Hvor meget har I taget på?

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe December 2011 Hvor meget har I taget på?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author
    gizmodyretgizmodyret
    Member

Jeg har lige været på vægten i dag og jeg har taget ca. 1 kg. på. Jeg vejer mig på samme tidspunkt om morgenen for at sikre at det bliver ensartet vejning.

Men men men… Grunden til at jeg ikke har taget mere på er nok at jeg har været rigtig syg og har (og gør desværre stadig) kastet meget op, hvilket har gjort at jeg har meget svært ved at spise noget.

Jeg har hørt/læst at det er meget almindeligt at tage imellem 0-3 kg på i de første 12 uger, så jeg synes at ikke at det lyder slemt med dig;o)

Mange hilsner fra Line (uge 13 – 12+2)

LuffesmorLuffesmor
    Member

Hej december-mødre!

Jeg ville bare lige høre, hvor meget i andre har taget på på nuværende tidspunkt? Jeg er i dag 10+3 og har taget 1,5 kilo på – synes det er alt for meget så tidligt, men håber det måske holder lidt igen nu!

Jeg har også været ekstremt sulten nogle dage, og når jeg skal have mad – så er det NU! Det og så småspiseri for at holde kvalme nede, må nok være årsagen til vægtstigningen.

Men hvad med jer?

Mange hilsner Sis (10+3)

flotteskatflotteskat
    Member

Skal scannes idag… har ikke taget på endnu…. 🙂

millamuzmillamuz
    Member

Heei 🙂

Jeg har taget ca. 2,7 kg på og er faktisk “kun” 8+5 sååå..

Men det skal så også siges at jeg har været meget tynd inden og min BMI var noget under hva den skal være, så lægen hun var bare glad 🙂

Jeg syntes også at have læst et sted at mellem 0-3 kg skulle være helt normalt, så jeg tror bestemt ikke du skal bekymre dig 🙂

Jeg skal til tryghedsscanning på fredag, er der andre der er blevet scannet allerede?????

Knusss

LuffesmorLuffesmor
    Member

hej Millamuz,

flot at du har taget på! det er nok meget sundt, hvis dit BMI i forvejen var lavt (det er mit ikke ;0))

Ja, jeg har fået en tryghedsscanning, da jeg var 8+5, da jeg har haft en del smerter i underlivet. Alt var normalt ;0) så både krop, hoved, små arme og ben, som lignede luffer (deraf navnet luffe’s mor) og et hjerte som slog ;0) var meget overrasket over, at jeg kunne se så meget! Glæd dig ;0) for der er selvfølgelig ingenting i vejen!

Knus

flotteskatflotteskat
    Member

Der var fint liv… Men fik tilbud om moderkagerprøve,, bliver så på mandag. Håber på det bedste

Dorte15Dorte15
    Member

Jeg er 11+2 henne sådan ca. og jeg har tabt mig et kilo, men har også rigeligt at tage af – så det gør ikke noget. Spiser normalt så ikke fordi jeg slet ikke spiser – har bare slet ikke lyst til de søde sager. og det gør jo absolut ingenting 😉

camillahgcamillahg
    Member

Jeg er i dag 12+2 og har tabt mig 3 kg.

Skal scannes på onsdag og glæder mig helt vildt 🙂

millamuzmillamuz
    Member

Jaah det hjlap da lidt på det at få lidt sul på kroppen… 🙂

Bliver nu meget spændene at skulle til scanning fredag, det er fordi jeg havde en missed abortion i uge 11 (10+4) d. 22/12-10 sååå.. men jeg glæder mig meget til forhåbentlig at få lov at se en lille baby med hjerteblink denne gang 🙂

Tror på det bedste 🙂

Rigtig god aften til jer alle 🙂

Hej alle :o)

Jeg er lidt usikker på hvor langt jeg er henne. Men måske 11+4 (jeg håber at jeg er 2 måneder længere henne) Har lige været til samtale om risikoen for Downs syndrom i dag, puha det var spild af tid!!

Nå, men min mave er allerede stor og er på størrelse med med min mave i 4-5 måned da jeg var gravid sidste gang. Jeg har så også taget næsten 4 kilo på. Og hvis man regner med hvad jeg vejede i starten af januar, så har jeg taget 8!! kilo på. Det er også derfor jeg håber at jeg er lidt længere henne :P. Meen jeg var også en smule undervægtig, så det er nok meget godt at komme op over 60 :o)

millamuzmillamuz
    Member

Så kom vi til scanning idag og så lille bebs… Sikke dog en lille vild en 🙂 -Og farmand er noget såååå stolt!

Alt var som det skulle være og det er en fin stor baby ifølge alderen (9+0) og alt var helt okay… 🙂

Stadig termin 30. Dec :-O

Har fået en åben henvisning så jeg kan komme igen og få en scanning når jeg føler jeg har behov for det… Skønt!

Rigtig god weekend til alle jer søde kommende decembermødre 😀

sookie82sookie82
    Member

jeg har osse været til nakkefolds scanning idag.

alt gik godt den har begge arme og ben. har fået en ny temin dato 10 dec. og er nu 11 +6 henne.

musermor1musermor1
    Member

Jeg har taget 3 kg på tror jeg og min mave er allerede fin rund, så det er svært at skjule, specielt om aftenen hvor jeg føler mig meget oppustet.

Jeg synes det er meget tidligt at jeg allerede har sådan en rund mave, men jeg blev også hurtigt tyk første gang jeg var gravid, og så åbenbart endnu hurtigere denne gang!

Lyder til mange af jer allerede er bevet scannet, bare det var mig! Jeg skal først til NF scanning d. 9/6, der er jeg 12+5. Jeg synes det er sent, men jeg må jo bare vente og krydse fingre for at alt er ok!

Musermor1 (11+1)

Alexsis82Alexsis82
    Member

Hejsa

Jeg har taget ca. 1 kg. på jeg er i uge 10+3 idag, jeg er blevet tyndere i ansigtet og alle folk spørger mig om jeg har tabt mig :), men det har åbenbart sat sig på min lille fine mave. Jeg er overvægtig og må derfor  max tage 10 kg på iflg. min læge.

Jeg har termin d. 24-12-11 indtil videre :0), og skal først til NF her d. 14-06-11 lige præcis når jeg er 12+0 uger henne.

VirgoVirgo
    Member

Jeg er i uge 13+5 og vejer 2 kg mere end før jeg blev gravid. Jeg tabte 2 kg i starten stod så stille der i nogle uger og har så på kort tid taget 4 kg på.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.