Sygdom igen igen og ? omkring DRÆN

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Sygdom igen igen og ? omkring DRÆN

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Fidus2010Fidus2010
    Medlem

Ja endnu en gang er syg – det har været siden fredag, jeg opdagede fredag eftermiddag han havde 38.8 i feber, han har haft efter helt indtil i går – Dennis var ved lægen med ham for at få ham tjekket og lægen kunne ikke finde noget. I går eftermiddag skrev vores dp at flere andre børn i dpén havde haft feber nogle dage inden de fik skoldkopper!! Min mor har været her mandag og tirsdag mens vi har været på arbejde, i dag har Jonas været feberfri -JUBIII, men nu er der begyndt at komme knopper på det ene ben og en enkelt på armen, så nu venter vi spændt på om de i morgen bare er væltet frem eller de helt er forsvundet og det så bare har været varmeknopper. Heldigvis kan min mor passe ham hele ugen hvis det er skoldkopper og på mandag starter sommerferien så det skal nok gå – dog håber jeg ikke vi skal bruge hele den første uge med skoldkopper.

I dag har Jonas også været til tjek hos ørelægen og der var stadig væske og undertryk i begge øre, vi blev enige om at Jonas så skal have dræn i på torsdag i næste uge (28) – så det kommer vi også til at bruge noget af vores ferie på, men det gør vi gerne hvis det bare kan hjælpe ham til ikke at have ondt i ørene. Derfor er det også vigtigt at de skoldkopper kommer NU hvis de altså skal komme, for kommer de først i næste uge må vi nok vinke farvel til vores tid til dræn.

Ang dræn har jeg lige et par spørgsmål til dem som har børn som tidligere har fået dræn… Hvordan har jeres børn haft det efter de er kommet hjem? hvornår kan vi regne med at han frisk nok til at komme hjemmefra? hvad kan han spise efterfølgende?

Kh Anne-Mette

mettemajsmettemajs
    Medlem

Hej Anne Mette.

Julie var også noget omtumlet da hun vågnede af narkosen i sin tid. Det tog dog ikke mere end 10 minutter, før den var ude af kroppen og i løbet af eftermiddagen var hun frisk igen.

Spå vidt jeg ved må han spise det han har lyst til. Hvis han også skal have fjernet polypper, må han kun spise is den første dag og 2. dag må han spise noget koldt og blødt.

Håber meget at det hjælper for ham – det er en sej omgang at have ørebørn:(

Håber for jer at det er skoldkopperne, der har sit indtog, så I kan være dem nogenlunde kvit inden ferie og dræn!

Rigtig god ferie i hvert fald:)

Knus Mette

sonne38sonne38
    Medlem

Hej Anne-Mette:)

Ang. dræn så var min Frederik noget omtumlet efter at have været i narkose, men efter en lur virkede han til at være helt sig selv igen, de små størrelser virker bare slet ikke til at blive ramt på samme måde som os voksne;) heldigvis….

Jeg tror at hvis Jonas virker frisk så er det bare at fortsætte som i plejer med mad og ture ud af huset, jeg er ret sikker på at der ikke er restriktioner af nogen art.

Godt at han skal have dræn, så i forhåbenligt kan lægge alle de øreproblemer bag jer, og lille Jonas kan få fred for smerterne og ubehaget. Håber at det er det som skal til:)

Mødte lige en fra min MG idag og de er lige hjemvendt fra en uge i sydens sol, de troede at deres lille pige havde fået en del myggestik, men gik så til lægen med hende som bestemt mener at det er skoldkopper, hun er helt upåvirket af dem.

Lækkert at i snart har ferie, håber at det hele kommer til at gå godt så i kan nyde ferien i fulde drag;)

Kh Anett

FrkskrukFrkskruk
    Medlem

Hej Annemette,

blander mig lige fra marts 10-terminen. Min søn har fået dræn i to gange og har været virkelig VIRKELIG sulten bagefter, de er jo fastende op til. Så anden gang tog vi lidt mad med i bilen, som han kunne få på vej hjem, hvilket gjorde at han blev hurtigere ‘sig selv’ end første gang. Se i øvrigt om lillemanden ikke kan sove lidt, når I kommer hjem, det har hjulpet på min søn begge gange også.

Vi har været hjemmefra ca. 3-4 timer efter operationen var overstået, men det varierer nok fra barn til barn.

Pøj pøj med det.

Kh Helle

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.