Nostalgi indlæg

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2007 Nostalgi indlæg

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Hej piger… 🙂

Nu er det snart 4 år siden vi fødte vores 2007 juli gukldklumper (nogle af os måtte vente til en gang i begyndelsen af august, der var ikke meget tålmodighed tilbage hos mig i sin tid, med termin d. 29. juli og så 9 dags overtid…) – men tænk en gang hvor hurtig tiden er gået… At der er gået næsten 4 år!

Det har været 4 dejlige år og jeg glæder mig til at opleve de næste 4 – og mange til! <3

Om 2 år skal poderne starte i skole, og hvis tingene fortsætter som de gør – dvs. i det tempo, så er det jo lige om lidt!

Jeg husker rigtig mange af jer, de gode indlæg på kryds og tværs – de spændende dagbogsindlæg osv. Der er ikke noget at sige til at mange efterhånden er faldet fra – der er jo masser at se til med de kære børn!

Uanset hvad, så håber jeg at I alle har det godt derude!

Kh. Moriaugust

mor04og07mor04og07
    Medlem

Hej.

Ja tiden er bare gået hurtig. Jeg er pt på barsel igen, og tænker at man jo dårlig kan nå at nyde det, så skal man starte på job igen…selvom det først er om 8mdr, men hvad er 8mdr…..  🙂

2år til skole start, ja det er vildt 🙂

charlotte….

Ejjj! Stort tillykke med den lille! Så har du født for ikke så lang tid siden? 🙂 Det må være nr. 3 så, ikke? Vi vil også gerne have en 3’er – så du må da gerne fortælle lidt om hvordan det er at få nr. 3, hvis du altså orker! <3

Ja, jeg fatter ikke at min barsel allerede er slut. Det er slet ikke til at forstå. Jeg gik på barsel sidst i maj og nu et år efter spørger jeg mig selv hvor tiden er blevet af. Så ja, NYD din barsel – det er jo en enestående tid, uanset om det er nr. 1, 2 eller 3.

Knus herfra og endnu en gang tillykke! Hvad fik du? Dreng eller pige? Og hvad med vægt og mål? :-))

mor04og07mor04og07
    Medlem

Hej. Tak. 🙂

Ja nr tre, alle drenge. fik ham i feb. 4140g og 53, så han var ½kg tunger end de andre to. men der fødte jeg også to uger før, her var det et par dage over termin.

Der er skønt med tre børn, en fire ville jeg da også gerne,men der har manden sagt nej 🙂  Ville nu gerne have en pige. hvad er dine?

Det er ikke specielt hårdt at gå fra 2 til 3 , synes jeg. Det hårdeste er at få alle op og afsted kl 7.45, da den ældste går i skole. Farmand kører allerede kl 6, så jeg alene om morgenen.

Så få nr 3 inden skolestart:) Jeg kan jo ikke bare tulle rundt i nattøj og lade ungerne stå op lidt sent, men på den anden side så Emil i børnehave 8.15 og man er selv i gang. ellers kunne jeg godt forstille mig at han først blev afl 9.30 og tit holdt fri 🙂

Heldigvis er lillebror dejlig nem, har sovet 7-8timer hver nat siden han var 2uger…

charlotte og rip,rap og rup 🙂

Jamen den store fra 07 er en dreng. Og så fik vi jo lillepigen – var overbevist om at det ville blive endnu en dreng, men der blev jeg virkelig snydt! 🙂 Pudsigt nok er der mange som siger: “Nøj hvor er han sød” når de ser lillepigen.

Synes nu ikke at det er fordi hun ser særlig drenget ud, eller måske lidt – når hun får noget af storbrors tøj på (som vi i sin tid lagde til side) men ‘so far’ har hun ikke haft lyseblåt tøj på, men hun har da haft en del grønt og brunt tøj på – det tror folk åbenbart er = drengefarver = dreng. Normalt plejer vi gerne give noget pink/lyserødt (=indikator på at folk kan genkende at hun er en lille pige) men folk bliver vist alligevel lidt forvirrede fordi hun ikke er helt smurt ind i lyserødt eller pink… 😉 Oh well!

Lillepigen her vejede også noget mere end storbroren gjorde, selvom jeg faktisk med begge børn gik 9 dage over tid. Lidt sjovt at tænke på. Da tøsen kom vejede hun knap 4800 gram og var hele 57 cm. lang (storbror vejede 3755 og var 52 cm. lang) – det var en god men hård fødsel, blandt andet fordi hun sad fast med sin ene skulder til sidst, så av av!

Kunne smaddergodt tænke mig en til om 2 års tid (2013). Jeg kan godt se det smarte i at få nr. 3 inden nr. 1 er begyndt i skole, det giver lidt mere tid… Her er begge børn tilmeldt på en privatskole i indre by, så der kommer der jo en del transporttid oveni…

Synes det er dejligt at du skriver at du gerne vil have en til – det er livsbekræftende! <3

Måske skal der bare gå lidt tid så din mand kan vænne sig til tanken om en til?

Jeg tænker at når man for eks. har 2 børn, så er sådan enten eller ting mht. at få flere børn. De fleste vil jo gerne have mere end ét barn men når man så har fået 2 plejer mange at sige at så er det slut med flere børn…

Det troede jeg faktisk også jeg ville sige, men det har ændret sig. 🙂

Kh. Moriaugust

Raaby81Raaby81
    Medlem

For ca 1 år siden synes jeg at min lille pige pludselig blev så stor, da hun skulle starte i BH. I mellemtiden er vi flyttet ud til min kæreste og hun har skiftet til en lille naturbørnehave. Den er vi rigtig glad for.

Da Marie var 1½ flyttede jeg fra hendes far. Vores forhold har siden gået rigtig meget op og ned, men er helt godt lige pt. Hun har fået en lillebror på fars side og nøj hvor er han lille. Jeg bliver super skruk, men der kommer ikke en lille ny fra min side lige pt.

Glæder mig altså ikke til om 2 år, når de skal starte i skole.

Mvh Vita og Marie 290707

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.