Så kom vi til Kina…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Så kom vi til Kina…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    SB1980SB1980
    Medlem

Ja, så er vi landet i Kina og har nu været her i godt en uge…

Turen herud gik helt vildt godt – det var overraskende nemt at rejse med vores tre små børn… Vera sad i sin autostole på sit eget sæde ved siden af far, som havde den ene af tvillingerne hhv. på skødet og i en lift foran – jeg sad i den anden side af flyet med den anden af drengene… Vera faldt i søvn ca. To minutter før vi lettede og sov en stor del af vejen – drengene skulle bare have mad to gange, ellers sov de hele vejen! Så vi fik faktisk også sovet og flyveturen virkede ikke ret lang – dejligt!

Her er stadigmeget nyt og MEGET anderledes, og jeg skal stadig lige vænne mig til at være lidt afhængig af andre hele tiden – fx kan jeg ikke bare smide ungerne i klapvognen (ja, vi har en de alle tre kan være i) og tage ned og handle… Bare det at gå en tur kan være en udfordring da trafikken er helt sindssyg og fortovene har kantsten på 15 cm og ingen “ramper”… Men sådan er det jo bare – kræver bare lidt tilvænning…

Vera er startet i sin institution på den lokale internationale skole… Hun går der hver dag fra 8 til 12 og virker til at synes det er super fedt! De er 10 børn og5 voksne i klassen, så der er rigeligt med opmærksomhed til dem… Lidt for meget, hvis man spørger mig, men det går jo nok også…

Vera havde en del jetlag da i kom herud og havde svært ved at vænne sig tidsforskellen og ville bestemt ikke sove om natten… Hun spiste heller ikke så meget… Men efter en 3-4 dage var serberes oghun er nu tilbage på normalen. Dog stadig MEGET træt om eftermiddagen – selv efter sin lur på 2-3 timer… Men der må jo også være en masse nye indtryk der skal bearbejdes inde i hendes lille hoved, tænker jeg…

Nåh, kunne skrive en hel masse om alt muligt, men jeg må hellere slutte igen… Veras skole er lukket i dag, så jeg vil bevæge mig ud af dørened alle tre unger og mødes med nogle andre børn og deres mødre i parken… Heldigvis har vi en MEGET sød chauffør der hjælper lidt til når jeg skal afsted med ungerne… 😉

Håber I alle har det godt – både store og små…

//Stine

Hvor er det rart med en update fra dig Stine! Dejligt at turen til Kina gik godt – og at I allerede er faldet så godt til I jeres nye omgivelser. Det må givet vis være en stor omvæltning idet mange af tingene er så markant anderledes som i DK – men det er jo rigtig rigtig spændende!

Her går det godt – for vores vedkommende er det jo ‘bare’ den almindelige hverdag som skal ‘bestrides’. Jeg starter på noget uddannelse midt i september (videreuddannelse) inden for jura, det ser jeg meget frem til. Det er en gang om ugen om aftenen (3 timers undervisning) og så lektier oveni…

Men jeg glæder mig enmormt til at komme i gang med forløbet – tog jo et diganoselatin kursus i løbet af min barsel og kunne mærke at jeg savnede at få noget fagligt input. Så det bliver rart. 🙂

Hvordan er vejret hos jer? Og stor er tidsforskellen? Kan I egentlig se dansk tv og følge med i det kommende valg? I skal vel også stemme, ik?

Knus herfra

LoneLone
    Deltager

Hej Stine

Vil du ikke skrive alt det her i din blog? Det ville da simpelthen være så spændende at følge med i livet som børnefamilie på den anden side af kloden. Og så med tre børn!

Vi havde jo Sofies blog, og den startede hver gang med “Sofies blog: xxxxx”. På den måde vidste alle, hvad de klikkede på, og interessen var voksende stor.

Tænk lige over det – og smid mig evt en mail på lone@altomboern.dk, hvis vi skal snakke lidt mere om det.

De bedste hilsner

Lone, redaktør Alt om Børn

SB1980SB1980
    Medlem

Hej Lone

Det lyder sjovt – jeg sender dig lige en mail… 🙂

Stine

sonne38sonne38
    Medlem

Hej Stine:)

Super med en Kina opdate fra dig:)

Det lyder godt nok spændende med alt det nye fremmedartede som i nu alle skal vænne jer til, tænk sig at det er næsten umuligt bare at gå sig en tur med ungerne grundet trafikken, og at det åbenbart ikke er barnevogns kørsel som de Kinesere lige prioriterer;)

Mærker du noget til et barns politiken? Du med dine 3 helt små vidunderbørn…

Flot at Vera allerede kan lide den nye institution, børn er så dejligt omstillingsparate:)

Glæder mig til at læse mere, spændende;)

Kh Anett

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.