Tyvstartede med testen… POSITIV!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2012 Tyvstartede med testen… POSITIV!!!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    pischapischa
    Medlem

Er der andre der har termin i april 2012???

Det er nemlig lidt kedeligt at snakke med sig selv herinde…

Skulle egentligt først teste på mandag – 14 dage efter ægoplægningen, men kunne ikke dy mig. testede lørdag aften (negativ), mandag morgen (negativ), men tirsdag morgen var der den fineste lille streg. Tirsdag eftermiddag bekræftede vi med en ny test, for at udelukke fejl. Den var også positiv.

I dag torsdag testede jeg igen og en stor tyk streg viste positivt og stigende mængde HCG.

JUBIIIHH!!! 😀 😀 😀

Så de 7 dage hospitalsindlæggelse som følge af overstimulering ved IVF-behandling bar frugt, men sikke et h…… OHHS er værre end at føde – også selvom det kun var “moderat”!!!

Nu kommer så de 9mdrs skræk, frygt og bekymringer for alt det der kan gå galt 😮

Håber snart på noget flervejskommunikation. ;-D

/pischa

OlejaszOlejasz
    Medlem

ja, det er underligt med de to streger… og ikke mindst ikke at kunne fortælle det til nogen… endnu.. Det er godt meget tidligt endnu – og meget uvirkeligt.. Men jeg kan regne ud at jeg har termin den 30 marts.. Det bliver min nummer to og min mands nummer 4…

Jeg havde det godt på fornemmelsen at den var god nok – men alligevel havde jeg den vildeste hjertebanken, i ventetiden.. Men den var god nok. Men to børn med mindre end to års mellemrum… det bliver spændende..

Jeg er lige kommet på job efter et års barsel, og så er det allerede gevinst.. Tror ikke de bliver så glade for mig på jobbet… ?!

Jeg forstår ikke det der IVF – behandling, hvad er det? og hvad er OHHS? Er du bange for graviditeten? -Tænk hellere på alt det der går godt, det er jo fantasktisk hvad ikke vi kvinder kan “bygge” :o)

pischapischa
    Medlem

Spændende, jeg har termin d. 13.april 🙂

Glæder mig helt vildt og jeg fortæller det til alle, de ved jo alligevel at vi er i behandling.

IVF er fertilitetsbehandling og OHHS betyder man har fået for meget hormon, så man bl.a. får kvalme, opkast diare, og væske i maven og omkring organerne – i det hele taget føler man sig ualmindeligt dårligt tilpas og ligner en der er 8-9mdr henne på bare få dage.

Grunden til at jeg er bekymret er jeg min søn blev født ved akut kejsersnit pga dalende hjertefrekevens og han kom ud med navlesnoren tre gange rundt om halsen og så en gang rundt om maven (igangsat fødsel i uge 41).

Tre uger inden mistede min veninde sit barn under fødslen, selvsamme havde tidligere aborteret. En anden veninden oplevede også en spontan abort og fødte hendes første barn 7 uger for tidligt. En tredje veninde fire uger for tidligt.

Jeg måtte også gennem en terroriserende fostervandsprøve pga dårlige score ved tripletest/nakkefoldsskanning, fordi med den risiko der er for abort under indgrebet, så er man MEGET bekymret for udfaldet, når man ved at man skal gennem et fertilitetsforløb med smertefuld ægudtagning (især bagefter) hvis det går galt og det er jo heller ikke ligefrem gratis – slet ikke nu!!!

Jo sundhedspersonalet fortæller skam hele tiden at man ikke skal bekymre sig og blabla, men det er sgi svært når det rammer så tæt på.

/pischa

hjulkronenhjulkronen
    Medlem

Fantastisk at få bekræftet, at man rent faktisk er gravid. Jeg er i samme situation – fandt ud af det for et par dage siden. Stoppede med mine minipiller den 5. juni og fik lidt mens for et par uger siden. Havde alligevel en formodning om at jeg var gravid….og ganske rigtigt!

Jeg har 2 piger – 1 på 8 år og en på 1½ år, så jeg ved, hvad der venter mig. Jeg ved dog også, at jeg skal have planlagt kejsersnit denne gang. De sidste to fødsler har været slemme – jeg sprak fra den ene ende til den anden og har haft problemer med det efterfølgende, så efter sidste fødsel fik jeg formaninger om, at det hedder kejsersnit fremover.

Jeg kan desværre først få tid hos min læge den 23. august, hvilket er langt ude i fremtiden, når jeg ikke har den fjerneste idé om, hvornår jeg har termin. Jeg kan være få uger henne, men jeg kan også være noget længere. Kan ikke helt huske, hvordan lægen forholder sig til det når det ikke er muligt at beregne termin ud fra mens – bliver man mon sendt til en tidlig scanning?

God weekend til jer alle.

/Hjulkronen

petrapetra
    Medlem

Jeg anede heller ikke selv hvornår jeg havde min sidste mens. Jeg blev sendt til terminsscanning og var i uge 7. Det er dejligt at se sådanne et lille liv.

OlejaszOlejasz
    Medlem

Fuck.. Nogle fødsler I fortæller om.. og ikke mindst Pischa- din omgangskreds… Jeg kan sgu godt forstår hvis du er bekymret.. Men du må for din egen skyld slå koldt vand i blodet og håbe på at de der læger mv ved hvad de har med at gøre..

