Tid til 1. års status? <3 kom frisk;)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Tid til 1. års status? <3 kom frisk;)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    sonne38sonne38
    Medlem

Jacob 1. år d. 23/7

Vægt 10 kg. 79 lang.

8 bisser (som han ikke er vild med at få børstet) :0

Ord er der ingen forståelige af;)

Men det med sproget er vist heller ikke nødvendigt da han peger på lige det han vil have og hans tjenere står straks på pinde.

Render rundt som en gal, dog stadig med en voksen hånd, da han ikke har lært at gå men kun løbe…. Hvis vi slipper ham på græsset så løber han så stærkt som han kan og styrter så på et givent tidspunkt;) Vi har fået os en vaskeægte vildbasse.

Han elsker at ligge og køre med sine biler på gulvet, og han sætter selv billyd til.. brum brum brum…

Elsker mest frugt og grønt, favorit: vindruer,tomater (som han snupper i vores drivhus) fersken, vandmelon,

Knapt så livret: rugbrød (spiser det hos farmor men nægter herhjemme)

Ynglings: at lege ude i haven eller bare ude i det hele taget.

Sover godt om natten for det meste (stadig i smørhullet) bum bum bum… fra ca. 20.30 til 06-07

Bliver ammet men har lige sagt helt fra over for flasken hos farmor.

Ikke helt så hysterisk som han var en overgang, det hjalp at vores tone var som at trøste i stedet for bestemt tone, når der er noget han ikke må. Et råd jeg læste hos net SP og det virker.

Hvad med jeres?

Kh Anett

elin_melin_m
    Medlem

…så har vi nemlig været til 1 års undersøgelse hos lægen, og så kender jeg mål og vægt 🙂

julemajjulemaj
    Medlem

Ida Marie 1 år den 2. august 2011

Vægt: 10,9 kg
    Højde: 76 cm

Siger Hej og Ja og en masse pladder 🙂

Går ved gåvogn og vores hænder, og bliver mere og mere sikker på balancen, så håber at hun snart slipper og tager de første skridt på egen hånd.

Hun startede i vuggestue 5. juli, og det er bare gået glat med indkøringen. Hun er glad for at være der, og er ikke ked af at blive afleveret.

Hun spiser som et tærskeværk, ofte mere end Eline på knapt 4 år 🙂

Hun elsker at lege ude, kravler ud af døren, så snart den åbnes og er rigtig god til at tulle rundt og lege selv, eller med storesøster Eline.

Alt i alt er hun en rigtig glad og sjov pige. Det er meget sjældent at hun bliver sur eller ked af det.

Hun sover fra 19.00 til 06.30 uden afbrydelser – Det er skønt.

I nat blev vi dog vækket ved 5 tiden, hvor hun havde fået feber efter gårsdagens 1 års vaccine. Så kom hun ud af nattøjet om med ind i dobbeltsengen, og så sov hun lige et par timer mere 🙂

Glæder mig til at høre om alle de andre små/store unger.

God weekend derude

/Mie og Ida Marie

Fidus2010Fidus2010
    Medlem

Jonas blev et år d. 16 aug.

Han er en stor dreng på 12 kg (læs tung dreng) og han er 79 cm lang.

Han har 6 tænder og ikke umiddelbart flere på vej. Heldigvis har han ikke været plaget af deres kommen.

Han fortæller en helt masse uforståeligt og siger hej hej når vi går, og så vinkes der på livet løs. Der er også begyndt at være lyd på når han kører med biler;-)

Han går ikke endnu, men den sidste uge er han begyndt at stå uden støtte, han er også begyndt at ville gå med os i hænderne og med gåvognen så tror ikke der går lang tid før han tager de første skridt.

Jonas elsker at lege udenfor, pille i sten, kravle i græsset, lege i sandkassen og gynge – så surt der så ofte kommer byger og indtil nu har det næsten været for varmt med regntøj og græsset for vådt til at være ude uden det.

Han elsker også musik, peger tit på radioen og den bliver sat igang eller hører/ser vi musik i fjernsynet rokker han med – og han holder faktisk takten om det er tilfældig eller hvad det ved jeg ikke men nej hvor ser det sjovt ud.

Mth mad går det også rigtigt godt. Der er ikke meget han ikke spiser, men pålægget på rugbrøden er især et hit, grønsager og frugt ryger også ind i stor stil – favoritterne lige nu er bl.a. vandmelon, vindruer, gulerødder og broccoli.

Ca en ½ time inden han kommer i seng får han noget grød og så en flaske vælling når vi putter ham – og så sover han gerne fra kl 20.30-06.00 i weekenden skal det nævnes han sov fra kl 21 til 8.00 og det var både lørsdag og søndag. Dejligt at prøve at sove længe.

