Vægtstigning – hvor meget?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2012 Vægtstigning – hvor meget?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    1501201215012012
    Medlem

Jeg er lidt nysgerrig efter at få at vide hvor meget i andre har taget på. Jeg er 24 uger henne i dag og har taget ca. 6 kg på. Det er først i løbet af de sidste 2 uger at min mave er begyndt at syne af noget. Derfor synes jeg det er lidt mærkeligt at have taget 6 kg på, når man næsten ikke kan se noget på mig. Det skal lige siges at det er min første graviditet.

Anonym
    Gæst

Jeg er 22+2 i min første graviditet og har taget 4 1/2 kg. på. Jeg har også en synlig bule på maven, så jeg tænker det “hele” sidder der. Kan nemlig stadig passe mine lavtaljede jeans og stramme kjoler. Jeg har gået til en diætist i en årrække og nu efter jeg er blevet gravid har hun lagt en særlig plan for mig så jeg ved jeg får alt hvad vi begge har brug for. Og selvfølgelig også for at slippe for alt for mange overflødige kilo. for som hun siger…der er så meget andet man hellere vil tænke på når den først kommer end vægttab. Men der handler bare om at følge sin sunde fornuft. Spiser ganske almindeligt og varieret- ikke noget med klidkiks og selleristænger.

f-freyaf-freya
    Medlem

Jeg er uge 26+1 og har taget ca 7-8 kg på .. Det er også min første graviditet. Kiloene begyndte først at snige sig på efter 14. Uge ca , pga ekstrem meget kvalme, hvor jeg tabte mig en del ..

Det meste sidder på maven, der har sat sig en smule på bryster og hofte, men man kan heldigvis ikke se det bagfra endnu 🙂 Sys stadig jeg er rimelig tilfreds med min krop, fin rund mave 🙂

Anonym
    Gæst

Jeg er 22+2 og har taget 3 kg på i alt. Synes ikke det er særlig meget. Men det hele er også havnet midt på maven 🙂

Jeg er 22+0 og har taget 700gpå 🙂 Det er jeg meget tilfreds med da min mave og bryster er tydeligvis større 🙂 Men jeg må sige at jeg er allerede for stor, så de mener at jeg skal hold mig til 6-9 kg for hele graviditeten 🙂 Så godt jeg ikke er længere 🙂 Jeg må også indrømme at jeg havde kvalm i starten af graviditeten 🙂 

Kan ikke husk hvordan det gik sidst gang.. der var jeg nemlig 10kg mindre 🙁 .. øv.. men nu passer jeg meget på med alt det usund.. vil helst ikke døj med 10kg mere 🙂

Ninie87Ninie87
    Medlem

Jeg er 22+1 og har taget 8 kg på.. troede egentlig det var sådan nogenlunde normalt, man kan da se det er i den høje ende 😀 Det hele har dog sat sig på hofter/mave/bryster.. så indtil videre går det.. Jeg spiser ellers ret sundt og cykler og går meget.. så ved ikke lige hvad jeg mere skal gøre.. det er nok bare sådan min krop er gravid 😉

God dag til jer alle. 

Anonym
    Gæst

Jeg tror heller ikke man kan sige at man skal tage så og så meget på. vi er jo alle forskellige og så længe man har det godt og føler sig frisk så er det nok alt sammen ganske fint.

1501201215012012
    Medlem

Tak for jeres svar. Det lyder til at mine 6 kg på 24 uger ikke er helt ved siden af. Min søster tog 23 kg på under begge sine graviditeter og tabte alle 23 kg rimelig hurtig efter begge fødsler.

Det er selvfølgelig forskelligt hvad vi tager på i vægt, da væske i kroppen jo også spiller ind. Jeg har været til Berlin maraton fra lørdag til søndag (ja, jeg løb altså ikke selv), og har taget 2 ekstra kilo på i vægt efter at have siddet og stået i mange timer. Mine hænder og fødder føles helt “oppustede”.

Anonym
    Gæst

Jeg er nu 25+5 og vægten siger + 9 kg. Puha. Min far er begyndt at kalde mig hvalen, og jeg føler mig også lidt sådan.

Maven er meget tydelig. Synes selv min mave er lidt større end gennemsnitligt, men i følge læge og jordmoder er alt helt normalt. Tænkt at ordet normal kan være så godt?

Men ja, føler mig også tit oppustet og har en del vand i kroppen. Og mælkeproduktionen er også godt i gang. Det vejer jo alt sammen.

Håber i ellers alle har det godt.

