April mødre ! – så er der intro ;)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 April mødre ! – så er der intro ;)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Sisse87Sisse87
    Medlem

Syns at os vordende april mødre skal lidt på banen 😉

Navn: Sisse

Alder: 24

Bopæl: vensyssel

Status: Samlevende på 8. år med Lars

Termin: ifølge egen beregning d. 20 april, aå er 8 + 5 idag

Børn: 1 – Asta-bissen, som blir 1 år her den 22 sept.

– Ja, vi have ikke helt planlagt at de to skulle komme så hurtigt efter hinanden, men det er mirakelbørn begge to.. hehe.. jeg har haft lidt kvalme indtil nu og håber ikke den blir værre – første gang var den rigtig styg 🙁 Ellers er det bare overvældende træthed der præger indtil videre..

Jeg er som sagt andengangsfødende, og da det ikke er så længe siden min mave var ballon formet, så syns jeg virkelig at den vokser hurtigt denne gang ! Vi har os måtte fortælle familie osv at vi venter nr 2, så det kan ikke rigtig skjules mere 🙂

Håber i alle ellers nyder jeres graviditeter – det er en fantastisk tid og jeg glæder mig til at dele glæder, bekymringer og gode råd/tips med jer alle 🙂  

Mvh Sisse

Kallie3Kallie3
    Medlem

Hej

Navn: Lene

Alder: 35

Bopæl: Vordingborg

Status: Samlevende med Nicolaj på 5. måned

Børn: Har Carl Emil på 11 år.

Lad mig starte med at det ikke er officielt endnu, ska først til lægen på torsdag… Men terminsberegneren herinde siger 29/4

Når det er sagt, så havde jeg så heller ikk lige regnet med jeg skulle have flere gludklumper. Men når det nu skal være sådan, er han/hun mere end velkommen…

Har bare meget mere kvalme end jeg havde for, ja det snart 12 år siden jeg blev gravid med Junior. Men det er vist meget godt med kvalme, har jeg læst et sted…

Skal bare lige have spurgt lægen hvorfor jeg har ondt i de der muskelbånd allerede nu… det skal først komme i uge 15-16…

Håber det bliver hyggeligt herinde og måske kan få nogle fif om hvordan man gør tingene nu tildags;-)

Vh Lene

KatiloKatilo
    Medlem

Navn: Louise

Alder: 26

Bopæl: København

Status: Samlevende på 4. år.

Termin: 26. april 2012

Har været ved lægen i dag. Synes det var en underlig fornemmelse og kan stadig ikke helt forholde mig til det. Er der virkelig liv derinde? Har valgt at prøve at få lov til at føde på Rigshospitalet, selvom jeg faktisk hører til Hvidovre, så det er jeg spændt på om jeg får lov til. Fik ikke bekræftet at jeg er gravid. Hun sagde at hvis jeg havde ondt i brysterne, så var den absolut sikker. Så det må jeg vel gå ud fra. (Har taget 3 tests, men det er slet ikke nok til at overbevise mig) griner.

Jeg har egentlig ikke så mange gener. I starten var jeg meget træt. Kunne sove næsten alle steder. Men det er aftaget. Har egentlig kun mega hamrende ondt i babs og nutte.. av! Heldigvis har jeg ikke haft kvalme og håber heller ikke at jeg får det. Tilgengæld går døren op til køleskabet lidt flere gange end normalt 🙂

Jeg er 1. gangs fødende og når det forhåbentlig snart går op for mig, at jeg er gravid, tror jeg at jeg dør af skræk. Heldigvis har jeg ca. 7 måneder til at vænne mig til tanken. Syns det er rart at vi har et forum, hvor vi kan støtte, sludre og hygge.

Undskyld den lange smørre. Tillykke med jeres børn. Jeg glæder mig til at høre mere til jer. Hilsen Louise.

Mette LHMette LH
    Medlem

Navn: Mette

Bopæl: Hvidovre

Status: Gift (været sammen i 3 år)

Termin: 26 April 2012 (efter egen beregning)

Jeg er første gangs gravid, kom som en overraskelse. Jeg vil afsløre at vi har prøvet i noget tid, men i den måned hvor jeg blev gravid havde vi valgt at tage en pause og nyde ikke at skulle tænke på det. Vupsi vupsi så var der gevinst, en dejlig en. Vi er meget glade. Tror jeg må have taget 3-4 tests og har stadig ikke helt forstået det 

Jeg har lidt meget af sult og kvalme, det har været lidt af et problem for mig. Jeg bliver pludselig sulten flere gange om dage end normalt og vis jeg ikke få noget at spise næsten med det sammen for jeg voldsom kvalme. Så jeg er rigtig gode venner med gulerødder og frugt som erstatning. Der ud over har  jeg ikke vildt ømme bryster (mere følsomme)  eller meget træthed. Heldigvis tror ikke jeg kunne håndtere flere ting. 

Jeg har tænkt mig at føde på hvidovre hospital, men veninde har lige født der. Hun har været rigtig glad for det og efter som jeg allerede bor i hvidovre er det også nemmere. 

Undskyld fik vist også skrevet en hel del. Tillykke med de små spirer 😀

Hilsen Mette

Navn: Sandra

Alder: 29 år

Status: gift på 3 år med Danny. Har en dreng på snart 2 år.

Termin: engang omkring 18 april.

Jeg er SÅ træt og har SÅ meget kvalme denne gang, suk. Håber det snart går over igen.