Det går også super godt i dagplejen og 7-9-13 har han ikke været syg anden en gang siden han fik dræn i d. 14. juli.

Kh Anne-Mette og Jonas

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Hej tøser,

Ja det er ikke meget I hører fra mig, jeg ved det godt, men læser med fra sidelinien 🙂

Thomas fyldte et år idag. Jeg bliver altid så rørstrømsk på ungernes fødselsdag og sender tanker tilbage til fødslen for et år siden. Dette år er gået lynende stærkt og det har været helt fantastisk at blive beriget med et ekstra familiemedlem. Nu er vores familie komplet 🙂

Thomas er en dejlig lille dreng, med et helt fantastisk roligt væsen. Han er altid glad og tilfreds, og det er sjældent, at han brokker sig. Hans store helt er storebror Nikolaj, som han er konstant i hælene af. Det smil, som Thomas sætter i, når han får øje på Nikolaj smelter mit hjerte gang på gang.

Yndlingslegetøjet er derfor også 100% inspireret af storebror, nemlig brandbiler. Thomas begyndte allerde da han var 7 måneder at sige babuuuu babuuu babuuu og uiiiiuuu uiiiuuu uiiiiuuuu, men han kører med bilerne. ja der er fest i vores stue, når de to går igang!

Han går endnu ikke selv, men er hurtig rundt om bordet. Idag fik han en fin Lynet McQueen gåvogn, som han sagtens kan finde ud af at skubbe med, så jeg tror snart at han lærer det 🙂

Han er startet i samme dagpleje som storebror for en månedstid siden, og det har han været glad for, fra dag et. Jeg har endnu ikke oplevet at han er blevet ked at det, når jeg er gået 🙂 Jeg synes til gengæld at det er ultra-hårdt at starte op igen. Godt nok er jeg også startet op i den aller mest travle periode på mit job, men det har nu alligevel overrasket mig, hvor bombet jeg er, når jeg kommer hjem. Nogle dage skal overskudet til ungerne findes frem fra et meget fjernt sted og timerne til putning tælles ned. Så hurra for weekenderne, som man virkelig lærer at sætte pris på 😉

Jeg har ikke målt og vejet Thomas længe, men jeg vil tro, at han vejer omkring 10 kilo og måler ca 78 cm. Han bruger str. 80, men kan også passe en del i 74. Han er en noget mindre model en storebror, der var i 86 på nuværende tidspunkt!

Maden har jeg jo tidligere skrevet en del om, med de problemer vi har haft med at få Thomas til at spise, først grød og så at gå til andet end grød. Og det har virkelig taget sin tid, at få ham til at spise almindeligt mad. Faktisk er det ikke mere end 14 dage siden, at han for første gang spiste sig mæt i almindelig aftensmad, og indtil nu spiser han kun pasta, lidt pølse, eller frikadeller, og nogle gange kartofler. Sovs er bandlyst! Men jeg har lært, at han bare tager lidt tid om at lære maden at kende og at jeg ikke skal presse ham, så vi tager det i hans tempo. Men jeg er glad for at grødmåltidet endelig er væk om aftenen.

Han tager stadig en enkelt flaske til at sove på, men sover igennem fra 19-7 ca. Hver nat! FANTASTISK!!!!

Det var lidt fra os. Nu vil jeg om og putte glasur og smarties på bollerne til dagplejen i morgen.

Knus Signe og Thomas 1 år 🙂

Hopla83Hopla83
    Medlem

Jeg glemte lige en vigtig detalje, nu jeers børn har tænder – for det har Linea ikke!

Vi troede de for alvor var på vej her da hun var syg, men umiddelbart skyldtes det nok sygdommen som gjorde at hun havde blærer på tungen…

Hun tygger alt med gumemrne, så hun behøver dem heller ikke, meeen alligevel – de må gerne snart dukke op:-)

Hopla83Hopla83
    Medlem

Super initiativ og spændende læsning om alle jeres skønne bebser 🙂

Linea blev 1 år d. 23/8.

Hun havde en hård start på tilværelsen, med kolik – som viste sig at være spændinger i ryggen som hun stadig går til kiropraktorkontrol for. Hun blev taget ved kejsersnit da hun ikke kunne komme ned med hovedet pga. navlesnorsforviklinger…

Ellers er alt gået godt det frøste år. Hun er lige startet i dagpeleje med tre drenge på 2 – 2 1/2 og trives rigtig godt.

Har været syg for første gang (udover en enkelt gang feber og forkølelse) – hun havde MUND-, HÅND- og FODSYGE ! Havde meget ondt i munden og ville ikke spise. Af samme grund sluttede amning for en uge siden hvortil hun ellers er ammet morgen + aften.

Hun vejer 9,7 kg. og måler 78 cm.

