Ammemødre:) Har i fået mens?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Ammemødre:) Har i fået mens?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    sonne38sonne38
    Medlem

Jeg ammer jo stadig, morgen/sen eftermiddag/godnat/ved midnatstid.

Og har stadig ikke fået mens, det er måske meget normalt men er det ikke meget lang tid at den udebliver? Jeg ammer jo ikke så meget igen.

Jeg er ikke gravid, så er det ligesom på plads;) Tager de der lidt belastende minipiller næsten hver dag:D

Vil snart tage mig sammen til at få lagt den der spiral, så man ikke skal huske på piller hver eneste dag;)

Kh Anett

camselamsecamselamse
    Medlem

Jeg har heller ikke fået mens endnu og ammer ca. på de samme tidspunkter som dig.

Kh Camilla og Noah 310810

kiskis
    Medlem

Er du sikker på du ikke er gravid? Er det ikke noget med at minnipiller skal tages på klokkeslet hver dag? Jeg har spriral, det er rart som du siger slipper man for at huske at tage pillen, men man kan heller ikke fristes til at smide dem væk hvis man er skruk, så det er vist godt jeg har det. Tror forresten også hvis du ikke er gravid, at det er helt normalt, hormonerne kommer først på plads når man stopper med at amme. 🙂

mettemajsmettemajs
    Medlem

Jeg ammer også stadigvæk, dog ikke helt så meget som du gør – men kun aften og morgen.

Jeg fik mens for en uges tid siden (sidste fredag). Det var ikke helt så voldsomt som jeg kunne huske at første mens var sidst, og varede heldigvis ikke mere end 5 dage.

Sidst fik jeg mens en måneds tid tidligere til trods for at jeg ammede mere, bla om natten også, men det er åbenbart forskelligt fra gang til gang:) Jeg var også nået dertil at jeg havde overvejet om jeg kunne ske at være gravid siden jeg ikke havde fået det, men det har jeg så heldigvis fået konstateret at jeg ikke er:)

Men 4 gange amning er jo stadigvæk en slat, så mon ikke det kommer når du trapper mere ned:)

Knus Mette

sonne38sonne38
    Medlem

I har nok ret tøser;) Det kommer nok først til mig når amningen er helt væk.

Nu vi er ved amning: hvor længe har i tænkt på at fortsætte med det? Jeg regner med at fortsætte til Jacob er 12-14 mdr.

Startede med at sige til han var 1 år, men nu hvor et års dagen nærmer sig rykker mine grænser sig en smule kan jeg mærke;)

Der er en enkelt som har sagt: Gud ammer du stadig!!!! Er det ikke længe? Øh, nej ikke for mig:)

Hun ammede også selv kun de første 14 dage,(ikke hendes eget valg, hun har sklerose) så det er nok derfor at han virker stor i henhold til amning for hende;)

Tak for jeres svar.

Kh Anett

Hopla83Hopla83
    Medlem

Jeg er lidt sent ude på denne tråd, måske har du fået din mens nu 🙂

Jeg fik min for 2 mdr. siden ca., lidt tid efter jeg var trappet ned til 2 gange amning om dagen og der var Linea ca. 10 mdr. Jeg har gennem hele tiden taget de belastende minipiller også. Og jeg var til undersøgelse for livmoderhalskræft ca. et par mdr. forinden, hvor lægen sagde at det var normat der kunen gå længerer tid inden mens kommer, når man er på minipiller og/eller at den kan være uregelmæssig når den kommer… Min er der så nu – har været to gange med 14 dages mellemrum, men kun en smule i ca. 3-4 dage…

Jeg er også stødt på kommentaren “gud ammer du endnu” – det er som om nogle bliver forargede. Jeg følger bare Sundhedsstyrelsens anbefalinger, som siger til et år eller mere. Jeg kunen godt have fortsat et par mdr. mere men hun fik mund- hånd og fodsyge her for en uge siden, og så skete det liegsom bare af sig selv. Det beskytter dem jo mod meget sygdom.

Kh Mette

sonne38sonne38
    Medlem

Hej Mette:)

Syns at din datter fik mund og hånd syge, det lyder slet ikke som en sjov omgang:(

Jeg kender ikke til den sygdom med læste at du skrev i 1. års tråden at den lille stakkel havde ondt i munden… av av… tænker jeg, og så lige mens de er så små at man intet kan forklare. Håber at hun er helt frisk igen:)

Jeg har fået hormon spiral her i starten af august og inden da havde jeg stadig ikke set skyggen af mens. Mini pillerne gik slet ikke for mig, og vi blev sløsige og ja, endte vel med at tage chancen;) Fik taget en graviditetstest hos lægen i forbindelse med spiralen og den var heldigvis negativ:D Jeg har så blødt lige siden spiralen blev sat op, ikke voldsomt men konstant!! Lægen sagde at jeg kunne bløde de første 3-4 mdr. puhadada..

