Med fødder ned….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2011 Med fødder ned….

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Kate 1987Kate 1987
    Medlem

Hey fra oktober gruppen.

Når du er fleregangs fødende kan han så vidt jeg har læst mig til vende sig rundt flere gange endnu… Mener at have læst flere steder at de kan finde på at vente med at ligge sig til rette til selve fødslen går i gang.. Mener som sagt at det er hvad jeg har læst men nu må du ikke hænge mig ud på det hvis jeg husker forkert.

– Katrine 33+1

Hej piger.

Var til jm i sidste uge 29+3, god størrelse på den lille fyr. Ca.1500 g.

Så ligger den lille bandit bare med fødder ned og hoved op,
    Jm siger at han endnu godt kan nå at vende sig ….
    Hvis han ikke har vendt sig inden uge 37 skal han ud med kejsersnit.

Tænker bare,,, da jeg ventede vores første havede hun lagt sig til rette
    For lang tid siden, så tror sku ikke han vender sig.

Er der nogen der ved/ har erfæringer med hvor sent bebse kan vende dig.

Har det okay hvis det skulle blive kejsersnit, for er ikke sikker
    På jeg vil tage imod et vendings-forsøg, da jeg har hørt det skulle gøre ondt
    Og være ubehageligt.

Knus herfra 30+3

bibsabibsa
    Medlem

De små kan vende sig op til mange gange er min erfarring fra tidligere graviditet og jm har som rel ret der er tid nok til og lægge sig klar parat.

Hopla83Hopla83
    Medlem

Min Linea vendte sig aldrig, da hun havde navlesnoren viklet om halsen tre gange (viste sig efterfølgende og de mente det formentlig var grunden).. Vendingsforsøget nyttede af samme grund ikke noget, det gjorde bare så afsindigt ondt.. Men det er der meget forskellige oplevelser af, og jeg tror det gjorde ondt fordi hun lå fast og ikke kunne flyttes rundt… Skulle have født hende med numsen først, men så nåede hun at putte fødderne nederst, så det blev til planlagt kejsersnit, som så blev til akut kejsersnit fordi fædslen gik igang.

Men jeg vil sige, at du skal ikke blive for bekymret, for din baby kanøsagtens nå at vende sig – det ville min jo også kunne have, hvis ikke det var for det med navlesnoren. Du har da helt sikkert nogle uger endnu at vente på. Og man hører da om mange hvor baby først vender sig i slutningen af 30’ugerne.

Linea har gået til kiropraktor siden hun var 14 dage, da hun havde en låsning i ryggen, enten pga kejsersnittet (hvor barnet ofte bliver trukket lidt voldsomt ud) eller på grund af at hun sad op.

Hvis du mærker at baby vender og drejer sig vil jeg sige det er et godt tegn. Det gjorde Linea nemlig ikke, og det synes jeg også var ret mistænksomt når alle andre gravide fortalte om at deres babyer slog kolbøtter.

Kh Mette

Ananda 8Ananda 8
    Medlem

Hej 🙂

Jeg var til jordemoder sidste uge, og der lå min baby den rigtige vej. Men hun sagde til mig, at han sagtens kunne vende og dreje sig mange gange endnu, ja nærmest indtil fødslen, og at vi måtte se på det igen i uge 37.

Jeg kunne mærke i går, at han pludselig drejede sig og lå på tværs over maven, meget mærkeligt, men nu ligger han igen enten op eller ned.

Det er første gang jeg er gravid, så ved ikke om det er normalt, men regner med at min jordemoder har fuldstændig styr på det. Så jeg er ikke nervøs – endnu 🙂

Mvh. Anne

29+5

Anonym
    Gæst

er glad for det du skriver bibsa for min lille pige ligger også med fødderne op over hoved. min jordmor sagde nemlig ikke noget om den måde hun lå på og hun sagde nemlig det var normalt  de små ligger sådan i hverfald da jeg sidst da jeg var til scanning

godag til alle

BambiBambi
    Medlem

Hej
    Jeg fik forsøgt vendt min datter, men efter 2 forsøg opgav lægen. Jeg har hørt meget blandet om oplevelsen ved vendingsforsøg, men hvis det gør ondt stopper lægen altid forsøget. At hun vendte forkert kombineret men en meget kraftig bækkenløsning gjorde, at jeg blev anbefaler kejsersnit, men man kan ofte føde normalt alligevel hvis man har lyst. Men lige inden et kejsersnit pga sædestilling så tjekker de hvordan den lille ligger, for selv helt op til kan de vende rundt. Det afhænger af pladsen og mængden af fostervand.
    Held og lykke

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.