Kallie3Kallie3
    Medlem

Puha, skal til lagen i dag og have det bekræftet…Puuh. Så er det lige pludselig en realitet

100% sikkert… nok derfor jeg ikke kan sove mere.

Tillykke til jer allesammen:-)

Lene

Mette LHMette LH
    Medlem

Forresten så er jeg 26 år gammel, glemte jeg at skrive tossede mig. 

jonlaustjonlaust
    Medlem

Navn: Helle

Alder: 38

Bopæl: Ringsted

Status: Gigt med Chris på 4. år

Termin: 30 april men planlagt kejsersnit ca 14 før om tirsdagen så det bliver højest sandsynligt tirsdag d. 17 april

Børn: Jon der bliver 5 år til okt. og Laust på 2½  år

Jeg har de sidste uger haft en del kvalme men håber det snart er ovre.

Kallie3Kallie3
    Medlem

Hej igen

Efter at have skuret og skrubbet diverse steder igår drog jeg til lægen. Han trykkede min hånd da vi sagde goddag og det var så det! Ej det vil lige sige han rørte mig os da han tog mit blodtryk, 100/60 så det var perfekt.

Har det bare så lidt underligt, for han har egentlig ikke bekræftet at jeg er gravid…. men det er jeg, ingen tvivl der, ellers fejler jeg noget meget mystisk som minder MEGET om graviditet og der kan lave to røde streger på en graviditetstest.

Nå, men skal have taget blodprøve allerede i næste uge (doubletest) det sagde jeg ja til, hellere være på den sikre side og få tidligt af vide at han/hun er sund og rask.

Terminsdato 27/4, men skal mulig vis have planlagt kejsersnit, men det skal jeg snakke med en fødselslæge om….

God dag til alle og god weekend

KatiloKatilo
    Medlem

Hej..

Forstår din frustration. Min læge gjorde heller ikke rigtig noget for at bekræfte min graviditet.

Valgte derfor at få en tryghedsscanning. Der så jeg vores lille reje og et hjerte der pumpede derudaf. Så nu er jeg sikker og lettet.

Tillykke med din graviditet 🙂

Kallie3Kallie3
    Medlem

Jeg var frustreret da jeg gik fra lægen og tænkte de sygeste tanker, om at det kunne da os være, at det bare var noget jeg bildte mig ind, at jeg slet ikke var gravid. Men så kom kvalmen og ligamentsmerterne der bekræftede at det er jeg.

Og allerede i dag fik jeg indkaldelse fra sygehuset til nakkefoldscanning…

God Weekend

Hej alle april-mødre 🙂

Navn: Louise

Alder: 21

Bopæl: Vanløse

Fødested: Hvidovre

Status: Samboende med min kæreste Casper på 31 år – har været kærester i 3 år.

Termin: 15. april (Men da man som tvillinge-gravid kun er gravid i 38 uger, er min føde-termin d. 1. april. Hvis jeg ikke har født d. 1. april, bliver jeg sat i gang.)

Jeg er førstegangsgravid med hjemmelavede enæggede tvillinger 🙂

Har været syg i ca. 2 måneder med opkast, kvalme og overvældende træthed. Har sovet ca. 16 timer i døgnet..

De bedste hilser,

Louise

Navn: Ragnhild

Alder: 26

Bopæl: Kbh

Født: Stavanger, Norge

Status:  Kæreste med Martin

Termin: 25 April

Jeg er førstegangsgravid! Kom til Danmark for å at læse Master in Materials Science and Manufacturing Engineering, og traff min kære! SÅ nu ser det ud til at jeg bliver i DK:) Men det kan jeg godt lide!

…Jeg hadde rett glemt at præsentere mig! 🙂

KH

Hej alle,
    Jeg flytter herind fra maj gruppen da jeg nu har termin 26. April.
    Navn: Johanne
    Alder: 35
    Bopæl: Odense
    FØdested OUH
    Status:gift
    Termin: 26. April

Andet barn, har Ida fra feb 2008

Hilsen
    Johanne

Herlev70Herlev70
    Medlem

Navn: Lene

Alder: 41

Bopæl: Herlev.

Status: Forlovet med Claus og har boet sammen i 2 år. Claus har 2 børn fra tidligere ægteskab (en dreng på 12 år og en pige på 16 år). Bor i hus og har hund og kat også :o)

Termin: 24. april – men efter nakkefolds-skanning er termin flyttet til 23. april.

Jeg er førstegangs-fødende, og det har været en lang vej for at “nå” hertil: Har været gennem insemination (x2) og efterfølgende fertilitetsbehandling gennem næsten 1 år med 3 (mislykkede) forsøg. Havde 2 aborter efterfølgende. Og så tror jeg egentlig at jeg tænkte, at jeg har gjort alt hvad jeg overhovedet har kunne for at blive gravid… begyndte at slappe mere af og tro på at livet skulle være mig og Claus uden et fælles barn – og vupti et par dage før vi skulle på ferie fandt jeg ud af at jeg pludselig var gravid!

Der har været en masse tanker – mest negative – i de første uger – og jeg skulle lige over uge 7/8 for at jeg kunne tro på at det virkelig var lykkedes! Men alt er fint nu. NF-skanning er overstået og jeg har været til en drop-in skanning også hvor jeg igen kunne se en lille bebs der flyder rundt derinde og krammer moderkagen 🙂 Skal til misdannelsesskanning den 29.11. Glæder mig.

Er glad for at kunne dele tanker og tips her med jer. Tak for det 🙂

Lene.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.