Flot at du ammede så længe:)

Kh Anett

Hopla83Hopla83
    Medlem

Hej igen,

Okay. Hvad var det præcist ved minipillerne der ikke fungerede? Jeg skal også til at igang med alm. p-piller. Tror ikke jeg tør spiral og har også fået det frarådet da jeg ikke har født. Gjorde det ondt at få den sat op – og gør det ondt efterfølgende? Men er også bare træt af altid at skulle tage piller og vide at man fylder sin krop med alt muligt…

Ubehageligt du bløder sådan efter det, håber et snart går over. 3-4 mdr. er godtnok længe at skulle døje med det.

Ja, det var heller ikke en sygdom jeg havde hørt om, men ikke desto mindre angives den som en af de almindeliged børnesygdomme på bl.a. netdoktor. HUn er heldigvis frisk igen´, men har stadig nye blærer, så hun må bare ikke være i dagpleje da hun smitter så længe som der er nye blærer. Ja, det er bare ikke sjovt når de er syge. Det gør lidt ondt.

Jamen du har jo også ammet længe, så også flot til dig 🙂  Savner det faktisk en del. Synes det er utroligt der tsadig er mælk i dem efter en uge! Men det kan vel godt tage lidt tid før der er helt væk…

Kh Mette

sonne38sonne38
    Medlem

Mini pillerne var simpelthen fordi at det var besværligt at huske at tage dem på næsten samme tidspunkt, jeg glemte dem hele tiden…

Nej, jeg var faktisk overrasket over at det ikke gjorde ondt at få spiralen, det kunne mærkes lidt men var forberedt på at det ville gøre lidt ondt, så blev da bestemt positivt overrasket:)

Jeg mener også at de kun anbefaler den til kvinder som har født, han brugte en tang til at åbne livmoderhalsen, og den er nok for stram hvis man ikke har født.

Jeg mærker intet til den ud over blødningen, så det fungerer bare fint;)

Håber at hun snart kan komme afsted igen og slipper for de blærer den lille pusser, jeg lider også meget når de små er syge, det er bare så øv:(

Amning er bare hyggeligt, vi tænker også en del på at det bliver noget af en kamp at slippe det, da Jacob er meget bevidst om babserne og de er hans bedste ven, så det bliver nok noget med at mor skal ud af soveværelset en periode.. snøft…

Kh Anett

musnusmusnus
    Medlem

hejsa… en ældre tråd jeg lige er faldet over 🙂 og i er nok alle kommet videre, stoppet med amning, fået prævention og mens er på banen igen (ikke jeg på noget tidspunkt har savnet det!) 🙂 men nu skriver jeg lige hvordan det var med mig. måske nogle kan bruge det?

Min første dreng ammede jeg til han var 13 mdr og så gik der yderligere et halvt år inden jeg fik mens igen. ved nr 2 ammede jeg til han var 15 mdr, og fik det lige der omkring. her 3. gang fik jeg mens allerede efter 8 mdr og er først lige stoppet med at amme for 10 dage siden. hun er nu 14 mdr. Den overgang gik forbavsende godt. det var som om, at det var ok med hende – bare hun stadig måtte være i min seng 🙂

Jeg har haft bøvl med prævention de sidste mange år. jeg kan ikke tåle p-piller, spiral osv, så var egentlig ved min læge for at blive sterilliseret, men det synes hun ikke var nogen god ide. Jeg har to drenge med min x mand og min pige har en ny far som er hans første. Lægen synes det var for tidlig af os at træffe den beslutning og jeg lod mig overtale til spiral. vi håbede, at jeg nu kunne tåle den uden at blive bombarderet med svamp. efter ca 14 dage blev jeg tiltagende træt. synes ellers jeg havde været ved at være lidt mere ovenpå og ved at være mig selv efter fødslen, men så skal jeg lige love for jeg mistede al energi. jeg synes faktisk jeg havde svært ved at overskue mine ellers tre så dejlige børn. jeg bor alene med dem, så gav det lidt skylden for det – at det måske alligevel var for meget selv at klare. på et tidspunkt tænkte jeg at jeg var gravid – men jeg havde jo spiral??? så nej den tanke var hurtig væk igen, men så overvejede jeg om jeg havde fået en sen fødselsdepression? synes ikke hel at alle kriterier var opfyldt så det varede længe inden jeg gik til læge og sagde : Jeg tror der er noget gal”.   …. Tja… i dag er min spiral blevet godt stor og har rigtig fin hjertelyd. Vi forventer, at han kommer til januar dog uden snor, da lægen meget undskyldende måtte fjerne spiralen igen og faktisk lovede mig, at jeg ville aborter. Jeg nåede 3 dags mens.. og nu skal jeg have prævention inden jeg “kysser” kæresten igen 🙂

Til de der undrer sig over at jeg 4. gang ikke mistænktede en graviditet lidt nøjere… ved første 3 havde jeg usansynlig meget kvalme hele døgnet de første 3 mdr, men her ved nummer 4. absolut intet.

Og jeg vil stadig foretrække spiral frem for P-piller. Dem husker jeg ikke. spiral giver et nap at få lagt og så er det det. jeg har kun blødt få dage de gange jeg har fået den sat op.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.