Det er virkelig en hård omgang med sådan en fødsel.

Da jeg fødte Caroline- ville moderkagen ikke ud, så jeg måtte gud-hjælpe-mig -efter 16 timer kun med lattergas have en rygmarvsbedøvelse så de kunne fjerne den manuelt.. Jeg troede en fødsel gjorde ondt… Derudover mistede jeg lide over 2 liter blod, alligevel blev jeg sendt hjem dagen efter min blodprocent var kun lige på 5,0, men dermed ikke sagt at jeg var i stand til at tage vare på et så lille barn.. Men det gik.

Jeg gruer lidt at skulle fortælle min arbejdsplads at jeg er gravid, kom jo tilbage fra barsel i juni… i år… såååå…

Pudsigt, jeg skla også til lægen den 23. august, syntes tiden er lang, og vil egentlig godt bare frem itl uge 12, så jeg kan få et lille glimt. Det er så fedt at få det bekræftet – at den er god nok..

Jeg vil mene at jeg er i uge næsten 7 nu.

hvad med Jer? -Eller Jer der ved det? Giv endelig lyd når I ved det..

Det der ohhs – er det noget du selv danner eller noget du får, gennem behanhling. Hvor lang tid har du været i behandling? og var du også det med din søn? Det er altså vildt at man kan..

Gkæder mig til at høre fra Jer..

hjulkronenhjulkronen
    Medlem

Hej igen!

Jeg talte med lægen i går og hun mente også, at det var for lang tid at vente til 1. lægeundersøgelse den 23. august, når jeg reelt kan være et godt stykke henne. Så jeg har fået en tid på fredag – det er fedt. Jeg ved, at jeg ikke kan få noget at vide om, hvornår jeg har termin, men når jeg først har været ved lægen, så bliver der også sat gang i scanningsprocessen og med lidt held kan jeg blive scannet i løbet af de kommende uger.

Jeg gruer også lidt for at skulle fortælle det på arbejdet. Jeg startede nyt job den 1. december og er dermed relativ ny i jobbet – og for at det ikke skal være løgn, så har en kollega sagt op samtidig med at vi allerede er underbemandet…

I mine sidste 2 graviditeter er jeg blevet sygemeldt relativt tidligt pga. vanvittig ondt i ryggen. Jeg frygter det samme kommer til at ske her. Siden sidste fødsel har jeg haft ondt i lænden. Når jeg skal vænne mig om natten vågner jeg, da det gør så ondt.

Jeg håber selvfølgelig ikke jeg bliver sygemeldt alt for tidligt, men må være ærlig og sige, at jeg har overvejet muligheden for at blive deltidssygemeldt, så jeg hver dag kan bruge nogle timer på at træne for at tage det i opløbet. Jeg ved bare ikke helt, om lægen vil gå med til det. Jeg kan jo reelt godt arbejde nu. Jeg er ikke en der er syg i tide og utide, og har det egentligt lidt skidt med bare at tænke tanken. Men på den anden side, så orker jeg bare ikke at skulle have så ondt i ryggen i sidste del af graviditeten og bagefter. Og jeg har trods alt en familie jeg også skal være her for.

Hvad tænker I om det?

Glæder mig inderligt til at få en terminsdato…..

Skal forresten have planlagt kejsersnit, da jeg havde store komplikationer under de sidste 2 fødsler. Er der nogen der ved, om man får en tid til kejsersnittet et par uger før termin?

Kh

Hjulkronen

22april1022april10
    Medlem

Hej,

Tillykke til jer alle :o) Jeg er i samme båd, ca 7 uger henne nu, så får vel termin lige i starten af april, så vidt jeg kan regne mig frem til. Har været hos lægen der har konstateret det som hjemmetesten allerede havde vist. Min læge er temmelig firkantet på det punkt. Så nu har jeg tid til blodprøver og optegnelse af vandrejournal den 2. september – det synes jeg også er MEGET sent…. håber bare ikke det betyder at uge 12 scanningen også bliver meget sent…

Det er mit 2. barn, den første er knap 16 mdr nu. Så de kommer til at ha’ fødselsdag inden for 3-4 uger med 2 års mellemrum.

Jeg forstå udemærket alle jeres bekymringer. Personligt havde jeg en ok fødsel sidst alt i alt. Og selvom der har været et par skræk historier i omgangskredsen, vil jeg sige at de for fleste har alting gået som det bør.

Mht jobbet og sygemelding som Hjulkronen skriver, så må jeg indrømme at jeg også denne gang tænker lidt mere på mig selv end sidst. Jeg fik en fibersprængning i en diskus, og havde store smerter i ryggen i 4 mdr. Med sådan går jeg ikke på arbejde denne gang hvis det skulle ske igen – det er HELT sikkert. Netop som du også skriver, man har jo en familie man skal være her for. Og intet arbejde er bare det værd i den sidste ende.

Men selvom jeg har været tilbage på arbejdet efter sidste barsel i snart 9 mdr, gruer jeg også lidt for reaktionen. Er netop kommet godt igang med en ny stilling (på min gamle arbejdsplads) og tingene fungerer godt, for så at skulle væk igen…

Mht kejsersnit, er jeg ret sikker på at de bliver planlagt lige omkring terminen, men at den kan flyttes når man nærmer sig hvis babyen vurderes stor nok, ellers kan det jo blive til et akut hvis fødslen går igang inden.

Kh

22april10

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.