Symfyseløsning og tvivl om sygemelding

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2012 Symfyseløsning og tvivl om sygemelding

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    minimuminminimumin
    Medlem

Jeg har længe havt problemer med ryggen og lænden men de sidste par uger er det blevet en del værre. Jeg genkender også symptomerne på symfyseløsning, hvor det allerede gør rigtig ondt at gå, sidde og stå. Og puha, vende sig i sengen eller tage sokker & bukser på når man ikke kan stå på et ben. 

Sidste gang var det kun i de sidste måneder som jeg havde ondt, så jeg er mega nervøs over at det allrede nu er blevet slemt. 

Jeg er lige begyndt på et nyt studie, og tager kun halvdelen af fag  (kan ikke nå det ene eksamen i slutningen af januar aligevel) så arbejder jeg to dage om ugen. Jeg har over en times transport med bus & tog fram og tilbage hver dag ud over at når jeg så kommer hjem med tårer i øjnene af smerter og vildeste træthed så skal jeg jo være der for min søn på 18 måneder og finde ud af at gøre rent og lave mad. 

Jeg har bestillt tid hos lægen mandag morgen, da jeg var så færdig på arbejde i fredags og det gjørde ondt både at sidde og stå op ved computeren. Men selvom når jeg skal beskrive det, lyder som det er for meget – så føler jeg stadigvæk at jeg er for pjevset og at at det ikke er “slemt nok” til at lægen vil sygemelde mig. Det skal siges at jeg har kun havt den læge i to år, og vi har ikke særlig god kemi. Jeg føler ikke at hun lytter til mig – da jeg ringede sagde hun med det samme at det skulle jeg ikke bekymre mig over – man kunne godt have lidt ondt på det her tidspunkt i graviditeten og at det så vil gå over. 

Det passer bare overhoved ikke med hvad jeg kan læse mig frem til om symfyseløsning. Jeg må vist også erkende, at jeg ikke har de samme muligheder for hjælp som mange, da min og min kærestes familier bor i et andet land. Det er derfor ikke tale om praktisk hjælp i hverdagen. Så alt det med, “jamen tag det bare lidt med ro” virker overhoved ikke for mig. Jeg kan ikke undgå transport som betyder også at gå en del og stå op, slæbe computer & bøger til undervisning, eller lange dage foran computeren på arbejdet.

Kæresten hjælper selvfølgelig meget herhjemme, han er ved at skrive speciale så han er også stresset. Han skal blive færdig senest i november, og søger derfor også jobs. Så lige om lidt er det ikke sikkert at han kan stå for at aflever og hente vores store dreng i vuggestue.

Nåh, så jeg svinger mellem at tro at selvfølgelig skal jeg passe på mig selv og barnet og blive sygemeldt inden det bliver virkelig slemt – men jeg kan slet ikke give helt slip og vil gerne forsætte med de to fag jeg har. 

Er der nogen som ved om man bliver sygemeldt fra arbejdet, og stadigvæk få SU og gennemføre sine eksamenier? 

Undskyldt at det blev så langt – er en del forvirret og føler at jeg skal ligsom være afklaret og meget fast når jeg møder til lægen fordi hun vil med sikkerhed ellers sende mig hjem med “slappe lidt af”

Anita22Anita22
    Medlem

kære minimumim

Hvis du arbejder mere end mener det er 130 timer indefor de sidste 13 uger så er du berettiget sygedagpenge (Århus kommune er vant til det – men der kan være andre kommuner der ikke ved man kan det) selvom du er på SU, men husk du må heller ikke få for meget, så skal du tilbagebetale din SU så mit generelle råd må være at du søger om ekstra SU allerede nu ved at fremvise din vandrejournal.

Så kan du tage dobbeltklip i 1 år og så fortsætte på lavt blus med dine studier klippene kommer til at passe hvis du gennemføre eksaminerne på 1 semester i løbet af det år du er på barsel.

Når du så har brugt de 12 ekstra klip skal du have forældre tillæg når din mand også er studerende får i begge 2 det er klart den bedste økonomiske løsning fremfor sygedagpenge – jeg endte med at betale MEGET tilbage efter min første graviditet da jeg også fik lidt sygedagpenge ved siden af!! ØV

Det er en jungle at finde rundt i men det skal nok gå.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.