plukveer

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Anita22Anita22
    Medlem

Er meget i tvivl – jeg har gennem de sidste uger/måned oplevet tiltagende plukveer og de gør ondt jeg har mange nogle dage føles de som konstant andre dage kommer de ved mindste bevægelse eller hvis der er udfordringer på job eller i hjemmet.

Ved godt de ikke er farlige men ved ikke hvordan jeg skal forholde mig jeg vågner med dem om natten/morgenen og har dem når jeg går i seng!

Jeg har job med skiftende arbejdstider mest dagarbejde dog og til tider en meget stresset hverdag.

Kender i det hvad gør i. Jeg er 22+0 imorgen og om 2½ uge skal jeg til 24 ugers us ved egen læge hvor jeg vil tage det op men er der noget jeg skal tænke på eller forholde mig til?

Håber i kan hjælpe mig

Anita

Ninie87Ninie87
    Medlem

Det lyder ikke rart 🙁 Man siger som udgangspunkt, at plukkeveer ikke må gøre ondt eller blive regelmæssige.. Så hvis de gør ondt, så er det nok meget godt du lige snakker med din læge eller jordemoder om det.. det kan evt. være du går med en blærebetændelse, som du ikke kender til.. det kan godt give mange plukkeveer.. Det kan også være pga din stressede hverdag, plukkeveer kan også være kroppens måde at fortælle man skal tage den lidt mere med ro 🙂

Jeg håber det går i sig selv igen 🙂

Anonym
    Gæst

Det lyder bestemt ikke rart.

Jeg er også tilhænger af at du skal høre lægen hvis du er i tvivl! også bare for en sikkehedsskyld.

caggicaggicaggicaggi
    Medlem

Hej Anita

Du skal være opmærksom på om du kunne have en blærebetændelse, for så kan du få ret kraftige plukveer. Der behøver ikke være andre symptomer end disse. Få aflaveret en urinprøven hos lægen en af de kommende dage, vent ikke til din lægesamtale.

Hilsen Mette

Anonym
    Gæst

I øvrigt, hvis jeg må tillade mig at spørge.

Hvordan føles plukveerne? Jeg har meget svært ved at finde ud af om jeg oplever ligamentsmerter, eller om det er plukveer. Det kommer som stik eller jag når jeg laver hurtige bevægelser, eller er meget træt i min krop.

Tror ikke du skal bekymret dig. .men som du selv skrev skal du ikke udsætte dig for alt for meget stress. Kan også godt mærke min når jeg har gang i for meget.. Så SLOW DOWN.. sat dig ned en gang i mellem og husk at Du skal passe på digselv og dit barn.. Det er det være.. Hvis ikke dit job kan hold til det, så tage til lægen og blive sygmeldt .. måske så du går ned i tid.. Det gjord jeg med nr. 2 .. jeg fik det sådan at jeg gik ned til 25 timer.. Det var imponerende hvor meget det hjælp ..

Håber du finder en god løsning.. Passe på digselv

Knus Nathalie

Anita22Anita22
    Medlem

Jeg arbejder på et sygehus så jeg har fået tjekket urinen der er ikke noget i den! Det havde måske nok været rart hvis det var det det er jo nemt at behandle.

Jeg mærker plukveerne som en total spænding af maven smerterne sidder primært helt oppe i toppen af livmoderen og trækker så nedad jo værre de er des mere af maven gør ondt som hvis man har et trælår eller myoser/muskelspændinger i nakke/ryg. Jeg har også haft ligamentsmerter de sad nedadtil i siderne og var mere jagende ved pludselige bevægelser – det har er mere spændinger som vare fra minutter til timer nogle gabge halve-hele dage hvis jeg ikke kommer ned at ligge.

Min veninde er jordemoder hun sagde at jeg skulle tage det op med min læge og hvis det bliver ved må jeg jo overveje -deltids eller fuldtidssygemelding men i første omgang er jeg sluppet for mine få 17 timers nattevagter! Så det er dejligt men stadig ikke holdbart min veninde sagde også at jeg skulle tænke på mig sig – det er bare nemmere sagt end gjort. Jeg vil jo gerne arbejde.

Anita22Anita22
    Medlem

Det er bare svært med plukveer for som sådan er de jo ikke farlige  og synes det er meget subjektivt det man kan læse sig til er at de ikke skal være konstante men hvad betyder det hvorlænge uger mdr? Jeg har en tid ved min læge om 2 uger så prøver at tage den med ro indtil da ellers må jeg jo sygemelde mig.

Hvad er du sygemeldt for? God bedring

helene441helene441
    Medlem

sagt dette men , ja du vil gerne arbejde men hvad med dit ufødte barn, er dit arbejde evt dit barns liv værd……..

Hilsen Helene (27+0) og lige blevet fuldtids sygemeldt, for mit ufødte barns skyld…

caggicaggicaggicaggi
    Medlem

Bare pas på dig selv og din mave. Jeg er ked af at skulle sige det, men jeg har en kollega som havde rigtig mange plukveer og hun endte med at blive indlagt i 5. måned og indtil 3 uger før terminen fordi hun gik i fødsel. Under indlæggelsen måtte hun kun ligge fladt i sengen og kun stå op når hun skulle på toilet. De måtte stoppe fødslen ialt 3 gange, men hun klarede at gå helt til terminen og fik en velskabt pige. 

Det er selvfølgelig et enestående tilfælde, men vil vel egentlig bare sige at plukveer i sig selv ikke er farlige, men de kan udvikle sig.

Håber det hele går bedre når du tager den lidt med ro.

Hilsen Mette

caggicaggicaggicaggi
    Medlem

Hmm har lige læst mit indlæg, og det lyder vist lidt for skræmmende, det må du undskylde, det var ikke min mening.

helene441helene441
    Medlem

huske at lytte efter din krops signaler…  Blevet sygemeldt pga min ryg, Jm + læge + fys er meget bekymre for at jeg kan ende med en diskuspolaps, så må faktisk næsten ingen ting de næste 13 uger 🙁 …

Hilsen Helene (27+1)

Anonym
    Gæst

Uuuuh det lyder ikke rart. Så kan jeg godt mærke at det ikke er plukveer jeg har, men bare nogle ligamentbånd der strækker sig.

Jeg håber at det bliver lidt bedre med graviditeten.

Anita22Anita22
    Medlem

Nu har jeg fået ringet til min læge og skal derhen næste uge, kan godt mærke det ikke rigtigt bliver bedre – har fri i dag og der startede de først for alvor her kl 14 men så kan jeg også regne med de er der resten af dagen – øv.

Håber de snart aftager for det her er til at tude over – ØV.

Spl75Spl75
    Medlem

Jeg arbejder også på sygehus. Har dog kun dagvagter og intet tungt arbejde (er på et ambulatorium). Har samme problem som dig med plukveer, og mange af dem. Min læge har sygemeldt mig. Det var en svær kamel at sluge, og prøvede efterfølgende på nedsat tid. Var kun afsted et par timer, og måtte ta´hjem igen….

Har nu accepteret min situation, og forsøger at få det bedste ud af situationen herhjemme. Børnene nyder det, da mor altid er hjemme når de kommer hjem fra skole….

Pas på dig selv og baby. Det kan ikke gøres om….

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.