Går ikke selv endnu, men med gåvogn eller med en hånd.

Spiser alt – især fisk (varmrøget laks er bare sagen), kødgryderetter, havregrød med frugt eller bærmos, er også helt syg med rene bær – hindbær, brombær og blåbær….

Sovet på eget værelse siden 5 mdr. gammel, og sover godt, vågner dog lige nogle gange og skal have sut og dyne. Kun når hun er syg og om morgenen i weekender er hun i smørhullet :-)…

Kh Mette og Linea

Hej alle sammen , så kommer vi lidt forsinket … vi er lige flyttet i hus , i Silkeborg .. Manden fik nyt job IGEN IGEN .. men denne gang efter som vi gerne vil tilbage til Silkeborg hvor vores familler bor .. 

Chilli blev 1 år den 20 aug ..  og hun er den MEST SINDSYGE MORGLADE pige nogen, NOGENSINDE har set .. vi har HVERDAG kampe om at hun hænger på min arm og ikke rigtig kan lege selv .. Hun er desværre ikke startet i DP endnu, men sker den 16 ! og hvor vi ALLE glæder os for vi håber det vil hjælpe LIDT på den morsyge .. 

Vi har prøvet ALT , jeg har været væk en weekend fra hende , hun har været alle med far , farmor eller mormor . men lige så snart JEG er der , er hun ligeglad med hvad der lige er sket og skal over til mor med det samme .. hun er genert over for nye mennesker og vil ikke møde andre med mindre det er på mors arm … 

hun vejer 10.7 kg , men det følelse som de 20 da hun nok er på armen 7 timer dagligt .. hun sover stadig ved os i vores seng .. og tror ikke hun kommer derfra lige nu 🙂 hun sover cirka de 12 timer som natten .. fra cirka 8 til 8 morgen . 

hun er mellem 78 og 82 cm .. det er UMULIGT , at måle noget som helst på hende .. hun er lidt , bange?, for målebånd .. 

hun kravler på livetløs og UTROLIG hurtigt, for hun skal jo være lige i røven af mig hele tiden .. hun rejser og står uden støtte og har gået 2 skridt som det længste , så længe går der ikke 🙂 

ellers sker der ikke så meget mere her ved os .. jo hun har stadig 8 bisser .. det er gået helt i stå .. hun spiser selv , for andet vil hun ikke .. så hun er utrolig forkælet på nogen punkter .. men det er jo den første .. 

hov glemte lige at chilli får ikk sutteflaske og har ikke fået det i omkring 1 måned 🙂

mettemajsmettemajs
    Medlem

God ide, Anett:-)

Freja 1 år d. 5/9. HUn er 76 cm lang og 9,2 kg tung.

HUn er en forholdsvis mild pige, der dog er begyndt at vise temperament herhjemme (endeligt!!) Hun forguder sin storesøster, som dog godt kan være strid og tage det spændende legetøj. Freja brokker sig ikke endnu, men forhåbentligt får det snart en ende med storesøstertyranien:-)

Hun kravler på livet løs og rejser sig op af ALT! Hun er meget frustreret over at hun ikke kan gå, og vil rigtigt gerne gå med os i hænderne, men benene er noget elastik-agtige! Til gengæld snakker hun som et vandfald og kan sige “hej”, “bar (far)”, “aja (freja)” og så en hel masse, som helt sikkert betyder noget, men som ikke er til at forstå.

Hun har 6 tænder, 4 for oven og 2 for neden, som hun bestemt ikke bryder sig om at få børstet. Dog hjælper det hvis hun kan se sig i spejlet imens – alle kneb gælder;-)

Hun blev ammet indtil sidst i juli, og spiser – og har gjort det i lang tid – det samme som os – Og hun æder som et tærskeværk! Nogen gange er vi dog nødt til at supplere med en portion youghurt med havregryn for at sikre nattero, hvis hun ikke har spist ret meget til aftensmaden.

Hun startede i vuggestue d. 1/8, og hun ææælsker det! Jeg havde regnet med at skule bruge en uges tid på indkøring, men allerede 1. dag kunne jeg se, at jeg var fuldstændig overflødig – dejligt:-) Så hun var alene afsted allerede dag 2, men fik en blid start med korte dage. Vi har stadig ikke oplevet at hun er blevet ked af det, når vi går, men til gengæld er reaktionen kommet herhjemme om aftenen:-( Hun havde en periode på en uges tid, hvor hun vågnede efter at have sovet en ½ time og så græd hun ellers 1½, og ville kun være hos os i det tidsrum;( Nu sover hun ret hurtigt efter at hun er blevet puttet – nogle gange skal vi dog lige ind og lægge hende ned igen nogle gange, og så er hun vågen 1-3 gange om natten.

Knus Mette

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.