Kh Dina 

Der er ingen to krop som er ens på en graviditet 🙂 .. Så længe man passer lidt på, spiser sundt og husker at bevage sig, så er det vi tager på vand, blod og alt det anden som vores lille prince og princesser har brug for .. nåå ha og vi må ikke glemme det STORT barnet 🙂 Husk at han/hun kommer til at vej cirka 3,5kg 🙂 

Jeg ved en ting, det er ikke stresset være at gå og bekymret sig om det 🙂

Knus fra mig

Nathalie

PS .. vi venter os vores første pige, efter to drenge er det FANTASTISK 🙂

Anonym
    Gæst

Helt enig. 

Lige meget hvor meget jeg tager på, og hvor mange kilo jeg efterfølgende skal kæmpe med, så glæder jeg mig helt vildt til, at holde min søn i armene. Og til at lære ham at kende og se hvem af os han ligner. 

Det skal nok gå alt sammen.

Kh Dina

ikjikj
    Medlem

Jeg fik et chok i går, da jeg stod på vægten +10 kg! Jeg tror helt sikkert, at det er vægten, der er noget galt med, for jeg kan ikke se hvor de 10 kg er henne. Godt nok har jeg en stor mave, større bryster, hofter baller og lår men 10 KG! Dét tror jeg ikke på!

Desværre er det sandt…. Men sålænge jeg ikke ser fed ud så går det. Den lille prinsesse har det godt for hun sparker tit og meget døgnet rundt. Så kan jeg være tilfreds.

Vægten og graviditeten er og bliver forskellig fra kvinde til kvinde. jeg tog 20 kg sidste gang og tabte 21 kg efterfølgende.

Spis fornuftigt og motioner så går det.

Hilsen Iben (25+2)

RBNRBN
    Medlem

Haha Iben – jeg tror vi bruger samme vægt ;o)

Min siger +9 kg (er 24+4 i dag) og det synes jeg er helt vildt. Jeg går stadig i mine gamle jeans og jo de strammer da lidt mere om maven end før jeg blev gravid, men min mave er altså ikke stor nok til at jeg kan passe graviditetsbukser og røven kan stadig være i dem, så det går jo fint nok med det… Så ved dælme ikke rigtig hvor de 9 kg sidder henne…

Anita22Anita22
    Medlem

Kanon svar Iben –  må sige jeg måtte lige smile – kanon flot du smed 21 efter sidste graviditet.

Jeg havde svært ved at smide de sidste 5 kg efter min første graviditet tog ca 14 kg på. Vi har efterfølgende haft svært ved at få barn nummer 2 så efter 6 mdr hormonbehandlinger tog jeg ca 8 kg på tabte 3 af dem efter pause med behandlinger og blev så spontant gravid.

Så for mig er  min før vægt den vægt jeg havde inden hormonbehandlingerne og så hedder vægten +10 puhh allerede men hvis man skal tage den vægt jeg havde da jeg testede positiv så er det +5 kg så ok trods alt.

Det vigtigste er sunde og raske børn og som i skriver til kor motion og sund varieret kost – viljestyrke til at arbejde kiloene af bagefter, så skal det nok gå. Mit personlige mål er at undgå +20 – det mener jeg også er realistisk sammenlignet med vægten før hormonbehandlingerne. 

minimuminminimumin
    Medlem

Jeg tog ca 7-8 kg på under sidste graviditet og var faktiskt et par kg lettere efter at jeg havde født end før jeg blev gravid. Men så nemmt gik det ikke under barselen, min krop samler åbenbart kg mens jeg ammer…. Når man nu troede at ekstra kg forsvandt under amning, øv.  Så jeg havde stadigvæk et par ekstra kg på da jeg blev gravid den her gang. Nu har jeg allerede taget 5 kg på (24+2), og synes jeg kan mærke det rigtig meget på maven og resten af kroppen. Egentlig mere end 5 kg burde, hænger nok sammen med at det er en del anderledes når jeg er mere besværet og sygemeldt i stedet for at rende rundt så meget som sidst. Bliver sku lidt nervøs for de sidste 15-17 uger og vægtstigningen, så jeg må hellere passe lidt ekstra på med maden når jeg ikke kan bevæge mig helt så meget jeg vil bga. bækkensmerterne.

Som mange kloge damer har sagt, så er der ikke alt man kan styre – ud over at spise rimelig fornuftigt og bevæge sig det man kan. Kroppen og hormonerne tager over, nogen får rigtig meget vand i kroppen som forsvinder hurtigt efter fødslen selvom vægten siger mange plus kilo.  

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.