemoderbesøg nr. 2, og der kunne vi få lov t mærke barnets hoved, ved at trykke på min mave. Det var en vildt underlig fornemmelse at mærke hende på den måde…

Millamuz: Ønsker dig alt mulig held og lykke med resten af din graviditet:P Vildt du har tre børn i forvejen, og skal føde til juletid :O

CSLassenCSLassen
    Medlem

Så meget foran er det jo heller ikke 🙂

Min kæreste og mig har fra start sagt at vi ikke vil vide kønnet på bettefis, så vi venter spændt på fødslen. Og følger godt med i gætterierne, som der nu engang er i fuld gang blandt familie og vennekredsen 🙂

Jeg var til 3. jordemoderbesøg i onsdags (29+3). Men kan forstå at det er meget forskelligt, alt efter hvilken kommune/by man bor i, hvor mange undersøgelser man kommer til.

Kram

Camilla 29+5

TrineSandTrineSand
    Medlem

Hej

Vi venter en dreng d. 17 dec. Vi er vist en del omkring den dato 🙂

Min jordemoder tilbød mig ved sidste besøg (nr.2) at løsne hinder på mig d.17, så han ikke bliver et julebarn. Jeg er dog ikke sikker jeg vil tage imod tilbuddet, jeg synes han skal komme når han er klar..

Sidst gik jeg 8 dage over termin og blev sat igang pga manglende fostervand, så når vi kommer nærmere skal jeg tjekkes om det også er tilfældet denne gang. Der blev jeg også vægtscannet og han blev vurderet til at være 18 % undervægtig. Han var 2830 gr og 49 cm ved fødselen. Jeg var nu ikke så bekymret over det, vi får meget små børn på min side af familien.

Glæder mig bare rigtig meget til at han kommer og jeg forhåbentlig selv går i fødsel, så jeg kan føde hjemme som planlagt 🙂

Kh Trine 29+6

helene_441helene_441
    Medlem

Vi venter endnu en dreng, forventet ankomst d. 7 december. Har en dreng som blir 3år i feb. Vi glæder os allle sammen rigtig meget og er i fuld gang med at finde alt fra gemmeren frem, det er nu så hyggeligt at sidde med alt det fra da christian blev født :-). 

Sidste gang fødte jeg 2 dage før termin så det blir nok noget i den retning igen..

Jeg var til 3. jm besøg i sidste uge ( var dog langt fra tilfreds med hende som afløste min normale jm) så var der inde igen igår og fik en super snak med min normale jm. Har haft mange tanker mht fødsel da jeg brækkede halebenet under den sidste fødsel og har nu desværre fået bækkenløsning og min ryg er gået helt i kludder så min læge fryget jeg kan ende med en diskuspolaps, så jeg må intet.. Kedeligt.. Men var jo så begyndt at tænke meget på hvordan jeg så skulle føde denne gang, fik så en super snak og det endte med at jeg skal føde i vand, eller prøve, og det glæder jeg mig til..

Hilsen Helene 31+2

sookie82sookie82
    Medlem

hej med jer..

jeg har termin den 10 dec. vildt der kun er 63 dage tilbage.. venter en lille pige som er 29% mindre end gennemsnittet. så glæder mig til på onsdag der kan vi skal til en vækstscanning igen og håber på hun har taget godt på.

jeg var indlagt forrig uge, da jeg var ved at gå i fødsel 🙁 vi fik det heldigvis stoppet det med veerstoppede medicin og lungemodne til lille pigen. men var så ved at gå galt igen dagen efter. men gik i sin selv igen. så jeg var indlagt en uge, hvor jeg bare skulle ligge ned 24/7 det var godt nok hårdt. kom så hjem sidste torsdag hvor jeg stadig skulle ligge i sengen og måtte kun rejse mig når jeg skulle på den lille hus. onsdag var jeg så til en CTG kurve og fik så lov til at komme lidt ud og gå igen DEJLIGT. så hvis min fødsel går igang igen vil de ikke stoppe det, de siger min krop er begyndt at sige fra nu.

så jeg tro ikke, jeg går tiden ud, så her hjemme glæder vi os over for hver dag hun bliver derinde

jeg har ikke været til nogle jordemorder samtaler. der er ingen der kan finde ud af hvor jeg høre til..

hilsen Anja (31+1)

Alexsis82Alexsis82
    Medlem

Hej Piger…

Jeg venter mit første barn her d. 23/12-11, og jeg har slet ikke mere tålmodighed til at vente på at han kommer ud. Han ligger i den tunge ende af vægtkurven, men inden for det normale. Har fået at vide af både min jordmoder og ud fra de private scanninger at han bliver en stor dreng, så frygter lidt fødslen, men jeg er dog god til at klare og bide smerter i mig, så håber på at alt går efter planen.

Min dreng ligger med hovedet nede ved hofteskålen/blæren, med ryggen til verdenen, så han “mooner” alle jeg møder på vejen, synes det er lidt sjovt, sådan har han lagt siden uge 20, så siden da har han været klar til at komme ud 🙂

Min graviditet har været uden problemer, kvalme mv. har dog kun haft en uge i starten under min graviditet som har været den værste i hele mit liv, da jeg havde en styrtblødning og ikke vidste om jeg var købt eller solgt i over 1½ uge.

Pøj pøj til alle

Hilsen

Alexandra

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.