Babyalarm

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    ninat01ninat01
    Medlem

Hej piger 🙂

Pyh, hvor er der mange ting at sætte sig ind i med udstyr til baby 😉 Jeg er nu nået til at begynde at kigge på babyalarmer, og synes godt nok at det er en jungle (ligesom med så mange af de andre ting… 😉 ) Hvad skal man kigge efter? Og er der nogle, som har nogle gode alarmer liggende, som de kan anbefale? Jeg er ikke ude i at skulle have en af de der fancy nogen med kamera og hele pivtøjet, jeg skal bare bruge en, som kan række ud af lejligheden og ned i haven (fra 1. sal), som kan køre på batteri (gerne genopladeligt) og som ikke koster en bondegård. Nogle forslag? 🙂 

/Nina (27+1)

Marie MMarie M
    Medlem

Hej Nina

Jeg ville vælge en Super Nova igen hvis jeg skulle købe en ny. Vi købte en anden, lidt billigere model/mærke til start, men efter jeg en af de første dage oplevede at hun var blå i hovedet og jeg aner ikke hvor længe hun havde ligget det er skreget og alamen stof bare der og sagde ikke så meget som et bip, købte vi en Super Nova og den virkede perfekt hele vejen igennem 🙂 Vi prøvede selvfølgelige at rode med den anden men opgav. Jeg kan ikke huske mærket på den dårlige.

Marie

EvabraadEvabraad
    Medlem

Uh har slet ikke styr på priserne. Du kan jo evt. overveje at købe én brugt?

Jeg har haft en gammel model SuperNova (brugt – men nu død efter at min dreng hev antennen af). Regner med at købe en tilsvarende, blot den nye model uden antenne;o)

Er heller ikke så meget til de fancy nogen, der kan måle vejrtrækning osv. – tror det er lige til at blive paranoid over. Supernova´en har også temp måler, og det synes jeg egentligt er meget praktisk – og så er den nem at finde ud af.

Tror de alle sammen er genopladelige – og til Supernova kan du altid købe nye batterier, hvis de aflader for hurtigt – men det tager altså en del år, før det kommer så vidt.

Sommerhilsner fra Eva 27+5:-)

DidiDidi
    Medlem

Hej

Vi har købt en alarm med kamera. Den står i den ene ende af værelset og vores dreng sover i den anden. Og når der er dårligt vejr og han sover i barnevogn i skuret har jeg ligeledes brugt kamera.

Det er smart med kamera da man kan se om han er ved at vågne, om nogen stjæler ham, om der er en kat ovenpå vognen eller regnslag er blæst af …. hvad som helst. Det har givet mig en stor sikkerhedsfølelse

Mærket hedder Topcom kidzzz- købt over nettet

MiraogMilleMiraogMille
    Medlem

Vi brugte ikke nogen sidst, da vi ikke kunne finde nogen, der ikke udsender potientielt kræftfremkaldende stråler i en radius af ca. en meter, og som ikke også krævede at ligge indenfor en meters afstand af baby for at opfange lyden…men det kan selvfølgelig have ændret sig på de 2½ år.

Mille, 24+2.

FrkskrukFrkskruk
    Medlem

http://www.onskeborn.dk/Produkter/Produkter/UDSTYR/babyalarmer/bc500a/neonate-babyalarm.aspx

Vi har købt ovenstående. Den er ret dyr, synes jeg (findes muligvis billigere i elgiganten), men den fungerer altså også bare! Og så er den super smart, da senderen (altså babydelen) er lille, så den fylder ikke meget i barnevognen og begge dele er med snor, så du kan gå med modtageren om halsen, hvis du bevæger dig rundt i huset. 

Den er meget stabil og troværdig, vi har ikke noget at klage over. Om natten står den ca. 2 meter fra vores søn, og vi hører ham fint.

Kh Helle 33+6

Mils85Mils85
    Medlem

Vi har købt Super Nova baby alarm. Den har fået rigtige gode anmeldelser.

Det vi gik efter var, at der var 2 ladestationer med, da vi ikke gider skifte batterier. Også har den en masse gode funktioner.

Vi har fundet dem billigere i børnebiksen i Låsby udenfor Århus. De har udslag i Juli, så vi har købt rigtig mange af vores ting der. De har også en god webshop.

Brio wall er også billigere der. Og de har “internet” barnevognene til at stå, så man kan se dem inden man vælger. Fx Trille.

http://www.bornebiksen.dk/

Weekend hilsner fra Camilla 26+0

DitsenDitsen
    Medlem

Hej!

Vi har en alarm der hedder NeoNate købt hos Ønskebørn. Begge alarmer er små og med snor (som kan tages af) og de skulle udsende meget mindre stråling end andre alarmer (de reklamerer de med). Der følger to opladere med, men de holder længe (flere døgn) uden opladning. Der er mange kanaler og frekvenser.

Den er ikke helt billig (omkr. 1200) men vi er super glade for den! Flere i min mødregruppe har også købt den efter at have droppet andre modeller.

Jeg får ikke procenter 😉 er bare rigtig glad for min babyalarm 🙂

Peanut2009Peanut2009
    Medlem

Bare et lille råd, de kan også blive for billige…. Vi købte sidste gang den billige model i elgiganten og den fik hurtigt en løs forbindelse og kom aldrig til at virke ordentligt. Så nu skal vi ud og købe en ny… regner med at give omkring 1000,- denne gang, så jeg undgår den slags problemer!

Karen

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.